FANDOM

W czasie pobytu w Bazie Handlarza Cieni, Shepard ma możliwość zainwestowania w pewne wydarzenia, które mają miejsce. Każda inwestycja kosztuje i po jej rozpoczęciu gracz może wrócić do bazy po dniu, misji lub przydziale.

Sygnał ostrzegawczyEdytuj

Ostrzeżenie
"Piracka flota zbiera się na krańcach Układów Terminusa w przygotowaniu na najazd na kolonie Przymierza. Wyślij informację do admirała Hacketta o nadchodzącej inwazji."

Potrzebne kredyty: 1000

Wynik:

"Sukces! Admirał Hackett i Piąta Flota zaatakowały z zasadzki piratów."

Nagroda: 2000 kredytów

Bezczynność biurokracjiEdytuj

Biurokracja
"Fundacja Sirta nie może rozpocząć testów nowego, obiecującego antybiotyku przez przypadkowe zamieszanie w papierach. Użyj swoich kontaktów, aby pomóc im przeciąć czerwoną wstęgę, aby mogli rozpocząć próby kliniczne."

Potrzebne kredyty: 3000

Wynik: 

"Porażka. Testy antybiotyku Fundacji Sirta zostały zablokowane przez legislaturę Cytadeli."

Nagroda: nic

Kampania oszczerstw Edytuj

Oszczerstwo

“Skorumpowany polityk próbuje pobierać ciężkie cła za produkty z Ziemi napływające do jegu układu w wymianie za pomoc lokalnym biznesmenom. Zrujnuj reputację polityka kampanią oszczerstw, aby jego propozycja została odrzucona.”

Potrzebne kredyty: 2500

Wynik:

“Sukces! Polityk przechodzi na emeryturę z publicznej służby.”

Nagroda: 5000 kredytów

Sprawiedliwa nagrodaEdytuj

Eclipse1

“Najemnicy Zaćmienia prowadzą w ukryciu produkcję czerwonego piasku na planecie Cuervo. Poinformuj władze o placówce za połowę zysków z jej likwidacji.”

Potrzebne kredyty: 1500

Wynik:

“Sukces! Policja cicho oddała ci część zysków z likwidacji fabryki czerwonego piasku.”

Nagroda: 3000 kredytów.

Osadzona korespondencja Edytuj

Terminus Systems Codex Image

“Agencje informacyjne Cytadeli chcą wysłać więcej dziennikarzy do Układów Terminusa. Użyj swych zasobów, aby urządzić dziennikarzy w bezpiecznych domach i z dobrymi kontaktami, aby mogli przynosić wiadomości z pogranicza galaktyki.”

Potrzebne kredyty: 2000

Wynik:

“Sukces! Dziennikarze Cytadeli zdają sprawozdanie na żywo z Układów Terminusa.”

Nagroda: 4000 kredytów

Na liście Błękitnych Edytuj

Blue Suns

Błękitne Słońca zaczynają być niebezpiecznie potężni. Wypuść dostępny na całą galaktykę odsłonę ich korupcji i tendencji zastraszania ich pracowników. Pomoże to ich przeciwnikom. ”

Potrzebne kredyty: 2500

Wynik:

“Porażka. Błękitne Słońca poradzili sobie z czarną kampanią poprzez skuteczne reklamy.”

Wzajemnie zapewniane dochodyEdytuj

Balak-bat

“Starcia między krajami na ojczyźnie batarian Khar'shanie są coraz częstsze. Upewnij się, że żaden naród-państwo nie zyskuje większej kontroli niż inni w drodze regulacji sprzedaży broni do wszystkich stron.”

Potrzebne kredyty: 2000

Wynik:

“Niepowodzenie. Liczne narody Khar'shanu nabyły broń masowego rażenia, co przechyliło szalę na ich korzyść.”

Walka chemicznaEdytuj

Noveria

“Binary Helix stara się rozwijać implanty hormonalne dla żołnierzy Przymierza, które wykraczają poza prawem ogólnych traktatów Cytadeli. Firma będzie bardzo hojna, jeśli dasz im znać, kiedy nadejdą inspektorzy Cytadeli.”

Potrzebne kredyty: 1000

Wynik:

“Sukces! Twój agent ostrzega Binary Helix o inspekcji Cytadeli, tygodnie zanim się to stanie.”

Nagroda: 2000 kredytów

ArbiterEdytuj

Anhur

“Świat-ogród Anhur przeszedł krwawą rebelię polityczną kilka lat temu i przygnębiony klimat gospodarczy odnowił dawne urazy. Ustaw neutralny grunt do rozmów pokojowych, aby zapobiec powrotu kolonii do wojny domowej.”

Potrzebne kredyty: 1500

Wynik: 

“Sukces! Anhur został odżegnany od wojny.”

Nagroda: 3000 kredytów

Fałszywe zyskiEdytuj

Codex Omega

“Szybko rozwijający się kult nazywany Zwolennikami Wywyższonego Światła Słowa zyskuje oparcie na Omedze. Wyślij agentów do infiltracji kontrowersyjnej religii i uszczknąć pieniędze za oddawanie sobie.”

Potrzebne kredyty: 3000

Wynik: 

“Sukces. Zdobyłeś trochę pieniędzy z tygodniowego Ekstranetowego Funduszu Telethonowego.”

Nagroda: 6000 kredytów

Łańcuch misjiEdytuj

Dziesięć misji jest podzielonych na cztery niezależne łańcuchy:

Łańcuch 1 = Sygnał ostrzegawczy (+1000) --> Na liście Błękitnych (-1500) --> Arbiter (+0)
Łańcuch 2 = Bezczynność biurokracje (-3000) --> Osadzona korespondencja (-1000)
Łańcuch 3 = Kampania oszczerstw (+2500) --> Wzajemnie zapewnione dochody (+500)
Łańcuch 4 = Sprawiedliwa nagroda (+1500) --> Walka chemiczna (+2500) --> Fałszywe zyski (+5500)