M-99 szabla
M-99 Szabla
Typ  Karabin szturmowy
Dostępność  Priorytet: Horyzont
Tryb ognia  Pół-automatyczny
Waga 

Pojemność 

Szybkostrzelność 

Obrażenia 

Celność 

Amunicja
Pojemność Rezerwa
21 168

OpisEdytuj

M-99 Szabla to ciężki, półautomatyczny karabin ceniony jedynie przez elitę strzelców wyborowych. Ze względu na swoją potężną siłę ognia bywa żartobliwie nazywany "kawałem żelastwa". Każdy produkowany egzemplarz karabinu M-99 Szabla jest dostosowywany do potrzeb użytkownika, przez co jest on jedną z najdroższych broni Przymierza.

ZdobycieEdytuj

M-99 Szabla może być znaleziona podczas misji Priorytet: Horyzont. Na końcu długiego pomieszczenia (z brutalami i banshee), do którego można się dostać kolejką, znajduje się interfejs z opcją otwarcia ręcznego. Włącz opcję, cofnij się, a w jednej z kapsuł znajdziesz broń. M-99 Szabla nie może być kupiona po zakończeniu misji.

Uwagi graczyEdytuj

  • Szabla jest zjadliwie potężną bronią, wyrządzającą więcej szkód na strzał niż jakikolwiek inny karabin szturmowy. Obrażenia są tak duże, że na niższych stopniach trudności Szablą można zabić przeciwnika, oddając tylko dwa strzały, zwłaszcza gdy kupiono kilka ulepszeń dla broni lub posiada ona jakieś modyfikacje.
  • Celność Szabli pozwala rywalizować z karabinami snajperskimi, co czyni ją niezwykle potężną na długie dystanse. Pozwala to na eliminację wroga z łatwością; w przeciwnym razie inne bronie zmusiłyby gracza to oddania serii albo jednego strzału, by tylko trafić przeciwnika; jednak to korzyść przychodzi z ceną, jaką trzeba zapłacić za wagę Szabli.
  • Główną słabością Szabli jest niska szybkostrzelność, która jest nawet niższa od Motyki i Sokoła. To czyni broń wysoce nieefektywną na bliski zasięg z wieloma wrogami, gdzie bardziej pasowałby bardziej elastyczny karabin szturmowy, pistolet maszynowy lub strzelba. Oprócz tego, zwinniejsi przeciwnicy jak Nemezis, Duch albo Kai Leng będą trudniejsi do zabicia na bliski dystans, gdzie prędzej to oni ciebie zabiją.
  • Inne słabości, włączając wagę Szabli, która może powstrzymać cię od częstego używania mocy; wysoki odrzut, co czyni celowanie poza osłoną znacznie trudniejszym; niska pojemność, przez co każdy chybiony strzał może wiele kosztować.
  • Jednak Żołnierz może obejść te ograniczenia, nie nosząc innej broni, przez ciągłe używanie Przypływu Adrenaliny. Umiejętność natychmiast przeładowuje magazynek, czyniąc przeładowanie niepotrzebnym, nawet jeśli cały czas strzelasz z broni. Spowodowany czasem rozszerzenia, łatwiej jest sprawić, by liczył się każdy strzał. Czyni to Szablę znacząco potężną w rękach Żołnierza. Z modułem dalekiego zasięgu może pełnić rolę M-97 Żmii. Używane z rozszerzoną lufą, może zadawać imponujące obrażenia.
  • Przez zwykłe obrażenia Szabli, może być użyta bardzo efektywnie przez szpiega. Dodatkowe 50-90% obrażenia zawdzięczane Kamuflażem Taktycznym może rozerwać nawet najsilniejszego przeciwnika w dwa strzały na najtrudniejszym poziomie.
  • Duże obrażenia Szabli czynią moduł rozrywający mniej pociągającym, ponieważ daje tylko 10% wzrostu do obrażeń, ale pozwala na penetrację lekkich zasłon, tarcz Stróża albo pancernych płytek u sił Żniwiarzy.
  • Czas pomiędzy każdym strzałem czyni moduł stabilizujący zupełnie zbędnym.
  • Duży zasięg Szabli pozwala członkom drużyny używających karabinów szturmowych, ale nie snajperskich (James Vega, Kaidan Alenko), na użycie jej jako karabinu snajperskiego.