Mass EffectEdytuj

DeszyfracjaME
Obejście zablokowanej skrzyni, terminalu, minerału lub drzwi w Mass Effect wymaga członka drużyny z odpowiednim poziomem Deszyfracji i/albo Elektroniki. Hakowanie rozpoczyna mini-grę, która różni się, zależnie na jakiej platformie gra gracz.

Dla użytkowników PC, mini-gra pokazuje gracza z kręcącymi się pierścieniami. Gracz musi przedostać się strzałką do środka w określonym czasie, nie dotykając rotujących czworokątów.

LaserGórniczyHakowanie
Dla użytkowników Xbox 360 i PlayStation 3 mini-gra jest podobna do zabawy "Szymon mówi" (Simon says). Przyciski (A, X, B, Y na 360; X, Kwadrat, Kółko i Trójkąt na PS3) pokazują się na ekranie w szyku i są podświetlane podczas sekwencji. Gdy przycisk jest podświetlony, gracz ma tylko chwilę na przyciśnięcie. Zależnie od trudności, mogą występować różne sekwencje od 3 do pięciu przycisków. Gracz przegrywa, gdy wciśnie zły przycisk lub tego nie zrobi w ogóle.
NoveriaHanoi
Większość obiektów można obejść używając omni-żelu.

Aktywacja lasera górniczego na Therum i wyłączenie tajemniczego sygnału na Cytadeli mają swoją własną sekwencję.

Podczas misji na Noverii, restart Miry jest rodzajem gry Wieże Hanoi.

Mass Effect 2Edytuj

Obejście i hakowanie nie są związane z umiejętnością Elektroniki i Deszyfracji. Shepard może z nich korzystać niezależnie od klasy i członków drużyny.

ObejścieEdytuj

HakowanieSejfu
Wiele obiektów i obszarów w Mass Effect 2 może być odblokowanych po mini-grze. Kiedy gracz znajduje obiekt lub drzwi, która wymaga obejścia, pojawia się obwód z węzłami, które łączą ukryte ikony. Gracz musi połączyć ikony w pary. Po związaniu jednej pary po prawej widać jak odblokowują się kolejne zamki.

W celu odkrycia ikony, gracz musi najechać na nią kursorem. Jednak po przejściu kursora w inne miejsce, ikona znów jest zakryta. Zmusza to gracza do zapamiętania miejsc poszczególnych ikon, aby później je połączyć. Jeśli graczowi skończy się czas lub źle dobierze pary, obejście zakończone jest porażką. Zależnie od typu obiektu, gracz ma tylko jedną lub wiele szans na zhakowanie.

Ikony nie są rozstawione przypadkowo, ale połączone węzłami, z których można skorzystać, aby przewidzieć, gdzie znajdują się odpowiednie ikonki. Może to jednak nie być tak efektywne, w wypadku gdy ikony są blisko.

Ważne jest to, że Obejście rozgrywa się w czasie rzeczywistym. Jeśli gracz otrzyma obrażenia podczas hakowania, obejście kończy się porażką.

HakowanieEdytuj

HakowanieTerminali
Hakowanie posiada inną mini-grę w Mass Effect 2. Mini-gra wyświetla trzy kolumny z prostokątami, przewijanymi do góry. Prostokąty zawierają w sobie różne wzory tekstu. Gracz musi wybrać dokładnie taki wzór, który jest pokazany nad kolumnami - trzy razy.

Rozrzucone w kolumnach prostokąty z czerwonym "X" anulują poprzednio wybrane prostokąty, jeśli gracz na nie najedzie. Gracz ma tylko trzy szanse na wybranie dobrego prostokąta - wybranie złych trzy razy powoduje zakończenie hakowania. Jeśli w określonym czasie gracz wybierze odpowiednie prostokąty - dokonuje hakowania.

Tak samo jak obejście, hakowanie rozgrywa się w czasie rzeczywistym.

Moduły obejścia i hakowaniaEdytuj

Jeśli podczas hakowania lub obejścia możesz zdobyć kredyty, wyświetla się ich ilość w górnej części interfejsu. Gdy skończy się czas, liczba kredytów szybko spada - im dłużej hakujesz, tym mniej kredytów zdobędziesz.

Gracz może kupić Moduł Obejścia (Illium) i Moduł Hakowania (Omega), które zwiększą czas potrzebny na przejście mini-gry, pozwalając na zdobycie większej liczby kredytów.

WykorzystanieEdytuj

  • Czasem jest możliwe obejście datapadu, kontenera więcej niż jeden raz, podwajając lub potrajając ilość uzyskanych kredytów. Szybko wciśnij A na Xbox-ie 360 lub Spację na PC (albo inny klawisz przypisany do funkcji "użyj") zaraz po tym, jak mini-gra wyświetla zielone światło po ukończeniu hakowania. Dodatkowe kredyty zostaną u Sheparda tylko na czas misji.