Mass Effect Wiki
Advertisement

Elhelyezkedés: Tejút / Valhallan Küszöb / Raheel-Leyya (2185)

Tejút / Perzeusz Lepel / Tikkun (2186)

A Vándor Flotta, vagy a Flotilla egy masszív csillaghajókból álló flotta, ez a flotta vált a kvariánok otthonává miután a gethek elüldözték őket a bolygójukról. A flotta durván 50 000 hajóból áll, melynek fedélzetén 17 millió kvarián él. A flotta annyira nagy, hogy napokba is telhet mire az egész flotta átmegy egy tömegrelén. Néhány hajó még a 300 évvel ezelőtti menekeülés idejéből származik.

A flotta ritkán fogadja szívesen az idegeneket, mivel minden, ami kockázatos a flottának, az kockázatos a kvarián fajnak is. A kvariánok ritkán hagyják el a flottát, kivéve a Zarándoklatot: néha egy-egy hajó elhagyja a flottát, hogy a saját céljai után menjen, vagy küldetésre, melyek napokig vagy évekig is tarthatnak, de általában vissza is térnek. Ahogy Tali'Zorah nar Rayya jellemezte a kultúrájukat: "Az otthon egy elmeállapot".

Leírás[]

Mass Effect 2[]

Egy 50 000 hajóból álló flotta, 17 millió kvariánnal a fedélzetén, a Vándor Flotta a legnagyobb flotta az ismert galaxisban. Bár a zarándokúton lévő kvariánok eljutottak a legtöbb lakott bolygóra, kevés kivülálló lépett a kvarián hajók fedélzetére.

Mass Effect 3[]

A Proritás: Rannoch küldetés előtt:

Egy 50 000 hajóból álló flotta, 17 millió kvariánnal a fedélzetén, a Vándor Flotta a legnagyobb flotta az ismert galaxisban. A kvariánok stratégiai képesseginek köszönhetően ezek a számok nem csökkentek nagy mértékben az utóbbi harcokban. A flotta mostmár a csillag túl oldalán van, hogy jobban elrejtőzzenek a gethek elől-

A Prioritás: Rannoch küldetés után, ha a kvariánok életben maradtak:

Bár a Vándor Flotta veszteségeket szenvedett, készen áll, hogy segítsen a galaxisnak. A flotta nagyrészét adó Civil Flotta a Rannoch közelében marad egy kisebb védelmező csapattal a Járőr Flottából. A Járőr Flotta többi hajója a Nehéz Flottát és a logisztikiai hajókat fogja kísérni, amint befejezték a javításokat.

Élet a flottán[]

A flottát több, náha több hajóra is kiterjedő klánok alkotják. Minden egyes hajót úgy alakítottak át, hogy a lehető legnagyobb létszámú legénységet tudja elszállásolni. Idővel leselejtezték azokat a hajókat, amelyek túl sérültek voltak, hogy megjavítsák őket, majd összegyújtötték a vagyonukat, hogy új hajókat vegyenek és alakítsanak át. A hajók óriási értéket képviselnek, ezért a hajólopás főbűnnek számít a kvariánok szemében.

A flotta minden hajóján zsúfoltak a körülmények. Az egyik cirkáló, az Idenna legénysége majdnem 700 fő, ehhez képest egy hasonló méretű Szövetségi cirkálóé mindössze 80 fő. A hely nagyon értékes a kvariánok nagy száma miatt. A hajókapitányok is arra törekednek, hogy minél nagyobb legyen a legénységük, mivel ez emeli a társadalmi státuszukat. A lakóhely ezért prioritást élvez, a teherhajók raktereit több kisebb lakóegységekké alakítják át, melyet színes szövettel dekorálnak, ami egyben hangszigetelésként is szolgál.

A kvariánok emelett önkéntes forgórendszerben szolgálnak a három Élethajón is, amelyek a flotta szívét alkotják. Ezek az óriási hajók rendkivüli űrtechnikai és mezőgazdasági tervezésről tanúskodnak. Az Élethajók biztosítják az élelmet az egész flotta számára. Ha csak egy is ezek közül megsemmisülne, milliók éheznének. Eppen ezért ezek a hajók a flotta közepén fokozott védelemmel vannak ellátva.

Keveset tudni az Élethajókról, mivel csak kvarián hajók csatlakozhatnak a flottához. Az egyik tápanyagforrás amit termesztenek az a keleven, egy magas fehérjetartalmú génmódosított zellerféle.

A kvariánok minden cselekedetének segítenie kell a flotta túlélését. Ennek nagyrészét a Zarándoklat jelenti, amely emelett egy kulturális felnőtté válási rituálé és egy védelem a belterjesség ellen. A Zarándoklat egyben esélyt ad, hogy a kvariánok megismerjenek más galaktikus társadalmakat és ezáltal hálásak legyenek a sajátjukért a flottán. Mielőtt elhagyhatnák a flottát, az ifjú kvariánokat flottán kivüli leckékkel, ajándékokkal, és immundeficienciájuk kezelésével készítik fel a Zarándoklatra.

A Zarándoklatot leszámítva egész életüket a flottán töltik. Emelett, ritkán fogadnak idegeneket a hajóikra, mivel órási a fertőzés kockázata. Mindent egybevéve, e három tényező miatt a kvariánok elszigetelt közösséget alkotnak és nem nagyon érdeklik őket a flottán kivüli események.

Egy új rendszerbe való érkezésükkor, a hajók azonnal elkezdik a közeli bolygókat bányászni. A kolonizált rendszerekben speciális képességeik miatt, az "asztal alatt" bérlik fel őket, lecserélve a meglévő munkaerőt. E gyakorlat miatt a Vándor Flotta közeledte nagyon népszerűtlen esemény. Néhány faj üzemanyaggal, élelmiszerrel, hajókkal "ajándékozza" meg a flottát, azzal a szándékkal, hogy eltérítsék a flottát a bolygóiktól.

Politika és Katonai Irányelvek[]

Elméletben a Vándor flottán statárium van életben, azaz a vitás esetekben a kapitányé az utolsó szó, de gyakorlatban igenis demokratikus rendszer van. Minden hajón van egy megválasztott civil tanács, a kapitány gyakran az ő véleményükre hallgat. A tanács döntésének indokolatlan felülbírálása jó indok a kapitány eltávolítására.

Minden hajóról egy-egy képviselő a Konklávén, a civil kormányon szolgál. A Konklávé foglalkozik a flottával kapcsolatos mindennapi dolgokkal: nyersanyagok begyűjtése, a flotta jelenlegi útvonala, rendfentartás stb. Az ellenzéket egy Kíséret Koalíciója nevű csoport alkotja. A Konklávét az Admiralitás ellenőrzi, egy öt főből álló testület, amely felülbírálhatja a Konklávé döntéseit.

Amint felülbírálnak egy döntést, az egész Admiralitásnak le kell mondani, vagy a kvarián hadseregnek le kell tartóztatnia őket. Ezt a szabályt azárt hozták, hogy ha a Konklávé olyan döntést hoz, ami veszélybe sodorhatja a faj túlélését, akkor az admirálisok ezt felülírhatják. Ez az irányelv hasznos a kvariánok számára: 300 év alatt csupán négyszer volt ilyen eset.

A kvarián hadiflotta kicsi, viszont nagyon agresszív, mivel ők védelmezik a hajókat, amelyek a faj jövőjét biztosítják. Ha egy közeledő hajó szándéka nem megerősíthető, megsemmisítik.

Szervezettség[]

A Vándor flottát alkotó többezer hajó négy csoportra van felosztva, mindegyiket a Admiralitás egy-egy tagja irányítja.

Járőr Flotta[]

A Járőr flotta feladata a navigáció, belső biztonság, hajók közti konfliktusok és a bűnüldözés kezelése. Nagyrészt könnyű fregattokból és vadászokból áll, háborúban a Nehéz Flotta kísereteként szolgál. A parancsnok Shala'Raan vas Tonbay admirális.

Civil Flotta[]

A Civil flottát a kvariánok civil hajói és az élőhajók adják, ez kiteszi a flotta nagyrészét. A parancsnok Zaal'Koris vas Qwib Qwib admirális.

Nehéz Flotta[]

A Nehéz flotta képviseli a kvarián fő haderőt, minden hadbafogható hajó idetartozik, beleértve több nehéz fregatott, és továbbfejlesztett vadász osztagot. A parancsnok Han'Gerrel vas Neema admirális.

Különleges Egység[]

A flotta ezen ágát a technológiai fejlesztésekért felelős kutató hajók alkotják. A parancsnok Daro'Xen vas Moreth admirális.

Történelem[]

Mass Effect: Felemelkedés[]

2183-ben a Vándor flotta volusz lakta Daleon bolygó rendszere felé közeledett. A voluszok a Citadella segítségét kérték, hogy sürgessék a flotta távozását, viszont a Tanács a geth ellenállás felszámolásával és a Tanács újraalakításával volt elfoglalva, így nem foglalkoztak ezzel a problémával.

Eközben három embert - Kahlee Sanderst, Gillian Graysont és Hendel Mirat - Lemm'shal nar Tesleya a flotta fedélzetére vitt, hogy megvédje őket a Cerberusztól. Lemm, egy ifjú kvarián az Idenna fedélzetére vitte őket, remélve bemutathatja őket a kapitánynak, és ezzel értékes ajándékot hoz a zarándoklatról. A kvariánok először ledöbbentek az idegenek jelenlététől, fertőzésveszély miatt először csak a szallítóegységeikbe különítették el őket, majd később arra kérték őket, hogy mindig hordják a védőruházataikat.

MIközben az Idennán körbevezették őket, Kahlee látta a hajó hatalmas lakórészlegét, a kereskedelmi fedélzetet, és a hajóhidat, ahol találkozott Ysin'Mal vas Idenna kapitánnyal. A kapitányt Seeto'Hodda nar Idenna a haladást pártolóként jellemezte, aki a jelenlegi helyzet fentartása helyett hajlandó hosszú küldetésekre hajókat indítani, hogy új anyabolygókat keressenek. Emiatt a kapitány gyakran összetűzésbe került a konzervatívabb kvariánokkal.

Kahlee hamar rájött, hogy a kvariánok, miután látták, hogy Saren Arterius a saját irányítása alá vonta a getheket, átvizsgálták a múltját és kiderítették Kahlee nevét. Ezután az Admiralitás megbeszélésre hívta őt, hogy kiderítsék, hogy mit tud az úgynevezett kaszásokról, és hogy van-e esélye, hogy a kvariánok egy kaszás segítségével újra irányításuk alá vonják a getheket. Annak ellenére, hogy szintetikus intelligenciák szakértője, Kahlee nagyon kevesett tudott Sarenről, így kevés válasszal tudott szolgálni.

A megbeszélés után Kahlee négyszemközt beszélt az Idenna kapitányával. Egyértelműen elmondta Kahlee-nek, hogy a kvarián flotta haldoklik. Bár a kvariánok sikeresen elérték, hogy a flottán töltött 300 év alatt ne nőjjön a lakosság, a problémát az működőképes hajók hiánya jelenti. Nem tudják megfelelő ütemben lecserélni a régi hajóikat, és 90 éven belül fentarthatatlanná válhat a népesség. Sajnos a Konklávé és az Admiraliás konzervatív irányelvei miatt kevés dolog történt, hogy ezt megakadályozzák, miközbe Mal kapitány szerint a felfedező küldetések jelenthetik a megoldást. Kahlee segítségét kérte, de félbeszakították, amikor a Cerberusz és az áruló Golo megtámadta az Idennát.

A támadást végül visszaverték, de maga a támadás tényel megrázta az egész flottát. A kvariánok felfogták, hogy egy határozott támadással szemben sebezhetőek, és hogy a flotta sokkal sérülékenyebb, mint ahogy azt gondolták. A Malhoz hasonló vélemények végre meghallgatást nyertek. Gyorsan terveket vázoltak fel, hogy cirkálókat -beleértve az Idennát is- küldjenek, hogy új kolonizálható bolygókat keressenek, vagy egy módot arra, hogy a getheket kiűzzék a Perzeusz Lepelből és újra hazatérhessenek.

Mass Effect 2[]

2185-ben Shepard parancsnoknak és Talinak lehetősége van, hogy megkeressék a Vándor flottát, hogy válszoljanak a Talit ért vádakra. Tali állítólag működőképes getheket küldött az apjának. Azonban ő csak alkatrészeket küldött, amiket az apja nem árult el, hogy miért van szükség erre. Tali úgy gondolta, hogy az apja csupán fegyvereket tesztel rajtuk. Viszont annak ellenére, hogy Tali csak ártalmatlanított darabokat küldött vissza, a gethek valahogy mégis elfoglalták a labor-hajót, a fedélzeten megötek mindenkit és minden visszafoglalási kísérletet visszavertek.

Az apját féltve, Tali és Shepard egy "fegyverpróbán" estek át: foglalják vissza a hajót, vagy haljanak meg bevetésen. (A tragikus haláluk esetére, az egyik admirális megígérte, hogy posztumusz kegyelmet adnak.) A hajó visszafoglalás után Tali kideríti, hogy az apja újraépítette a getheket, hogy megpróbálja őket meghekkelni. A projekt azonban kikerült az irányításuk alól, ami a halálához vezetett, és ironikusan, az apja szándéka ellenére Talit hibáztatták.

A Paul Graysonnal és a lányával Gilliannal történt incidens után, a kvarián kormányban heves vita tört ki. Két választás volt: vagy harcolnak a gethekkel, hogy visszaszerezzék az anyabolygójukat, vagy egy új rendszert kolonizálnak. Tali apja, több admirálissal együtt a háborút pártolta (ígéretett tett Talinak, hogy házat épít neki az anyabolygón), viszont a kolonizálás pártiakkal ellenállásba ütköztek. Tali tárgyalása, szándékosan vagy sem, csupán ennek a problámának a felszíne volt. Tali személyes áldozatát nem vették figyelembe.

A hajó megmentése után Tali könyörög Shepardnek, hogy ne fedje fel az apja tetteit, félve attól, hogy évszázadokra elrettentő példa lenne a kvarián gyerekek számára, és minden hajóról kihúznák a nevét ahol valaha szolgált (ezzel eltörölve, azt hogy valaha is élt). Shepard bemutathatja a bizonyítékot, ami felmenti Talit a vádak alól. A többi lehetőség nagyrésze Tali száműzéséhez vezet.

Ha Shepard bemutatja a bizonyítékot, Tali megharagszik Shepardre és kéri, hogy csak akkor szóljon hozzá, ha nagyon fontos. A Normandiára visszatérve elmondja Shepardnek, hogy a Flottán káosz uralkodik, egy része háborúzni akar, a másik békét akar kötni a gethekkel.

Ha Shepard visszatartja a bizonyítékot, Tali (függetlenül attól, hogy száműzik-e vagy sem) hálás lesz, hogy megmentette az apja nevét, és lojális marad a parancsnokhoz. A flotta majd csak azután tudja meg az igazságot, hogy Xen admirális átvizsgálja az Alerei-on talált adatokat.

Mass Effect 3[]

A 2186-so kaszás invázió előtt, Daro'Xen admirális kutatócsapata, az elhunyt Rael'Zorah eredményeit felhasználva, több új módszert kifejlesztett, amik hatásosnak bizonytak a gethek ellen. Kihasználva a gethek nagyon részletes ladar aktív szkennelőit, Xen ladarzavarója fölösleges bitekkel terheli le a gethek érzékelőit, így mint egy villanógránáttal megvakítva őket. Emiatt az előny miatt, az Admiralitás 3 a 2 arányban (3 az 1 arányban, ha Talit száműzték) megszavazta a gethek elleni inváziót, hogy visszafoglalják az anyabolygójukat.

Ennek érdekében, a kvariánok elkezdték felfegyverezni a Civil Flotta minden hajóját, arra is képesek voltak, hogy a korlus-i Blue Suns bázist megtámadják, hogy csatahajó osztályú fegyvereket szerezzenek az előhajók számára. A kvariánok sikerrel jártak és még Thanix ágyukat is sikerült szerezniük.

A kvariánok pontos támadásokkal megkezdték a háborút, 4 geth rendszerből visszaűzték őket a Tikkun rendszerbe. A flotta az építés alatt álló Dyson-gömböt is megtámadták. Ez a szerkezet évszázadok munkája aminek a célja, hogy minden geth egyetlen optimalizált hálózatban működjön, maximlizálva a feldolgozóképességüket. A gömb elpusztítása megrázta a getheket, és hogy elkerüljék a puszutlást elfogadták a kaszások fejlesztéseit.

A kaszás programokkal a gethek adatfeldolgozó képessége drámaian javultak, semlegesítve Xen technológiáit sokkal hatékonyabbak lettek a harcban. A háború elkezdett a gethek javára fordulni és a Vándor flotta súlyos veszteségeket szenvedett. A geth flotta csapdába ejtette a kvarián flottát és egy nagyerejű űrvédelmi űgyú lőtávolságéba szorította őket, ami további súlyos károkat okozott, egészen addig, amíg Koris admirális bele nem vezette a saját hajóját.

Shepard parancsnok segítségével a kvariánok sikeres ellentámadást indítanak egy geth csatahajó ellen és lekapcsolják a jeladót ami a kaszás programokat sugározza a getheknek. A győzelem rövidéletűnek bizonyult, mivel a kaszásoknak volt egy mentőövük. Egy romboló osztályú kaszás van egy bunkerbe rejtve a Rannoch felszínén, amely továbbra is sugározza a kaszás programokat. Shepard megsemmisíti ezt a kaszást, leállítve ezzel a jelet. Ezútta a gethek felszabadulnak a kaszások irányítása alól, és megpróbálják saját maguk megszerezni a kaszás programokat anélkül, hogy feladnák önállóságukat. Han'Gerrel admirális kihasználva ezt a lehetőséget, egy végső támadást indít a gethek ellen.

Shepard döntésétől függően három kimenetel lehetséges: a gethek letöltik a kaszás programokat és visszaverik, majd teljesen megsemmisítik a Vándor flottát, kiírtva ezzel a kvariánokat; a kvariánok támadás sikeres, megsemmisítik a getheket és visszaszerzik a bolygójukat; a kvariánok tüzet szüntetnek és kompromisszumot kötnek a gethekkel, amely lehetővé teszi, hogy a két faj egymás mellett békében éljen. Ha a kvariánok túlélik a csatát, a Vándor flotta csatlakozik a Szövetségez a Földért vívott harcban.

Jelentős hajók[]

  • Alerai: A laborhajó ahol Tali apja a gethekkel kisérletezett, majd ezután megölték.
  • Chayym: A Vándor flotta egyik élőhajója. A Keelah'Seyah kapitányának,Qetsi'Olam vas Keelah Si'yah-nak a szülőhajója.
  • Honorata: Egy kisebb jármű, amelyen Keenah'Breizh szolgált. Tali ezen a hajón utazott a zarándoklata kezdetén. A hajót Illiumon hagyták, miután Talit és a legénységet csapdába csalta Jacobus.
  • Lestiak: Kahlee ezen a hajón találkozott az Admiralitással és a Konklávéval.
  • Moreh: Daro'Xen admirális hajója.
  • Neema: Tali'Zorah ennek a hajónak a legénységéhez csatlakozott a zarándoklata után, felvéve a Tali'Zorah vas Neema nevet. A Neema egyben Han'Gerrel vas Neema admirális hajója.
  • Qwib-Qwib: Zaal'Koris admirális hajója. A hajó legénységének nehézségeik akadtak a hajó regisztrációjának és nevének megváltoztatásával. Az admirális büszke a hajójára és a nevére, és erősen védi, ha megkérdőjelezik, Tali elmondása alapján ez gyakran elő is fordul. Az admirális megjegyzik, hogy néha elgondolkozik, hogy áthelyezze magát egy másik hajóra, hogy letörölje magáról egy idegen hajó nevének a stigmáját. Hagyományos neveken szokott gondolkodni, mint a "vas Defrahnz" vagy "vas Iktomi".
  • Rayya: A flotta egyik élőhajója. Tali'Zorah szülőhajója. Seero'Hodda nar Idenna testvére is ehhez a hajóhoz csatlakozik a zarándoklata után.
  • Shellen: A flotta egyik élőhajója. Ha Zaal'Koris admirálist nem mentik meg, a vezetés nélkül maradt élőhajó sebezhető lesz a gethekkel szemben, a sérülései miatt a legénység mentőkapszulákban elhagyja a hajót.
  • Tonbay: A hajó amihez Shala'Raan vas Tonbay csatlakozott a zarándoklata után.
  • Usela: A kvarián áruló Golo, mint 'Golo'Mekk vas Usela' ehhez a hajóhoz csatlakozott a zarándoklata után. Száműzték miután a Kollektoroknak akarta eladni a társait.
  • Yaska: Egy harci gép, amelyen Han'Gerrel vas Neema és Rael'Zorah admirálisok szolgáltak még fiatal korukban. Tíz fős legénysége van/volt.
Advertisement