FANDOM

Mapagal
Mapa galaktyki jest interaktywnym, holograficznym narzędziem, wykorzystywanym do nawigacji po Drodze Mlecznej. Znajduje się ona zarówno na pierwszej i drugiej Normandii w Centrum Informacji Bojowych, za kokpitem i stacji operacyjnej. Tylko oficer dowodzący może przejść do mapy i zmienić kurs Normandii. Istnieje kilka warstw na mapie, rosnąco:
  • Droga Mleczna - galaktyka,
  • Gromady - gromady gwiazd,
  • Układy - układy planet,
  • Planety - ciała niebieskie krążące po orbicie, a także asteroidy oraz stacje kosmiczne

Mapa galaktyki posiada także informacje o poszczególnych planetach raz zostały wybrane, w tym odpowiednie statystyki (temperatura, grawitacja, okres obiegu itp.) oraz wszelkie ciekawe miejsca historycznie związanych z tym światem.

Ponieważ przekaźniki masy funkcjonują jako sieć, statek zwykle musi zmieniać przekaźniki wielokrotnie, aby przejść na drugą stronę galaktyki. Mapa galaktyki automatycznie oblicza ścieżki niezbędne do osiągnięcia pożądanego położenia.

Mass EffectEdytuj

Widow ME
W Mass Effect, nawet jeśli planeta jest zbyt niebezpieczna, aby wylądować na niej, wiele można badać w poszukiwaniu Niezbadany świat: Cenne minerały i rzeczy związanych z przydziałami. Systemy mogą zawierać również asteroidy, które mogą być skanowane przez pozamiatanie pasa planetoid kursorem i interesujące punkty jak zrujnowane statki kosmiczne. Ponad sto planet może być zbadanych, ale tylko nieliczne można zwiedzać pieszo ze względu na nieprzyjazne warunki na większości z nich.
Metgosh

Mass Effect 2Edytuj

Widow2
W Mass Effect 2, planety mogą być skanowane w poszukiwaniu złóż zasobów, wydobywanych przez sondy. Poprzez skanowanie i wysyłanie sond można również zlokalizować przydziały. Dodatkowo, podróż między różnymi systemami gromady wymaga paliwa, które można kupić na stacjach paliw. Jeśli Normandia SR-2 zużyje całe jej paliwo, część zasobu (element zero, platyna, pallad, lub iryd) jest zużywana i Normandia zawraca do systemu przekaźnikowego gromady.

Mass Effect 3Edytuj

Widow3
W Mass Effect 3, mapa galaktyki doświadcza znaczących zmian. Po pierwsze, niektóre gromady gwiazd mają teraz ikonę nad nimi, która wskazuje gromady, które są obecnie atakowane przez Żniwiarzy.

Ponadto "łupienie" jest teraz możliwe poprzez aktywację skanowania podczas eksploracji poszczególnych systemów gwiezdnych oraz wyszukiwanie 'czerwonych krążków' ze skanowania. Skany obejmują tylko ograniczony obszar wokół Normandii, więc może być konieczne skanowanie kilka razy w jednym układzie, aby zlokalizować wszystkie dostępne łupy. Łupy obejmują paliwo lub kredyty, jak również pewne przydziały oraz Zasoby wojenne (patrz Mass Effect 3: Galaktyczna Wojna).

Jeżeli gracz skanuje kilka razy w układach, które są atakowane, może w końcu przyciągnąć uwagę Żniwiarzy, którzy będą ścigać gracza wewnątrz układu. Opuszczenie układu lub aktywacja przekaźnika masy pozwala uniknąć statków Żniwiarzy. Żniwiarze zwykle będą nadal patrolować system gwiezdny, w których wykryta została Normandia, goniąc je ponownie, jeśli znów wleci do systemu, aż upłynie trochę czasu (ukończone misje). Zauważ, że jeśli Żniwiarze gonią Normandię, a gracz bada planetę albo inny element, czas zatrzymuje Żniwiarzy, ponownie gracz nie oddali widoku.

Ponownie paliwo potrzebne jest do przemieszczania się między różnymi systemami gromady, a jeśli całe paliwo zostało zużyte, Normandia wraca do systemu przekaźnikowego.

CiekawostkiEdytuj

  • Stojąc blisko mapy galaktyki, pokazuje ona wyskakującą nazwę PLANET 42-518P111. Oznaczenie to pojawiło się we wczesnym projekcie mapy, odnosząc się do "małych, lodowych planet, krążących wokół GWIAZDY 42-518P" Jednak oznaczenia liczbowe nie są używane w grze; planety i gwiazdy są określane przez ich własne nazwy.