FANDOM

Illium - nos astra ubershot
Nos Astra to stolica Illium, jednej z kolonii asari w Mgławicy Półksiężyc. Można tam znaleźć port, bar oraz kilka sklepów. Chociaż na pierwszy rzut oka może wydawać się pięknym miastem, wielu bohaterów podkreśla niebezpieczeństwa Nos Astra, porównywalne do tych na Omedze. Stolica Illium jest również zestawiana z Noveriią ze względu na tamtejszą politykę handlu.

Mass Effect: Evolution Edytuj

Tuż po Wojnie Pierwszego Kontaktu Jack Harper i Eva Core przyjeżdżają do Nos Astra, by odszukać Desolasa Arteriusa, turiańskiego generała posiadającego potężny pozaziemski artefakt, Arca Monolith. Jack w przeszłości został na krótko poddany działaniu Monolithu, dzięki czemu posiada zdolność wyczucia jego obecności nawet z odległych krańców galaktyki. Jack i Eva docierają do budynku, który mężczyzna wskazał na miejsce ulokowania artefaktu. Okazuje się to jednak być pułapką Desolasa: generał chciał sprawdzić powiązanie Monolithu z osobami, na które oddziaływał. Umiejętności Jacka potwierdzają jego przypuszczenia. Jack i Eva są uciszeni przez siły Desolasa i przetransportowani z Nos Astra na Palaven.

Mass Effect 2 Edytuj

Komandor Shepard dociera do Nos Astra w celu zrekrutowania drellskiego zabójcy, Thane'a Kriosa oraz egzekutorki asari, Samary. Shepard może również odwiedzić byłą członkinię załogi Normandii, Liarę T'Soni, oraz pomóc jej w poszukiwaniu Handlarza Cieni. Dodatkowo w barze Wieczność Shepard spotyka fana Conrada Vernera, któremu może pomóc. W zależności od decyzji Sheparda w pierwszej części Mass Effect możemy spotkać również wysłanniczkę Królowej Raknii, asari Shialę i Giannę Parasini przy biurze Liary oraz wykonać zlecone przez nią zadanie.

Misje Edytuj

Przydziały Edytuj

Postaci z poprzedniej części Edytuj