FANDOM

M-622 Lawina to broń ciężka dostępna w Mass Effect 2.

Lawina
M-622 Lawina
Typ broń ciężka
Dostępność Normandia SR-2
Celność Wysoka
Odrzut Mały
Tryb ognia Pół-automatyczny
Szybkostrzelność 300 RPM
Czas przeładowania N/A s
Statystyki obrażeń
Podstawowe obrażenia 50
Mnożniki obrażeń Pancerze x8.0
Tarcze x8.0
Bariery x8.0
Amunicja
Strzałów na magazynek N/A
Maksymalna ilość zapasowej amunicji Domyślna 20
Pancerz 22
Ulepszenie 23 - 38
Ogółem 25 - 40
Ilość zbieranej amunicji 10

OpisEdytuj

Technologia krio-amunicji była wcześniej wykorzystywana do modyfikacji standardowych pocisków. Laser chłodzący zamienia amunicję w kondensat Bosego-Einsteina, masę przechłodzonych cząstek subatomowych, które mogą natychmiast zamrozić trafiony obiekt.

Naukowcom z Normandii udało się opracować sposób wykorzystania tej technologii na dużą skalę: dzięki wykorzystaniu "bąbla" efektu masy stworzyli prototyp dużej broni, skutecznej przeciw pancerzom, tarczom i barierom biotycznym. Nazwano ją "kriomiotaczem".

Wpis z leksykonuEdytuj

M-622 Lawina, która nadal znajduje się w fazie eksperymentów, generuje kondensat Bosego-Einsteina w bańce pola efektu masy, które przy uderzeniu rozpada się, gwałtownie opryskując cel nadciekłym kondensatem o temperaturze bliskiej zeru absolutnemu.

Lawina jest niestabilna - czasami po prostu pokrywa cel lodem, uszkadzając nieosłoniętą skórę i zamrażając ruchome części pancerza. Tak niskie temperatury są katastrofalne dla elektroniki, na przykład generatorów barier kinetycznych, co czasami prowadzi do całkowitej awarii systemu. Z drugiej strony, czasami Lawina zamraża ciało i kości, powodując rozległe obrażenia, gdy zamrożone naczynia krwionośne kurczą się, a zamrożona krew zwiększa objętość. Zdarza się, że zamrożone tkanki pękają na kawałki.