FANDOM

Położenie: Droga MlecznaArtemis TauMacedonia /  3. planeta

Opis Edytuj

Patavig to druga ogromna i skalista planeta systemu Macedonia. Jest również znacznie bardziej interesująca. Większa część powierzchni jest pokryta gigantycznym morzem ciekłego amoniaku, w którym wykształciła się unikatowa, morska biosfera oparta o amoniak. O ile zamarznięte kontynenty są w zasadzie pozbawione życia, o tyle w chłodnych, toksycznych morzach żyje wiele złożonych organizmów, z których niektóre są większe od człowieka.

Wprawdzie okrutnie nieprzyjazna dla ludzi, planeta Patavig nadaje się do zamieszkania przez volusów. Negocjacje pomiędzy Przymierzem Systemów a patronem volusów, Hierarchią Turian, idą w dobrym kierunku.

Właściwości Edytuj

Z jakiegoś powodu, informacja planety pokazuje temperaturę jako -130°C, która jest blisko 50 stopni poniżej punktem topnienia amoniaku, tworząc ocean amoniaku (lub zasady amoniakowej) niezwykle mało prawdopodobne. Także połączenie małej świetlności gwiazdy i odległości planety od niej znaczy, że otrzymuje tylko 10−4 promieniowania, jakie otrzymuje Ziemia, czyniąc nawet tą temperaturę mało prawdopodobną.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Rada Cytadeli prowadzona przez asari ginie w Mass Effect, Patavig zostaje przekazany Vol Protektoratowi w wymianie voluskiego wsparcia w Radzie prowadzonej przez ludzi w 2183. Piąta Flota Przymierza odwiedza planetę w 2185 podczas rejsu przez Trawers Attykański.