FANDOM

Graybox to urządzenie wszczepiane bezpośrednio do mózgu właściciela. Pierwotnie miał służyć osobom chorym na Alzhaimera, lecz w miarę z zrozrostem technologii i ułatwioną dostępnością stał się narzędiem wielu intergalaktycznych szpiegów, w tym Kasumi Goto.

Sposób działaniaEdytuj

Urządzenie owe działało jak najzwyklejszy (dla tych czasów) optyczno-mózgowy interfejs graficzny. Działał na zasadzie zminiaturyzowanego PC : użytkownik mógł zapisywać tam myśli wspomnienia, a nawet zdjęcia, które sam mógł tworzyć za pomocą oczu. Pomimo wielu zalet ma tyleż samo wad: czasem nie współpracuje z mózgiem; musi być często konserwowany, by wciąż mógł działać szybko i bez zbędnych zakłóceń (czego nie dało się zrobić bez szczątkowego lub całego uszkodzenia mózgu wraz z nerwami użytkownika); trzeba się namęczyć z opanowaniem interfejsu (trudne dla osób objętych Alzhaimerem lub innymi takimi chorobami); niekiedy może sam uszkadzać mózg; utrudnia funkcjonowanie organizmu i wiele innych.

Mass Effect 2Edytuj

Graybox pojawia się w misji DLC Kasumi: Skradzione wspomnienia. Mamy go odzyskać z rąk dilera bronią Donovana Hocka na Bekensteinie. Urządzenie należy do partnera Kasumi, niejakiego Keijiego Okudy.
Graybox for Mass Effect Wiki PL Screenshot 111

(Misje i jej przebieg możesz znaleźć tutaj)