Mass Effect
Elemei Játékmenet Végigjátszás
Történet Harcrendszer Küldetések
Karakterek Dialógus Megbízások
Tejútrendszer Moralitás Útmutató
Járművek Románc

Ez az oldal tartalmazza a fő történetszálon keresztül az első játék küldetéseinek végigjátszását.

Bevezetés Szerkesztés

Prológus Szerkesztés

A prológusban létrehozzuk a játék protagonistáját Shepardöt, aki a Normandia alparancsnoka. Megkapjuk első küldetésünket, ami egy jeladó felkutatása az Éden Egyes emberi kolónián.

1. fejezet Szerkesztés

Az első fejezetben a történetet a Fellegváron folytatjuk, ahol miután részt vettünk a Tanács meghallgatásán nyomozást kell folytatnunk az áruló Fantom Saren ellen.

Mindeközben lehetőségünk van részleteiben megismerni a játék világát a különböző megbízások illetve kódexbejegyzések által. Emellett bővíthetjük csapatunkat és fejleszthetjük karakterünket és annak felszereléseit.

Lásd még: Kódexbejegyzési útmutató (Mass Effect), Kereskedői útmutató (Mass Effect))

Fő történet Szerkesztés

A 2-5. fejezetek tetszőleges sorrendben végrehajthatók, viszont mindegyik elvégzése szükséges a játék végigjátszásához. Az 5. fejezet csak az egyik fő történetszál elvégzése után válik elérhetővé. Mindegyik küldetésben közös, hogy kétféle játéktípusból áll. Az egyik során a már korábban megismert gyalogos harcrendszert alkalmazhatjuk, míg a másik esetben egy felszíni jármű segítségét vehetjük igénybe.

Lásd még: Harcrendszer (Mass Effect), Mékó útmutató

Emellett lehetőségünk nyílik további megbízások végrehajtására. Ezek bár opcionálisak nagy segítséget nyújthatnak a végigjátszásunk során, mivel elvégzésükkel tapasztalati pontok szerezhetőek, melyet értékes képességek fejlesztésére költhetünk. Kaphatjuk közvetlenül is vagy ha egyenesen a megbízás helyszínére megyünk a galaxistérkép segítségével.

Lásd még: Tapasztalati útmutató (Mass Effect), Csillagrendszer útmutató (Mass Effect)

A küldetések és megbízások között és alatt beszédbe elegyedhetünk a játék karaktereivel. Ez az egyik jelentős eleme a játéknak, mivel nem csupán információkat szerezhetünk ezáltal, hanem a történések végkimenetelét is befolyásolhatjuk. Sok esetben morális döntést kell meghozni, mellyel személyre szabottan alakíthajtuk ki karakterünk jellemét. Például egy feszült szituációban lebeszélhetjük ellenfelünket a támadásról vagy épp ellenkezőleg, ki is provokálhatjuk azt. Emellett egyes karakterekkel szemben kialakíthatunk barátias vagy épp ellenséges viszonyt is.

Lásd még: Dialógus, Moralitási útmutató (Mass Effect), Románc

Megjegyzés: Miután elértük karakterünkkel a 20. szintet, a galaxistérkép használatakor megkapjuk a Megvadult VI megbízást. Ezt érdemes minél hamarabb elvégezni, mivel ennek segítségével érhetjük el a specializációs osztályt.

2. fejezet: Liara keresése Szerkesztés

Ebben a részben egy csapdába esett aszári tudóst kell kimenekítenünk. A Thérum bolygó protián romjai között kell utat törni magunknak a gethek csapatain keresztül célunk eléréséhez. Bár a történet szempontjából fontos a végigjátszása rövidebb mint a többi fejezeté.

3. fejezet: Novéria Szerkesztés

A Novérián Benezia mátriárka nyomába kell erednünk, aki Saren egyik szövetségese.

4. fejezet: Férosz Szerkesztés

A Zhu reménysége emberi kolóniát a Saren által irányított geth seregek támadják. Ki kell derítenünk, hogy miért érdeklődik ezen lényegtelennek tűnő telep iránt.

5. fejezet: Vermár Szerkesztés

Felderítők jelentése szerint Saren klónüzemet működtet a Vermáron. Fel kell derítennünk a létesítményt és annak titkait.

Végjáték Szerkesztés

6. fejezet: Lefoglalás Szerkesztés

Miután mindegyik köldetést végrehajtottuk visszahívnak a Fellegvárba, ahol a Tanács meghallgatását követően felfüggesztenek a szolgálatunk alól. Anderson kapitány segítségével ellopjuk a Normandiát és ismét Saren nyomába eredhetünk.

Megjegyzés: Ha elhagytuk a Fellegvárat már nincs lehetőségünk ismét visszatérni, így az állomáson lévő még befejezetlen megbízásokkal csak a szökésünk előtt tudunk végezni.

7. fejezet: Ílosz Szerkesztés

Utolsó utunk Íloszra vezet, ahol Saren a Vezetőt akarja megtalálni, amivel visszahozhatja a galaxis civilizációit korábban kiírtó fajt a kaszásokat.

Megjegyzés: Amint elindítjuk a küldetést már nem lesz lehetőségünk a Normandia fedélzetét bejárnunk így ezáltal ahhoz se, hogy hozzáférjünk a galaxistérképhez. Ha még maradt befejezetlen megbízásunk azt már csak ezt megelőzően tudjuk végrehajtani.

8. fejezet: Fellegvár Szerkesztés

A Vezető segítségével visszatérünk ismét a Fellegvárba, ahol feladatunk Saren megállítása és a kaszás-invázió megakadályzása.

Epilógus Szerkesztés

A befejező részben dönthetünk a Tancás sorsáról, illetve annak emberi tanácsosáról. Ezt követően a játék végetér és visszatérünk a főmenübe.

Mentések átvitele és karakterszintek Szerkesztés

A játék végeztével a karakterünk profilja lementődik. Ezt felhasználhatjuk a Mass Effect 2-ben a mentés átvitelével. Minden kisebb és nagyobb döntésünk hatással lesz az ottani cselekményre, emellett további bónuszokat is kapunk.

Másik lehetőség, hogy új játék indítása esetén felhasználjuk ezt a profilt. A karakterünk szinte minden tulajdonsága és felszerelése megmarad, kivétel a moralitás, a fegyvergyártók licenszei és a medigél és a gránát azon fejlesztései amelyek a tárolható mennyiséget növelik. Emellett a kódexbejegyzések illetve megbízások is törlődnek. A csapattagok ismét az alapvető páncélzatot és fegyvereket kapják meg, az előző játékban lévők a felszerelésünkhöz kerülnek. Ugyanazon karakterszinten lesznek mint mi, viszont képességpontjaikat újra el tudjuk osztani lehetőséget adva azok megváltoztatására.

Megjegyzés: Fontos, hogy a harci, biotikus és tech eredmények számlálói a különböző végigjátszásoban tovább növelhetőek.

Lehetőség van elérni az 50. karakterszintet az első végigjátszás során, ám ehhez a játék igen jelentős részét teljesíteni kell. Miután ezt elértük nincs lehetőségünk tovább fejlődni. Ha el szeretnénk érni a 60. szintet ahhoz előbb végig kell vinnünk a játékot legalább egyszer, viszont nem szükséges ezt a maximális szint elérésével, elegendő azt bármilyenen befejeznünk. Azonban egy teljesen új karakterrel nem tudunk annyi tapasztalati pontot szerezni egy végigjátszás során amivel elérhető a 60. szint, úgyhogy ehhez egy korábbi profil importálása szükséges.

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.