FANDOM

Położenie: Droga MlecznaMasyw FeniksaSalahiel /  1. planeta

OpisEdytuj

Ekuna, odkryta na początku roku przez quarian, nadaje się do zamieszkania. Nie jest jednak to planeta, którą większość gatunków wybrałaby w pierwszej kolejności. Średnie temperatury na tym krążącym wokół pomarańczowego słońca świecie są bardzo niskie. Z tego powodu firmy koordynujące rozwój skupiły wysiłki kolonizacyjne wzdłuż równika planety, gdzie klimat umożliwia uprawę roli.

Quarianie, którzy szukali dla siebie nowego domu, zwrócili się do Rady Cytadeli o przyznanie im prawa do zasiedlenia Ekuny, ale jeszcze przed oficjalną prośbą pozostawili na planecie kilkaset tysięcy obywateli. Rada uznała, że doszło do nielegalnej okupacji i zignorowała prośbę, quarian przyznając planetę elkorom, którzy o wiele lepiej potrafili znieść panującą tam silną grawitację. I Koczujący na planecie quarianie otrzymali jeden standardowy galaktyczny miesiąc na jej opuszczenie. Po tym czasie ich kolonie miały zostać zbombardowane. Odpady pozostawione przez uciekających quarian do dziś zaśmiecają znaczne obszary planety.

Przybywającym na Ekunę gościom, którzy nie są elkorami, radzi się korzystać z osobistych lub generowanych przez pojazdy pól efektu masy, aby zmniejszyć ciśnienie, bo w przeciwnym razie grawitacja na powierzchni spowoduje problemy zdrowotne i ruchowe.