FANDOM

Logo Exo Geni

ExoGeni jest firmą specjalizującą się w międzygwiezdnej eksploracji i kolonizacji planet.
Oprócz finansowania kilku ludzkich kolonii, ExoGeni przypadkowo zabezpieczyło zasoby obcej, nieznanej technologii, jak np. na Feros. Komandor Shepard może dowiedzieć się o celach korporacji od SI placówki na Feros lub od Ethana Jeonga.

ExoGeni, które według Juliany Baynham "zmieniało przeznaczenie wszystkiego i wszystkich", założyło Nadzieję Zhu, ludzką kolonię na Feros. Firma finansowała kolonię, a osadnicy w zamian przekazywali korporacji informacje na temat proteańskich ruin. ExoGeni wykorzystał jedną z wież na Feros, by zamienić ją w swoją placówkę, a potem odbudowali podniebną autostradę, która łączyła kolonię z wieżą. Kolonia robiła za port i mieszkania dla naukowców pracujących dla ExoGeni.

Mass Effect Edytuj

Wieża Exo Geni

ExoGeni było niezadowolone z postępów w Nadziei Zhu na Feros, aż do momentu, gdy odkryli Toriana pod ludzką kolonią. Firma pozwoliła Torianowi opanować umysły mieszkańców, badając ich zachowanie i wpływ wiecznorośli na ludzi. Gdy sytuacja wymknęła się spod kontroli, firma rozkazała Ethanowi Jeongowi oczyścić kolonię.
Zależnie od postępowania komandora Sheparda, ExoGeni może dalej finansować placówkę na Feros ze stałą stawką lub ją zwiększyć. O ich postępowaniu w tej sprawie, Shepard może usłyszeć w windzie na Cytadeli.

ExoGeni bierze też udział w badaniach planetarnych. Jest to jedna z dwóch firm Przymierza, które badają biosferę Ontarom czy próbuje wprowadzić wodę do suchych powierzchni Trebin. ExoGeni jest też zaangażowane w kolonizację Chasca czy usuwanie wody lodowej z Supay.

Placówka ExoGeni na Nodacrux

Istnieje też bardzo mała placówka badawcza ExoGeni na Nodacrux, która otrzymała kilka próbek z Feros. Tamtejsi naukowcy, pod dowództwem Dr. Ross, znaleźli sposób, by zamienić stwory Toriana w potulne stworzenia, lecz śmierć samego Toriana wprowadziła ich w szał. ExoGeni wyłączyło komunikację placówce, a sami naukowcy mogli tylko wysłać sygnał alarmowy.

Mass Effect 2 Edytuj

W roku 2158, badacz ExoGeni, Dr. Farrin zatrudnił Błękitne Słońca, by strzegli przesyłkę artefaktów wydobytych z planety Joab. Jednakowoż, Błękitne Słońca zdradziły naukowców, by zdobyć artefakty dla siebie. Komandor Shepard wkracza na teren konfliktu i odzyskuje przesyłkę.

Znani pracownicy Edytuj