FANDOM

Nakmor – niewielki krogański klan wywodzący się z Pustkowi Kraddack na Tuchance.

Udział Edytuj

Mass Effect 2 Edytuj

Przedstawiciel Nakmorów pojawia się w obozie Urdnotów na Tuchance, żeby negocjować sojusz z przywódcą klanu – Wreksem, jeżeli żyje, lub Wreavem.

Mass Effect: Andromeda Edytuj

W roku 2185 około siedmiuset członków klanu opuściło Drogę Mleczną na pokładzie Nexusa jako członkowie Inicjatywy Andromeda. Wraz z nimi do nowej galaktyki poleciało również około pięciuset członków innych krogańskich klanów.

Niedługo po przybyciu Nexusa do gromady Helejosa w galaktyce Andromedy, część członków Inicjatywy, niezadowolonych z jej przywództwa, rozpoczęło bunt nazwany powstaniem na Nexusie. Chociaż Nakmorowie początkowo zachowywali neutralność, asystent dyrektora ds. kolonialnych William Spender zawarł układ z przywódczynią klanu, Gordą. W zamian za pomoc w stłumieniu powstania, kroganie mieli otrzymać możliwość wystawienia swojego przedstawiciela do przywództwa Inicjatywy. Kroganie wywiązali się ze swojej części umowy, wskutek czego powstańcy pod przywództwem Sloane Kelly zostali wygnani na Kadarę. Kiedy dyrektor Inicjatywy, Jarun Tann, dowiedział się o zawartej przez Spandera umowie, zdecydowanie sprzeciwił się jej uhonorowaniu, zaś sam Spender zaprzeczył, jakoby kiedykolwiek taką umowę zawierał. Rozwścieczeni kroganie opuścili Nexusa i założyli na planecie Elaaden niezależną kolonię – Nową Tuchankę. Na stacji pozostała jedynie Nakmor Kesh, odpowiedzialna za jej konserwację i naprawę.

Znani członkowie Edytuj

  • Nakmor Drack
  • Nakmor Kesh
  • Nakmor Krall – watażka znany z pokonania plutonu turian
  • Nakmor Gorda – przywódczyni klanu w roku 2819
  • Nakmor Qronak – były przywódca klanu

Zobacz też Edytuj