The Systems Alliance seal

Ihmiskunnan Järjestelmien Liittoutuma on Maata ja kaikkia Linnakeavaruudessa sijaitsevia ihmiskunnan avaruussiirtokuntia edustava elin. Maan mahtavimpien valtioiden tukemana Liittoutumasta on ajan myötä tullut ihmiskunnan sotilaallinen, tutkimuksellinen sekä taloudellinen keihäänkärki.

Vaikka Liittoutuma on galaktisen yhteisön uusin tulokas, on se jo hankkinut itselleen mainetta ja muun muassa saavuttanut ihmiskunnalle oman edustustonsa Linnakkeen presidiumilla. Arcturusasema toimii Liittoutuman keskuspaikkana, jossa sitä hallitseva parlamenttikin pitää pääjamaansa.

Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Hallinto[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Hallitus[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Liittoutuma on vastuussa kotiaurinkokunnan ulkopuolisten siirtokuntien ja installaatioiden hallinnosta ja puolustuksesta. Se on ylikansallinen, parlamentaarinen järjestö. Liitoutuman parlamentti sijaitsee Arcturusasemalla.

Sotilaallinen toiminta[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Liitoutuman armeija on saavuttanut kunnioitusta Linnakerotujen joukossa uusien taktiikoiden ja teknologioidensa ansioista. Liittouman joukkojen vahvuus perustuu tulitukeen, joustavuuteen ja nopeuteen. Linnakeneuvosto pitää Liittoutumaa "nukkuvana jättiläisenä", sillä vain kolme prosenttia ihmisistä hakeutuu vapaaehtoiseen palvelukseen. Liittoutuman armeija korvaa joukkojen pienuuden kehittyneellä teknologialla, kuten virtuaaliälyillä, lennokeilla, tykistöllä ja elektronisella sodankäynnillä.

Talous[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Liitoutuma on nopeasti kohonnut merkittävään asemaan galaktisessa taloudessa. Liittouman talous, vaikkakin nopeasti kasvava, lähestyy vasta elcorin taloutta, eikä ole läheskään yhtä suuri kuin asareilla tai turianeilla.

Diplomaattiset suhteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Resurssit[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]