FANDOM

Castis Vakarian – emerytowany oficer Służby Ochrony Cytadeli, ojciec Garrusa i Solany Vakarianów.

Mass Effect Edytuj

Castis wyperswadował Garrusowi myśl o dołączenia do WiDM-a podczas jego treningu, ponieważ uważał, że Widma są zbyt potężne i wpływowe, nienawidził też koncepcji kogoś, kto nie jest ograniczany przez prawo.

Kiedy Garrus porzucił stanowisko w SOC, żeby pomóc komandorowi Shepardowi wytropić Sarena Arteriusa, Castis ciężko zniósł rezygnację syna. Obawiał się, że jego syn stanie się taki sam jak Saren i oskarżył Garrusa o bycie gwałtownym i niecierpliwym.

Mass Effect 3 Edytuj

Jeżeli Garrus przeżył misję samobójczą, Castis dowie się od niego, że Shepard został zatrzymany przez Przymierze. Garrus opowie także ojcu, co się działo przez trzy ostatnie lata: od walki z Sarenem, przez bazę Zbieraczy, aż do ostatecznego powrotu Żniwiarzy. Castis, ku zaskoczeniu Garrusa, słuchał tego, co jego syn miał do powiedzenia i uwierzył mu. Przekazał te informacje prymarsze Fedorianowi, który nie dawał wiary w słowa Garrusa, ale Castis naciskał na niego, dopóki Garrus nie dostał własnej grupy do zadań specjalnych, mającej pomóc Palavenowi w nadchodzącej wojnie.

Podczas ataku Żniwiarzy, Castis i Solana przebywają na Palavenie, co uniemożliwia jakikolwiek kontakt z nimi. Gdy Shepard odwiedza Garrusa, może usłyszeć rozmowę z jego ojcem, który informuje go, że starają się razem z Solaną opuścić planetę, ale najpierw muszą dotrzeć do centrów ewakuacji. Mówi też, że chociaż kroganie pomagają turianom, Żniwiarze nie ustępują, a jego siostra ma złamaną nogę. Castis oznajmia, że zostało tylko kilka statków ewakuacyjnych i nie wie, czy zdążą na czas. Zanim jednak zdąża powiedzieć, że kocha Garrusa, komunikacja zostaje przerwana.

Po pewnym czasie Garrus mówi Shepardowi, że Castis i Solana wydostali się z Palavenu, ale ich dalszy los jest nieznany.

Mass Effect: Andromeda Edytuj

Podczas służby w SOC, Castis zaprzyjaźnił się z Alekiem Ryderem. W nieokreślonym konkretnie czasie, przed rokiem 2185, we wspomnieniu, które może odblokować jedno z Ryderów, Castis podczas rozmowy z Alekiem informuje go, że Garrus opowiedział mu o Radzie Cytadeli, którzy początkowo nie wierzyli w Żniwiarzy, ale prywatnie zaczęli się zastanawiać, czy plotki są prawdziwe.

Castis wyjaśnił krótko, czego Garrus się o nich dowiedział, podróżując z Shepardem, którego opisał jako „wysoko postawionego” i, tak samo jak Alec, należącego do programu N7. Według Sheparda, Żniwiarze przybywają co pięćdziesiąt tysięcy lat i niedługo znów powrócą. Castis mówi również, że nie chce być w pobliżu, gdy się pojawią.