FANDOM

Położenie: Droga MlecznaArgos RhoHydra /  4. planeta

OpisEdytuj

Canrum
Canrum to mały, skalisty świat z nikłą atmosferą składająca się z metanu i kryptonu. Powierzchnia składa się głównie z magnezu i krzemianów ze złożami węgla.

Canrum było areną ostatecznej klęski zadanej przez turiańskie siły pokojowe wodzowi imieniem Shiagur podczas Rebelii Krogańskich. Wprawdzie banda nie była silna, ale Shiagur była wodzem - samicą, i to jedną z niewielu pozostałych, płodnych samic. Poprzez okrucieństwo i przebiegłość udało jej się przemienić swoją wyjątkową wartość w pozycję władzy. Krogańscy samcy rywalizowali o prawo dołączenia do jej bandy i lęgnięcia z nią.

Gdy ogłoszono śmierć Shiagur, płonący żądzą wielbiciele z różnych zakątków galaktyki złożyli przysięgi krwi przeciw turiańskim załogom, które brały udział w starciu. Koniec końców kilka setek turiańskich uczestników zginęło w otwartych walkach bądź w wyniku akcji skrytobójczych. Po dziś dzień, wielu krogan dumnie głosi, że mają "krew Shiagur".

Tekst badaniaEdytuj

"Skany planety Canrum odkryły niebezpieczne poziomy promieniowania z orbity. Inżynier Adams poprowadził kilka głębszych skanów i odkrył pozostałości starożytnej głowicy bojowej z insygniami kolonii Parthia."

PrzydziałEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W Mass Effect 2, Canrum jest wspominane przez Grunta jako miejsce ostatniej bitwy Rebelii Krogańskich. Datuje to bitwę na 8 n.e.