FANDOM

Pionier logo

Pionierzy – wybitne jednostki, posiadające przeszkolenie wojskowe, naukowe i dowódcze, wyznaczone przez Inicjatywę Andromeda do znalezienia nowych domów dla kolonistów z Drogi Mlecznej mających zasiedlić galaktykę Andromeda. Do każdej z ark Inicjatywy przypisany został osobny pionier, a każdemu z nich przydzielono drużynę mającą pomóc mu w uporaniu się z zagrożeniami niesionymi przez nową, niezbadaną galaktykę.

Zadania Edytuj

Pionierzy są awangardą kolonistów i badaczy nowych światów. Podczas gdy szczegółowe badanie planet z reguły jest długoterminowym procesem, w którym udział bierze wiele grup, Inicjatywa – dzięki badaniom SAM-a, sztucznej inteligencji Aleca Rydera, znalazła szybszy sposób. W ten sposób narodzili się pionierzy: znakomicie przeszkolone jednostki wspierana przez sztuczną inteligencję, która w ciągu kilku sekund mogła przeprowadzić skomplikowane badania, a w ciągu minuty setki symulacji testowych. Dzięki wsparciu SI, pionierzy w ciągu zaledwie kilku godzin mogą ocenić, czy planeta nadaje się do zamieszkania, a następnie wskazać Nexusowi, jakiego rodzaju kolonistów – naukowców, wojskowych lub kupców – na nią wysłać, żeby mieli oni jak największe szanse przeżycia i jak najlepiej przyczynili się rozwojowi Inicjatywy. Pionierzy zostali przeszkoleni do zwiększania zdatności planet do przeżycia, protokołów pierwszego kontaktu z nieznanymi rozumnymi rasami, znajdowania odpowiednich miejsc na placówki oraz radzenia sobie w ekstremalnych warunkach, zanim planeta zostanie zasiedlona przez kolonistów. Obecność pionierów miała dawać Inicjatywie pewność, że określoną planetę można bezpiecznie skolonizować, co będzie przynosiło wymierne korzyści.

Znani pionierzy Edytuj

Ludzie
Turianie
Salarianie
Asari
  • matka Ishara – pozostawiona na śmierć przez swoją ochroniarz, Sarissę, i zabita przez kettów
  • Sarissa Theris – legendarna komandoska asari, następczyni Ishary
  • Vederia Damali – młodsza komandoska asari, potencjalna następczyni Theris

Pionierskie SI Edytuj

Każdy pionier i jego drużyna wspierani są przez właściwą dla danej rasy sztuczną inteligencję, opracowaną na podstawie danych badawczych Aleca Rydera. SI takie nazywane są powszechnie SAM-ami, co stanowi skrót od Symulacyjnej Adaptacyjnej Matrycy, i są połączone z pionierami za pośrednictwem neuroimplantów, zapewniając im wsparcie podczas walki i badań. Jeżeli pionier zginie, jednostka SAM-a zostanie poważnie uszkodzona, dlatego w celu zachowania ciągłości, pionier jeszcze przed śmiercią musi nakazać SI przeniesienie uprawnień pionierskich na inną osobę.

  • SAM ludzi – arka Hyperion. Pierwszy stworzony SAM, opracowany przez Aleca Rydera, a następnie znacząco ulepszony. Przeniesiony na jego syna lub córkę.
  • SAM salarian – arka Paarchero. Dezaktywowany i zdemontowany przez pionierkę Raekę po zaatakowaniu arki przez kettów. Aktywowany ponownie po zlikwidowaniu zagrożenia.
  • SAM turian – arka Natanus. Uszkodzony w momencie śmierci Macena Barra, podczas przenoszenia praw pioniera na Avitusa Riksa, jednak wciąż częściowo sprawny.
  • SAM asari – arka Leusinia. Przeniesiony na Sarissę Theris.