FANDOM

Cacus
CacusME
CacusME3
Układ planetarny
Masa Słońca 1,692 masy Słońca
Typ widmowy F0
Świetlność >6 sol
Planety 5
Księżyce 0
Pasy asteroid 1
Asteroidy 0
Obiekty 0

Położenie: Droga Mleczna / Hades Gamma / Cacus

Cacus to średni układ planetarny, składający się z pięciu planet i jednego pasa asteroid. Warunek wstępny: Moralność 80% (Mass Effect).

Prawdopodobnie jest nazwany po centaurze o imieniu Cacus i jest nawiązaniem do Piekła w Boskiej Komedii Dantego. Cacus jest jednym ze strażników ósmego okręgu piekła.

Współczynniki Keplera (a3/T2) mogą być obliczone dla czterech planet. Spośród nich, zewnętrzne planety Faringor i Treyarmus mają taki sam współczynnik, co prawdopodobnie odpowiada masie układu. Wewnętrzne planety Chohe i Zayarter oddalają się od tego współczynnika i od siebie.

Układzie SłonecznymUran i Neptun mają podobne rozbieżności w prawach Keplera, choć nie tak drastyczne. Rozbieżność należy do ich wzajemnych zakłóceń. Chohe i Zayarter - mniejsze planety - mogą być zakłócone przez najgłębszego "gorącego Jowisza" lub materię protoplanetarną, która nie była zanotowana na tej mapie, co czyni masę słońca miejscowo większą niż tę na orbicie Faringora.

Planety bez atmosfery (Faringor, Chohe i Xamarri) są zbyt gorące na układ z gwiazdą o takiej masie; atmosfera Chohe jest zbyt cienka dla planety o tej masie. Widocznie gwiazda jeszcze nie weszła w etap ciągu głównego. Gwiazda typu F0 miałaby większą świetlność, a planety w układzie dalej byłyby na etapie różnicowania. W jądrze Faringora występuje bizmut-208, co zwiększa radioaktywność planety i innych na tej orbicie.

Zayarter Edytuj

Zayarter to pierwsza planeta orbitująca wokół gwiazdy Cacus.

Główny artykuł: Zayarter

Chohe Edytuj

Chohe to druga planeta orbitująca wokół gwiazdy Cacus.

Główny artykuł: Chohe

Xamarri Edytuj

Xamarri to trzecia planeta orbitująca wokół gwiazdy Cacus.

Główny artykuł: Xamarri

Faringor Edytuj

Faringor to czwarta planeta orbitująca wokół gwiazdy Cacus.

Główny artykuł: Faringor

Treyarmus Edytuj

Treyarmus to piąta planeta orbitująca wokół gwiazdy Cacus.

Główny artykuł: Treyarmus