FANDOM

BazaHandlarza
Baza Handlarza Cieni to masywny statek, który podróżuje przez gwałtowną atmosferę planety Hagalaz, która zakrywa jego obecność. Stąd Handlarz Cieni kieruje swym imperium.

ZewnętrzeEdytuj

BHZew
Zewnętrzna część Bazy Handlarza Cieni jest niebezpiecznym miejscem. Prywatna armia Handlarza patroluje zewnętrze, a Sondy Bezpieczeństwa zwykle zajmują się czyszczeniem statku. Zewnętrze nie ma też żadnych poręczy, co czyni to miejsce trudnym do obserwacji i kontroli. Warunki atmosferyczne Hagalazu nie pomagają, ale ryzyko uderzenia patrolu przez piorun z wszechobecnej burzy jest zmniejszone przez wielkie piorunochrony, które przewodzą energię do ogromnych kondensatorów.

BHWidoklewo
BHShep
BHWidok

Wewnętrzna część statku Edytuj

BHSilniki
BHHand
Wewnętrzna część statku ma wiele przedziałów, m. in. silniki, które muszą cały czas być aktywne, aby zapobiec upadkowi i rozbiciu o planetę. Jest tam też centrala, prawdopodobnie w samym środku statku. W bloku więziennym Handlarz Cieni trzyma swych przeciwników oraz narzędzia tortur do przesłuchiwania. Oprócz tego znajdują się tam również prywatne kwatery, centrum wywiadowcze i siedziba Handlarza. W pracy Handlarzowi pomaga sonda WI, która zajmuje się przesyłaniem i kontrolą wielu informacji, kontaktem z agentami i wywiadem. Mimo zmiennej pogody na zewnątrz, wytłumiacze drgań absorbują wibracje, tak że nie czuje się burzy.

==Misja==

Centrum wywiadowczeEdytuj

BHCentrum
Po wykonaniu misji, Baza Handlarza może być ponownie odwiedzona. W środku centrum wywiadowczego jest kilka terminali z wieloma funkcjami.

Trening zaawansowanyEdytuj

BHTrening
Trening zaawansowany umożliwia graczowi redystrybucję punktów umiejętności każdemu z członków drużyny oraz samemu Shepardowi. Każde ponowne rozdanie punktów kosztuje 1000 jednostek piezo.

Szafka z pancerzamiEdytuj

Shepard może na statku zmienić wygląd i pancerz za pomocą szafki, takiej samej jak na Normandii.

Terminal dostawEdytuj

BHPrzesył
Tutaj gracz może otrzymywać dostawy od kontaktów Handlarza Cieni. Nowe dostawy są dostępne po każdym dniu, między misjami lub przydziałami, a zawierają ulepszenia oraz zasoby.

Nota: Jeśli wczytasz ponownie zachowany profil, otrzymasz inne ładunki, ale możesz je dostać tylko raz na dzień, misję lub przydział. Jeśli chcesz szybko zdobyć całą kolekcję ulepszeń, możesz to zrobić zmieniając datę na komputerze. Zapisz grę po pozyskaniu ulepszenia, zmień datę i wczytaj ponownie. Możesz używać zapisów z przeszłości, ponieważ gra automatycznie ładuje "najnowszy" zapis poprzez wciśnięcie "Wznów" w głównym menu albo Szybki Odczyt, który ładuje zapis z najnowszą datą. Alternatywną drogą byłoby usunięcie "przyszłych" zapisów, po tym jak skończysz. Albo zrób to jeszcze szybciej. Na Xbox 360 data może być zmieniona w ustawieniach systemu. Podobnie na PS3.

Nota: Ilość zasobów uzyskiwanych z każdą dostawą jest przypadkowo wybierana. Platyna, pallad i iryd są dostarczane w ilościach 2500, 5000, 10000, 20000, 40000, 80000, 160000, a piezo w 1250, 2500, 10000, 20000, 40000 lub 80000.

Ulepszenia:

Zasoby:

  • Pierwiastek zero - "Szpieg Eldfell-Ashland Energy wysłał ładunek piezo".
  • Platyna - "Minister z Terra Novej wysłał platynę z rezerw planety za przysługę."
  • Pallad - "Centrum recyklingu piorące brudne pieniądze wysłało pallad pozyskane ze starego pancerza".
  • Iryd - "Początkująca firma wydobywcza dostarczyła iryd jako opłata za protektorat."

AktaEdytuj

Główny artykuł: Akta Handlarza Cieni
BHAkta
Ten terminal zawiera pliki wywiadowcze na temat drużyny, ważnych ludzi, organizacji oraz Handlarza. Te pliki zawierają informacje o niedawnych czynnościach osób.

SondaEdytuj

Sonda to specjalnie powstała WI na potrzeby Handlarza, która nadzoruje sieć. Chodzi za Handlarzem i pomaga mu w koordynacji zebranych danych. Po przejęciu stanowiska Handlarza przez Liarę przez jakiś czas nazywa wszystkich "Handlarzem". Co jakiś czas Glyph informuje, co dzieje się w galaktyce.

Możliwe inwestycjeEdytuj

Główny artykuł: Możliwe inwestycje
BHOkazje
Możliwe inwestycje to terminal pozwalający graczowi wysyłać kontakty, aby asystować ludziom w całej galaktyce. Jednakże w inwestycje trzeba włożyć trochę pieniędzy.

Terminal badańEdytuj

Przy tym terminalu Shepard może prowadzić badania na podstawie pozyskanych w misjach i przydziałach schematach i ulepszeniach.

System dźwiękowyEdytuj

W kwaterach prywatnych, tuż przed archiwum, znajduje się system dźwiękowy, podobny do tego na Normandii. Puszczane z niego ścieżki pochodzą z Mass Effect 2 Soundtrack.

Informacje badawczeEdytuj

W tym terminalu gracz może zapłacić za uzyskanie informacji o złożach zasobów na planetach i ich bogactwie. Po zapłacie na mapie galaktyki zaznaczone będą złoża.

Nota: Nie będzie można uzyskać informacji, jeśli gracz wydobył zasoby z wszystkich bogatych planet.

Koszt wydobycia:

  • Kompania wydobywcza piezo

Kredyty: 1000

  • Kompania wydobywcza irydu

Kredyty: 300

  • Kompania wydobywcza palladu

Kredyty: 300

  • Kompania wydobywcza platyny

Kredyty: 650

Archiwum wideoEdytuj

Główny artykuł: Archiwum wideo
BHWideo
Tutaj gracz może obejrzeć materiały filmowe z wszystkimi osobami, które obserwował Handlarz Cieni.

Inne miejscaEdytuj

Blok więziennyEdytuj

BH Blok
W bloku Handlarz trzymał swoich wrogów, między innymi Ferona.
BHTortury

Mass Effect 3Edytuj

BHScreen
BHdaleko
Przed inwazją Żniwiarzy w 2186, Liara T'Soni odkrywa, że Człowiek Iluzja pragnie zdobyć jej statek. Oczekując ataku, Liara i Feron załadowali prom ewakuacyjny tyloma dyskami pamięci, ile się dało, a kiedy przybyły siły Cerberusa, ustawiła kurs kolizyjny statku. Baza Handlarza Cieni zderzyła się z krążownikiem Cerberusa i spadła na powierzchnię planety. Podczas eksplorowania galaktyki, Shepard może pozyskać technologię z wraku statku na potrzeby Tygla.

CiekawostkiEdytuj

Na jednym z nagrań widać Veetora, który obserwuje Zbieraczy napadających na kolonię.

BHAnim