FANDOM

Primus jest kettem drugim po Archoncie i zaufaną przywódczynią wielu bardzo niebezpiecznych frakcji. Jest praktyczna i bezpośrednia, a rozkazy przez nią wydawane są odbierane niczym od samego Archonta. Zakres jej obowiązków ogranicza się do nadzorowania apoteozy oraz podboju Helejosa.

Jest bardzo ortodoksyjna, nakazuje ukaranie kettów, które zbezcześciły normy społeczne i tradycje. Skupia się także nad poszukiwaniami technologii Porzuconych, gdyż kilkukrotnie interweniowali militarnie i zwiadowczo.

Mass Effect: Andromeda Edytuj

Mimo, iż Primus wyraża swój "niepokój" Archontowi w kwestiach jego obsesji nad Porzuconymi, nie jest z nim do końca szczera w sprawie obecnej sytuacji w Helejosie i obranym przez niego kierunku. Jednak to nie przeszkadza jej w zebraniu swoich własnych sprzymierzeńców i głoszeniu na boku propagandy przeciwko Archontowi, doprowadzając do skrajnej sytuacji, w której prosi Pioniera o pomoc w jego upadku.

Ryder mógł przyczynić się do schizmy na Elaaden, co ostatecznie doprowadza do wideo rozmowy z Primus na Eos, gdzie nazywa siebie "zdrajczynią". Twierdzi, że obsesja Archonta na punkcie Porzuconych doprowadziła do załamania ich planów i zaogniła chaos. Co więcej, chce aby Archont odszedł, gdyż uważa jego przedsięwzięcia względem Meridianu za zaspokajanie własnych ambicji; w niektórych audio logach Primus stwierdza, że Ketty mogłyby i dałyby radę z podbiciem Helejosa bez technologi Porzuconych, ponieważ sądzi, iż ambicje Archonta doprowadzą do zwrócenia się przeciwko Imperium Kettów.

W trakcie wideo rozmowy Primus może zaproponować układ: w zamian za zabicie Archonta dostarczy Ryderowi kod do jego statku, który użyty w trakcie ostatecznej misji drastycznie osłabia siły Kettów.

Niezależnie od wyboru jakiego dokonamy, Primus oświadczy, iż nigdy więcej się nie zobaczą.

Po zabiciu Archonta, zgodnie z linią sukcesji Primus zostaje przywódczynią kettów w Helejosie.