FANDOM

Niftucal

Niftu Cal to voluski samiec, można go spotkać na Nos Astra na Illium.

Gdy Komandor Shepard spotyka go w bazie Zaćmienia podczas misji Akta: Egzekutorka, stoi on przy automacie na napoje. Gdy zauważa, że ktoś za nim stoi, powoli się odwraca i zatacza się w kierunku Sheparda, który go odpycha, prawie powodując upadek volusa. Po odzyskaniu równowagi, Niftu Cal zaczyna przechadzać się i mówić o swoich "mocach". Uważa, że jest nieśmiertelny i nazywa się "biotycznym bogiem". Podczas rozmowy z nim, komandor Shepard dowiaduje się, że najemnicy zmusili volusa do brania narkotyków wzmacniających moce biotyczne (prawdopodobnie Minagen X3 bądź czerwonego piasku) oraz to, że należy do grupy handlowej Pitne For.

Komandor może przekonać volusa, by zrezygnował z walki z najemnikami oraz znalazł miejsce, gdzie może odpocząć. Ten jednak odmawia, lecz Shepard może go lekko popchnąć, powodując upadek volusa, dzięki czemu ten rezygnuje ze swojego planu walki i odchodzi. Jeśli tak się stanie, Niftu pojawia się potem w porcie ze zdrowymi zmysłami i dziękuje Shepardowi.

W innym przypadku, Shepard może powiedzieć mu, by poszedł walczyć z najemnikami. Niftu Cal próbując walczyć z Kapitan Wasea ginie od jej kontrataku.

CiekawostkiEdytuj

  • Słynne słowa Niftu Cala "Jestem biotycznym bogiem!" są przywołane dwukrotnie w trybie Multiplayer Mass Effect 3: w opisie klasy voluskiego adepta oraz w bannerze "Biotyczny bóg" w jednym z wyzwań.