FANDOM

Położenie: Droga MlecznaHades GammaCacus /  4. planeta

Warunek wstępny: Moralność 75% (Mass Effect).

OpisEdytuj

Faringor to duży świat o niskiej gęstości, o którym sądzi się, że składa się głównie z wodnego lodu. Występujące okazjonalnie wypływy metali, spowodowane oddziałującymi na siebie siłami pływowymi kilku dużych księżyców, sugerują, że jądro jest małe, acz bardzo gęste.                                                

Faringor ma rzadką atmosferę składającą się z dwutlenku węgla i etanu. Zamarznięta powierzchnia planety składa się głównie z ciemnego, zawierającego węgiel wodnego lodu.

Dziesięć lat temu, ponury kolor powierzchni planety Faringor oraz jej przytłumione światło skłoniły filmowca Risę Uvarsena do nakręcenia scen zewnętrznych filmu "Bezgwiezdna" właśnie tam. Powszechnie uważany za arcydzieło horroru, zachowane przez próżnię plany zdjęciowe przyciągają setki turystów rocznie do tego prowincjonalnego systemu.

PrzydziałyEdytuj

WłaściwościEdytuj

Faringor
Albedo powierzchni Faringora obliczona z danych wynosi -2,15. Przypuszczalnie efekty pływowe jego księżyców i resztkowa radioaktywność w jądrze zapewnia dodatkowe ciepło. Prowadzi to również do powstawania gejzerów. Między jądrem i zamarzniętą powierzchnią jest warstwa organicznego / wodnego osadu. Jednak radioaktywność ropy odstrasza kopalnie od wydobycia.