FANDOM

Przekaźnik Alfa

Lokalizacja: Droga Mleczna / Mgławica Żmija / Bahak

Przekaźnik Alfa jest przekaźnikiem masy, który znajduje się w systemie Bahak z Mgławicy Żmji. Przekaźnik ten został nazwany "Alfa" przez Dr. Amanda Kenson i jej zespół badawczy, który określa, że to najstarszy znany przekaźnik masy w galaktyce.

Wpis z leksykonuEdytuj

Określenie wieku przekaźnika to niełatwe zadanie. Przekaźniki wytwarzają pole, które chroni je przed uszkodzeniami nawet na poziomie kwantowym, przez co pobranie próbek jest praktycznie niewykonalne. Mają też system cyklicznego czyszczenia, który usuwa z nich wszystko, co można by datować, jednak może on zostać zniszczony lub zatrzymany (tak jak w przypadku Przekaźnika Charona, który pokrył się lodem).

Niedawno przełomu w tej dziedzinie dokonała dr Amanda Kenson, która wzbogaciła dotychczasowe metody o nową - badanie pyłu schwytanego w studnie grawitacyjne przekaźników. Poprzez analizę średniej prędkości polowej przekaźnika po orbicie oraz prędkości innych obiektów okrążających tę samą gwiazdę Kenson mogła ustalić daty, w których przekaźnik przechodził przez daną chmurę pyłu. Otrzymane wyniki wskazywały daty sięgające miliony lat wstecz, czyli poprzedzające protean.

Ostatecznie Kenson ustaliła, źe najstarszy Przekaźnik, nazwany "Alfa", znajduje się w przestrzeni batarian, orbituje wokół gwiazdy Bahak i dysponuje nieprzeciętnym zasięgiem i zakresem kąta wystrzału. Alfa przekazuje masę na taką odległość, jak wszystkie inne przekaźniki, ale wystarczy przestawić kilka parametrów, a pochłaniałby znacznie większe ilości ciemnej energii, zaś jego potencjał i zasięg wzrósłby szesnastokrotnie, pozwalając na bezpośrednie połączenie nawet z odległą Cytadelą. Władze Hegemonii trzymają ten fakt w tajemnicy, w obawie, że rasy Cytadeli mogłyby uznać otwarcie nowej, krótkiej trasy na ich obszar za działania wojenne. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że Żniwiarze takich obaw nie mają.

PrzybycieEdytuj

Przekaźnik Alfa zniszczenie

Po odkryciu artefaktu Żniwiarzy Obiektu Rho, osadzonego w asteroidzie w pobliżu przekaźnika Alfa, zespół badawczy Dr. Kenson dowiaduje się, że Żniwiarze wkrótce przybędą do systemu i będą mogli korzystać z specjalnych możliwości przekaźnika alfa w celu przeprowadzenia inwazji na galaktykę. Dr. Kenson i jej zespół zdecydował, że przekaźnik musi być zniszczony, chociaż zabije więcej niż 300.000 batariańskich kolonistów w systemie. Po zniszczeniu przekaźnika Alfa, Żniwiarze będą zmuszeni użyć innego przekaźnika, podróż do najbliższego przekaźnika może trwać miesiące, lata lub więcej. Zespół badawczy tworzy bazę projektu na asteroidzie na której znajduje się obiekt Rho i przemyca tam silniki i systemy nawigacyjne z Omegi. Celem Projektu jest skierowanie asteroidy prosto w przekaźnik Alfa co doprowadzi do jego zniszczenia. Jednak zespół projektu zostaje indoktrynowany przez Obiekt Rho. Komandor Shepard interweniuje podczas wydarzeń z przybycia i udaje mu się aktywować "projekt". Pomimo prób sabotowania systemów napędowych asteroida uderza w przekaźnik Alfa. Powstały wybuch, porównywalny jest do wybuchu supernowej prowadzi do zniknięcia systemu Bahak z map galaktyki.