FANDOM

Elhelyezkedés: TejútHelyi klaszterNaprendszer Kilencedik bolygó

Előfeltétel: 20. szint (Mass Effect)

Leírás Szerkesztés

A Plútó a Naprendszer számos jeges törpe bolygójának az egyike. Az Arcturus felé vezető tömegrelének a gravitációs horgonya, főleg csak ezért méltó említésre. A Plútó és a Kháron relé (korábban jégbe fagyott relé, melyet holdnak hittek) egymás körül keringenek. A tömegrelé 2157-es újraindításának folyamamán a Plútó ellipszis pályája körpályává módosult.

Ásványkincsek Szerkesztés

Palládium

Platina

Iridium

Nulladik elem

Érdekességek Szerkesztés

  • A Mass Effect fejlesztése alatt, a csillagászok a Plútót még a Naprendszer kilencedik bolygójának tartották, emiatt a játék is így kezeli. Viszont 2006-ban oly módon definiálták újra a bolygó fogalmát, hogy a Plútó ennek nem felelt meg. Az új definíció szerint a Naprendszerben nyolc bolygó van, a Plútó pedig bolygó helyett a "törpe bolygó" kategóriába került. Az elején ellentmondásos volt ez a döntés, de a játékbeli leíráson nem változtattak. A Mass Effect 2-ben és utána, a Plútó már "jeges törpe"-ként szerepel és törölték a körpályáját a galaxis térképről. Emellet 2015-ig nem létezett tiszta kép a Plútóról, emiatt mindhárom Mass Effect játékban pontatlan színekben látható.
  • A valóságban a Plútónak öt természetes kísérője van, viszont a Mass Effectben a Káron a legnagyobb holdja, amiről kiderült, hogy egy jégbe burkolt tömegrelé.