FANDOM

Położenie: Droga MlecznaOtchłań DzierzbyThai /  3. planeta

OpisEdytuj

Altakiril to planeta-ogród na zewnętrznym krańcu zdatnej do zamieszkania strefy swojego układu gwiezdnego. Jest w dużej mierze zamarznięta, jednak na niższych szerokościach geograficznych występują tu formy życia oparte na aminokwasach prawoskrętnych. Istoty te potrafią wytrzymać okresowe zamrożenie, a w okresie długich, umiarkowanych pór letnich ich populacja wręcz eksploduje.

Planetę skolonizowali wytrwali i niezależni turianie. Quarianie rozważali zgłoszenie swoich pretensji do tego świata, zniechęciła ich jednak złośliwość jego czynników chorobotwórczych w okresie wegetacji. Na pewno nie pomógł też fakt, że turiańscy koloniści byli powiązani z watażkami z innych części Otchłani Dzierzby.

Mimo stosunkowo dużej populacji - stanowiącej zwykle obiekt żniw, nie eksterminacji -mieszkańców Altakirila wytrzebiło bombardowanie Żniwiarzy. Wywiad Przymierza sugeruje, że stało się tak na skutek chronienia przez turian swoich ośrodków kolonizacji bronią przeciwkosmiczną. Żniwiarze ograniczyli ryzyko i zrównali wszystko z ziemią.