Elhelyezkedés: Tejút / Perzeusz Lepel / Tikkun RendszerElső bolygó

Előfeltétel: Prioritás: Perzeusz Lepel (Mass Effect 3)

Leírás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Bár a narancssárga csillaga csak a Nap 90%-át éri el tömegben és fele annyira fényes, a Földhöz képest Rannoch mégis száraz bolygó, mivel közelebb kering a csillagához és kevesebb óceán borítja a felszínét. A fotoszintetizáló életformák a folyók és óceánok közelében koncentrálódtak, közöttük kiterjedt sivatagok terülnek el. A növények és az árnyék fontos szerepet töltöttek be az ősi kvarián kultúrában, melyet Rannoch neve is tükröz - "fallal körülvett kert".

Egy csillaghajó szenzorai számára a bolygó legszembetűnőbb jellemzője a rengeteg hőforrás a bolygó körül. Többezer geth űrállomás őrzi a bolygót. Valahol e mesterséges rengetegben rejtőzik a geth flotta, várva a pillanatot, hogy megkezdje az ellentámadást.

Kódex bejegyzés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rannoch a kvariánok száraz anyabolygója, mely a Tikkun rendszerben kering egy öregedő csillag körül. Körülbelül 300 évvel ezelőtt a gethek, szintetikus szolgálók akik öntudatra ébredtek és fellázadtak az alkotóik ellen, kiűzték a kvariánokat a bolygóról. Bár jelenleg a bolygó nagyrészt lakatlan, a gethek gondozóként dolgoznak, hogy helyrehozzák a bolygó ökológiáját, restaurálják az ősi építményeket, és kis terülteten a földeket is művelik.

Ranochon nincsenek ízeltlábúak. Ennek eredményeként a növények beporzását állatok végzik. Ez a növény- és állatvilág közti szimbiózik felelős a kvariánok gyengébb immunrendszeréért, amely rendkivül nehézzé tette más bolygók kolonizálását Rannochról történő elmenekülésük után. Rengeteg kvarián számára az otthonuk visszaszerzése nem csak kulturális hanem fiziológiai szempontból is szükséges.

Plusz Információ[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Rannoch életformái közé tartozik a qorach, ami egy vastagszarvú vadjuh megfelelője. A hasukat mindig harasztok spórái és más magvak borítják. A vak újszülött qorach-ot ke'sednek hívják.

A lemek féreg egy planária analóg, melyet ha darabokra vágnak, mindegyik darabból új féreg fejlődik ki. Kis méretűekm véknyak és fémes rózsás színű pikkelyek fedik a testét.

A fa'yin egy ehető mogyoróféle ami az első proto-kvarián állatok idejében létezett.

Küldetések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]