FANDOM

Położenie: Droga MlecznaOtchłań DzierzbyKyzil /  3. planeta

OpisEdytuj

Parasc to pozbawiona życia pustynia skolonizowana wkrótce po pierwszym kontakcie z vorchami. Instalacje planetarne i orbitalne wzniosło tu wiele korporacji górniczych asari współpracujących z organizacją charytatywną siari Umysł i Dłoń. W tutejszych koloniach zamieszkało wielu vorchów-sierot z Heshtoka, wychowywanych w pokojowej kulturze i zatrudnianych potem w przemyśle wydobywczym.

Początkowo działania Umysłu i Dłoni uważano za kolonializm, jednak wychowywane tam sieroty stały się w pewnym stopniu sławne, kiedy okazało się, że komunikacja poprzez przemoc nie jest u vorchów czymś całkowicie wrodzonym. Wiele z sierot przemawiało na rzecz swojej rasy w przestrzeni Cytadeli, jednak ich kariery były krótkie ze względu na ich krótką żywotność. Nawet dziś firmy pragnące korzystać z vorchów-robotników mają do wyboru albo ich adopcję i kształcenie, po którym następuje szybkie starzenie i śmierć, albo radzenie sobie z osobnikami dorosłymi - samowystarczalnymi, ale skorymi do przemocy.

Żniwiarze zniszczyli Parasc. Celem była zarówno infrastruktura przemysłowa, jak i społeczności górnicze. Jedynym plusem tej sytuacji było stworzenie szerokiego wachlarza męczenników, którzy zainspirowali wychowywanych przez inne rasy vorchów do walki o galaktykę.