FANDOM

Grunt rite
Grunt myśli, że jest poważnie chory, więc prosi Sheparda o podróż na Tuchankę, by dowiedzieć się co stoi za jego dziwnym samopoczuciem.

Odblokowanie misji

Warunek wstępny: Akta: Watażka

Warunek wstępny: Horyzont (misja)

To jest misja lojalnościowa Grunta, w której prosi Sheparda, by razem polecieli na Tuchankę, gdzie ma on przejść krogański rytuał przejścia.

W swoim pokoju w dolnej części Normandii, Grunt niespokojnie chodzi po pomieszczeniu, podczas gdy mówi Shepardowi, że czuje niepowstrzymaną żądzę niszczenia i zabijania. Są to raczej mimowolne emocje niż świadome potrzeby. Grunt prosi Sheparda, by ten zabrał go na Tuchankę po tym, jak EDI nie jest w stanie postawić diagnozy dla kroganina.

Przygotowanie

Wszyscy wrogowie w tej misji są opancerzeni i większość z nich będzie się starać o bezpośrednie starcie. Dlatego też Mordin z jego umiejętnościami do spalenia pancerza oraz powstrzymania krogan od regeneracji świetnie nadaje się do tej misji. Jeśli Garrus jest już również lojalny (więc ma amunicję zdolną do przebijania pancerza), może stanowić kolejny dobry wybór, lecz jeżeli Grunt lub Shepard mają amunicję zdolną do spalania, Garrus nie będzie niezbędny.

Przejście

Gdy wylądujesz razem z Gruntem na Tuchance, porozmawiaj z obecnym wodzem klanu Urdnotów. Zauważy on, że Grunt jest w wieku, w którym musi przejść rytuał przejścia oraz odsyła go do szamana klanu. Ten opowie o samym rytuale oraz krogańskiej kulturze i historii. Gatatog Uvenk będzie się sprzeciwiać przeciwko Gruntowi biorącemu udział w rytuale, ponieważ twierdzi że "kroganin z probówki" nie jest godzien przystąpić do takiego obrzędu. Możesz stawić się Gatatogowi na kilka sposobów. Po tym, jak Shepard zgadza się by być kranttem Grunta, szaman wysyła go i jego załogę na miejsce rytuału.