FANDOM

A Szövetség az emberiség politikai és hadi képviselete a Naprendszeren kívül.

Elsődleges kódexbejegyzések Szerkesztés

Föld Szerkesztés

Az emberek anyabolygója egy új aranykorba lép. Tucatnyi kolónia és több száz ipari állomás gyarapítja a Földet, komoly ipari, kereskedelmi, kulturális fejlődést okozva. A nagyvárosok kizöldülnek, a felhőkarcolók és hulladékkezelés eredményeként hatékonyabb a földkihasználás.

A Föld még mindig nemzetállamokra osztott, de mindannyian a Rendszerek Szövetsége alá tartozik. Bár minden ember hosszabb és jobb életet élvezhet, a gazdagok és szegények közti szakadék naponta szélesedik. A fejlett országokban megszüntették a szennyezést és a legtöbb genetikai betegség is gyógyíthatóvá vált. A kevésbe szerencsésebb területek 20. századi szinten ragadtak, és gyakran szmog fojtogatta, túlnépesedett gettókká alakultak.

A tengerszint 2 méterrel emelkedett az utóbbi 200 évben, és gyakori a szélsőséges időjárás a 21. század végéig okozott környezetszennyezés miatt. Az utóbbi néhány évtized azonban javulást mutat, melyet új technológiai fejlődés eredményezett.

Első Kapcsolat Háború Szerkesztés

Az emberiség először 2157-ben találkozott földönkívüli fajjal. Akkoriban a Szövetség megfigyelőflottákat küldött ki az űrbe, hogy azok aktiválják az inaktív tömeg reléket. Ezt azonban igen veszélyes és felelőtlen cselekedetnek vélte a Fellegvár Tanács. Mikor egy turián őrjárat rájött, hogy egy emberi flotta aktiválni akar egy térköz relét, azonnal támadásba lendültek. Az emberek egyik hajója túlélte az offenzívát, és visszavonult a Shanxi kolóniára.

A turiánok követték, és igen rövid idő alatt végeztek a helyiekkel. Shanxi volt az első (és mostanáig az egyetlen) emberi kolónia, melyet meghódított egy idegen faj. A turiánok azt hitték, hogy az elpusztított pár hajó volt a földi flotta gerince. Így nem voltak felkészülve, mikor Kastaine Drescher admirális második flottája lesújtó ellentámadásba fogott. Ki is űzte a turiánokat a Shanixról.

A turiánok teljes haderejükkel háborúba indultak, így felhívták magukra a galaxis többi népének figyelmét . A Tanács gyorsan közbelépett, és kényszerített békét köttetett a két faj közt. Az emberiség szerencséjére az Első Kapcsolat Háború diplomáciai síkon került rendezésre.

Rendszerek Szövetsége Szerkesztés

A Rendszerek Szövetsége egy független, szupranacionális kormány, mely az emberiség egészének érdekképviseleti feladatait látja el. A Szövetség felelős a Naprendszeren kívüli kolóniák és űrállomások fenntartásáért és védelméért.

A Szövetség csupán praktikussági szempontokból is hamar túlnőtt egy nemzeti űrprogramon. A Naprendszer bolygóit szépen sorjában hasznosították már egyes országok, azonban egy új naprendszer kolonizálása már olyan anyagi terheket róna a telepesekre, melyet egyetlen ország sem képes önmagában finanszírozni. Az emberek tudták, hogy előbb-utóbb találkozni fognak űrlényekkel, így hamar felismerték, hogy szükségük lesz egy egész fajt képviselő testületre.

Ennek ellenére a Szövetséget sokan semmibe vették egészen az Első Kapcsolat Háborúig. Bár a nemzetek kormányai egymásra hárítotték annak felelősségét, hogy ki szabadítsa fel Shanxit, a Szövetség flottája mégis határozott válaszcsapást mért a turiánokra. A háború után a Szövetség ázsiója olyan szintre emelkedett, hogy hamar saját székházat kapott, és az emberiség galaktikus képviseletévé vált.

Másodlagos kódexbejegyzések Szerkesztés

Az emberek diplomáciai kapcsolatai Szerkesztés

Az emberiség számos galaktikus fajjal találkozott már. Kevés háborút vívtak velük, de ettől még bizalmatlanok.

A Szövetség a turiánok békés kereskedelmi partnere. Ettől függetlenül a 2157-es Első Kapcsolat Háború óta a két faj közt létezik egy bizonyos fokú kölcsönös ellenségesség, és utálat.

A Szövetség remek kapcsolatokat ápol az aszárikkal, bár sokan úgy vélik, hogy a mátriárkák túlságosan is arisztokratikusak és elővigyázatosak.

Igaz, hogy az emberek okosabbak annál, mintsem, hogy feltétel nélkül megbízzanak a szalariánokban, mégis mindkét faj nyughatatlan és néha meggondolatlan, így kiválóan ellensúlyozzák a turiánok és aszárik konzervatimizmusát.

A kroganoknak nincs egységes kormányuk, de önmagukban potenciális bűnözőként tekintenek rájuk. Ez persze nagyon tetszik a kroganoknak.

A Szövetség nem ápol hivatalos kapcsolatokat a kvariánokkal. A Vándorflotta még nem horgonyzott le egyetlen emberek által lakott rendszerben sem.

A batáriaiak az emberek riválisai, akik a Szkilliai Peremvidéket szeretnék megszerezni. Be is nyújtottak egy indítványt a Tanácshoz a Szövetség ellen, de ezt elutasították. Hivatalosan nem állnak háborúban az emberekkel, de békének nevezni a jelen helyzetet enyhe túlzás lenne.

Idővonal Szerkesztés

2069 - A Shackleton Kráterben az Armstrong Telep lesz a Hold első emberi települése. Hivatalosan július 24-én, a holdraszállás 100. évfordulóján alapították.

2103 - AZ Eos Chasma területén megalapítják az első emberi települést a Marson, mely a Lowell City nevet kapja.

2137 - Az Eldfell-Ashland Energiavállalat hélium-3 üzemanyagot von ki a Szaturnusz légköréből.

2142 - Megkezdődnek a Plútó körül keringő Gagarin Állomás építkezési munkálatai.

2148 - Megtalálják a Promethei Planum területén, a Marson lévő protián romokat.

2149 - A protián adatok lefordítása nyomán az emberek eljutnak a Káron térköz reléhez. Megalapítják a Rendszerek Szövetségét, mely a Naprendszeren kívüli világok felfedezésével és kolonizációjával foglalkozik.

2151 - Egy a Szingapúri Nemzetközi Űrkikötőben történt incidens nyomán a lakosokra zúdul több konténernyi porózus nulladik elem. A Rendszerek Szövetsége megkezdi az Arcturus Állomás építési munkálatait.

2152 - A Szingapúrban történt incidens után született gyermekek közel 30 százaléka rákos megbetegedésben szenved. A Rendszerek Szövetsége megkezdi az első Naprendszeren kívüli bolygó, a Demeter kolonizálását.

2154 - Megszületik Shepard parancsnok.

2155 - A Rendszerek Szövetsége elfoglalja az Arcturus Állomás elkészült részeit.

2156 - Néhány szingapúri gyermek alapfokú telekinetikus képességekre tesz szert.

2157 - Találkoznak a turiánok az emberekkel. Első Kapcsolat Háború. A Shanxi emberi kolónia megszállása és felszabadítása.

2158 - Az emberek megismerik a biotikában rejlő lehetőségeket. Megkezdődik az egykor nulladik elem felhőbe került emberek kivizsgálása. A gyermekek durván 10 százaléka rendelkezik biotikus képességekkel.

2160 - Megalakul a Rendszerek Szövetsége Parlament.

2165 - Az emberek nagykövetséget létesítenek a Fellegvárban.

2170 - Batáriai rabszolgakereskedők megtámadják a Szövetség kolóniáját a Mindoiron.

2176 - Szkilliai Villámháború: Kalózok és rabszolgakereskedők megtámadják az emberek legfontosabb városát a Szkillai Peremvidéken.

2177 - A Falócsápk eltörlik a bolygó felszínéről az Akúz kolóniát.

2178 - A Szkilliai Villámháború megtorlásaként az emberek elpusztítják a Torfan holdján lévő ellenségeiket.

2183 - A jelen.