Elhelyezkedés: Tejút / Helyi Klaszter / Naprendszer / Hetedik bolygó

Előfeltétel: 20. Szint

Leírás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az FTL hajtóművek kifejlesztése utána, a távoli Uránusz lett a "föld láz" célpontja, hogy kiaknázzák a rengeteg hélium-3 készletét és a gázóriáshoz képest gyenge gravitációját. Manapság az Uránusz a legnagyobb He-3 termelő a Szövetség területén.

Ásványkincsek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Nulladik elem

Palládium

Platina

Iridium

Érdekességek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A játék pontatlanul adja meg az Uránusz keringési idejét, 121,1 évet a valós 84,3 év helyett. A Mass Effect 2-ben javításra került.
  • A Sakharov Állomást valószínűleg egy ismert szovjet atommagfizikusról és politikai disszidensról, Andrej Sakharovról nevezték el, aki a Szovjetunió nukleáris programjának egyik kulcs embere volt. Később a kozmológia területére szakosodott.
  • A Mass Effect 2-ben, amikor a játékos az első szondát küldi a bolygóra, EDI csak annyit válaszol: Komolyan, Parancsnok?, és amikor a másodikat indítja, sóhajtva mondja, hogy "Probing Uranos. Ez egy utalás egy iskolai szlengre, a Uranos kiejtése hasonló a your anus ( a te ánuszod) kiejtésére. Ezt le is fordították a nem angol verziókban is, de nyilván más nyelveken elvész a poén. A többi szonda kilövésénél EDI visszaáll a a szokásos válaszokra: szonda indítása, szonda kilőve.