FANDOM

Eva Coré – stworzony przez Cerberusa fembot służący do infiltracji, podający się za ludzkiego naukowca, dołączającego do zespołu naukowego badającego Archiwa Proteańskie na Marsie. W późniejszym czasie na platformę bota przeniesione zostało oprogramowanie EDI.

Imię zawdzięcza ludzkiej najemniczce Evie Coré, towarzyszącej Człowiekowi Iluzji podczas wojny pierwszego kontaktu.

Mass Effect 3

Coré przybywa do Archiwów Marsjańskich na tydzień przed rozpoczęciem inwazji Żniwiarzy na Ziemię. W dniu inwazji, przed przylotem Sheparda i jego drużyny na Marsa, sabotuje placówkę, zabijając jej pracowników i umożliwiając dostanie się do środka żołnierzom Cerberusa.

Przedzierając się przez Archiwa, drużyna Sheparda odkrywa nagrania z kamer ochrony, które pokazują, że to doktor Coré była odpowiedzialna za śmierć pracowników i pracowała jako kret Człowieka Iluzji. Dowiadują się również, że dowodzi ona oddziałami Cerberusa w innej części kompleksu, w której znajdują się dane protean będące celem Sheparda.

Eva Coré
ME3Wróg-SH
Frakcja Cerberus
Typ Syntetyczny
Uzbrojenie M-4 Shuriken
Umiejętności Class Power ME2 Icon Wzmocnienie tarczy
Incinerate ME2 Icon Spalenie
Zdrowie Średnie
Tarcze Wysokie
Miejsca Mars

Po dotarciu do właściwej części kompleksu, drużyna odkrywa, że interesujące ich dane są usuwane przez kogoś znajdującego się w pomieszczeniu. Kaidan/Ashley odkrywa, że odpowiedzialną za to osobą jest Coré i próbuje ją obezwładnić, zostaje jednak powalony, a doktor niszczy konsolę przetrzymującą dane protean. Drużyna rusza za nią w pościg. Chociaż Coré udaje się dotrzeć na dach i wystartować, jej pojazd zostaje strącony przez prom pilotowany przez Jamesa Vegę. Kiedy drużyna Sheparda dochodzi do siebie, z rozbitego i płonącego pojazdu wyłania się Coré, która okazuje się być fembotem Człowieka Iluzji. Kaidan/Ashley próbuje ją powstrzymać, zostaje jednak pochwycony przez robota, który – z rozkazu swojego przełożonego – próbuje go zabić. Kaidan/Ashley odnosi poważne obrażenia, zanim Coré zostaje powalona przez Sheparda.

Jeżeli Shepard nie zastrzeli robota na czas, zostanie przez niego powalony na ziemię, a następnie ugodzony omniostrzem w głowę, co skutkuje natychmiastową śmiercią. Alternatywnie, robot zmiażdży głowę Sheparda, skacząc na nią.

Po pokonaniu robota, Vega – z rozkazu Sheparda – zabiera go na Normandię w celu zbadania go i ustalenia, czy zawiera jakieś przydatne informacje. Niedługo później dochodzi do awarii systemów stacji. Kiedy Shepard udaje się do rdzenia SI, żeby sprawdzić przyczynę, widzi wyłaniającego się z dymu robota przemawiającego głosem EDI. Sztuczna inteligencja wyjaśnia, że analizowała dane zawarte na platformie Coré, niechcący aktywując zapasowe źródło zasilania i procesor. Oprogramowanie robota próbowało zwalczyć EDI, co doprowadziło do awarii systemów Normandii i pożaru, ostatecznie jednak EDI udało się zainstalować na platformie i usunąć pozostałości kodu Coré.