M-99 szabla
M-99 Szabla
Typ  Karabin szturmowy
Dostępność  Kupiony w trybie gry wieloosobowej
Tryb ognia  Pół-automatyczny
Waga 

Pojemność 

Szybkostrzelność 

Obrażenia 

Celność 

Amunicja
Pojemność Rezerwa
21 168

OpisEdytuj

M-99 Szabla to ciężki, półautomatyczny karabin ceniony jedynie przez elitę strzelców wyborowych. Ze względu na swoją potężną siłę ognia bywa żartobliwie nazywany "kawałem żelastwa". Każdy produkowany egzemplarz karabinu M-99 Szabla jest dostosowywany do potrzeb użytkownika, przez co jest on jedną z najdroższych broni Przymierza Systemów.

ZdobycieEdytuj

Broń może być losowo zdobyta, kupując pakiety w sklepie w grze wieloosobowej. M-99 Szabla należy do kategorii bardzo rzadkich.

Uwagi graczy Edytuj

  • Zależnie od stylu gracza, Szabla może być bronią użytą nawet przez klasy uzależnione od mocy (Adept). Jej waga dalej będzie spowolniała ponowne ładowanie mocy, nawet jeśli nie ma innych broni, ale zrekompensuje to zadawanymi obrażeniami. Minusem jest to, że ten typ kieruje gracza na walkę na duże dystanse, ponieważ właściwości Szabli, podobne do karabinu snajperskiego, ograniczają ją na bliskim zasięgu.
  • Szabla jest bezsprzecznie najlepsza dla Żołnierza lub Szpiega, gdzie otrzymują duże premie dzięki używanym mocom (Kamuflaż Taktyczny, Przypływ Adrenaliny, Strzelec Wyborowy). Strzelec wyborowy zwiększa zasięg, czas przeładowania i obrażenia od strzału w głowę, czyniąc karabin znacznie bardziej efektywnym. Przypływ Adrenaliny pozwala na podwójne strzały, zwiększając obrażenia o 50-70%. Kamuflaż Taktyczny zwiększa obrażenia o 80%, ale tylko na 2-3 strzały, poświęcając zasięg.
  • Odmiennie do innych karabinów szturmowych, Szabla opóźnia się, zanim celownik cofnie się do normalnego poziomu zasięgu. To opóźnienie znaczne wpływa na szybkostrzelność, zwłaszcza gdy nie używa się osłony. Strzelec Wyborowy częściowo temu przeciwdziała, ale szybkostrzelność powinna być modyfikowana, aby utrzymać maksymalny zasięg i obrażenia. To opóźnienie może okazać się fatalne pod ostrzałem, gdyż może dać przeciwnikom więcej czasu na zabicie cię.
  • Przez dodanie tłumika i zwiększającego zasięg, Szabla może być bardzo skutecznie użyta do szybkich strzałów w głowę. Jest to użyteczne na brązie, kiedy jeden strzał w głowę w przeciwnika bez tarcz jak Żołnierz gethów i Żołnierz Cerberusa lub dwa strzały w przeciwników z tarczami (Centurion).
  • Szabla jest dobrym wyborem dla graczy, którzy chcą atakować z ukrycia, ale mogą się dostać blisko wroga. Wtedy broń nie zadaje mniejszych obrażeń przez bliską odległość, co ma miejsce w wypadku karabinów snajperskich jak Żmija.
  • Obrażenia za każdy strzał są zmarnowane, kiedy są skierowane w tarcze Stróżów. By to ominąć, moduł amunicji rozszarpującej pozwoli na przebijanie tarcz, ale i tak obniży obrażenia strzelając do przeciwników.
  • Walcząc z gethami, lepiej porzucić moduł rozszarpujący i wybrać inne mody. Moduł dalekiego zasięgu może się przydać podczas strzelania z maksymalną dokładnością, ale zredukuje widoczność po bokach. Tłumik ma wpływ na przeładowanie, a modyfikacja magazynka jest użyteczna podczas długiej potyczki.
  • Jeśli używasz Niszczyciela N7, tryb niszczyciela może pozbawić broń jej wad, czyniąc to alternatywą dla doświadczonych graczy - zawsze strzały w głowę.
  • Efektywna droga, aby używać tej broni jest połączenie jej z Zastojem, zwłaszcza kiedy odblokowano bańkę Zastoju. Zastój może zamrozić większość piechoty, włączając Duchy, pozwalając na dokładne wycelowanie i strzał w głowę.