FANDOM

Elhelyezkedés: TejútHelyi KlaszterNaprendszer Negyedik bolygó

Előfeltétel: 20. szint (Mass Effect)

Leírás Szerkesztés

Valaha terraformálás és kolonizálás célpontja volt, azonban az FTL utazás felfedezése a Mars háttérbe szorult. A déli sarka egy történelmi védett terület, amelyet az itt felfedezett Protián romok körül hoztak létre. Amíg tart a Protián ereklyék utáni kutatás, a letelepedés és fejlesztés korlátozott.

Történelem Szerkesztés

A bolygót már egy évszázaddal korábban robotokkal már feltérképezték, mielőtt a 2080-as években kutatóállomásokat építettek volna a Marson. Az első állandó település Lowell városa volt, amelyet az Európai Űrügynökség alapított 2103-ban az Eos Szurdokban. Még ugyanebben az évtizedben az USA és Kína is hozott létre településeket. Azonban, a Prométeusz medence közelében lévő műholdak különös jelenséget érzékeltek, ami miatt a terület "Bermuda Háromszög" hírnévre tett szert a mágneses tér megmagyarázhatatlan változásai végett.

2148-ban a Mateus Silva vezette felderítőcsapat a Deseado Kráterben megtalálta ennek a jelenségnek a forrását, amikor is egy földalatti Protián romra bukkantak. A romok között meghibásodott tömeg hatás magokat, és több csillaghajót is találtak, emellett finomított nulladik elemet is. Globális erőfeszítés árán az itt talált számítógépek tartalmát sikerült lefordítani, így kiderült hogy a létesítmény egy megfigyelő és biológiai tudományos kutatóállomás volt, amely adatokat fogadott és dolgozott fel a Földről, amikor a Protiánok a kromanyoni embert tanulmányozták.

A Protián megfigyelők szándékai és konklúziói ismeretlenek maradtak, viszont az adatbázisok, bár töredezettek, körülbelül 200 évvel előrerepítették a tudomány fejlődését. Lehetővé tette az FTL hajtóművek és később a tömeg hatás mező technológia kifejlesztését.

A finomított nulladik elem egy része rossz kezekbe került. A marsi bűnözői csoportok arra használták, hogy vörös homokot készítsenek belőle, a drog valószínűleg a Mars jellegzetes színéről és kopár felszínéről kaphatta a nevét.

Küldetések Szerkesztés

Ásványkincsek Szerkesztés

Nem bányászható.

Érdekességek Szerkesztés

  • A Mars az egyetlen bolygó a Naprendszerben, amelynek nem jelenik meg a népességszáma, ha a Normandia SR-2 bolygó körüli pályára áll.
  • 2103 a Star Trek univerzumban is az első Marsi Kolóniák alapításának az éve.