Ten artykuł dotyczy poradnika adepta z Mass Effect 2. Zobacz też: Przewodnik adepta (Mass Effect) i Przewodnik adepta (Mass Effect 3).
Adept-Guide

Adepci wyposażeni w implanty L5x są biotycznymi specjalistami, mogącymi unieruchamiać i zabijać przeciwników mocami biotycznymi. Z ich unikalnymi mocami mogą stworzyć Osobliwość, potężną biotyczną pułapkę na wielu przeciwników, przyciągnąć przeciwników zza osłony albo nimi rzucić. Są zdolni do pokonania wrogich armii bez oddania strzału.

Przegląd Edytuj

Wersja adepta z Mass Effect 2 jest usprawniona od tej z Mass Effect. Dalej ma moc kontroli tłumu, ale jest ona rozdzielona między Osobliwość i Przyciągnięcie. Odkształcenie zmieniło się w moc typowo zadającą obrażenia, wymagająca Rzutu do eksplozji biotycznej. Fala uderzeniowa działa podobnie do obu, zadając średnie obrażenia.

Adept najlepiej zabija wrogów bez używania broni, ale skoro może z nich korzystać, dlaczego nie? Początkowe bronie nie są szczególnie potężne, to po misji na statku Zbieraczy możesz również korzystać z mocniejszych broni.

Od Mass Effect 2 umiejętności biotyczne nie działają tak skutecznie na chronionych wrogów, dlatego biotyka jest używana częściej do wykańczania przeciwników.

Moce Edytuj

Moce klasowe Edytuj

Osobliwość Edytuj

Główny artykuł: Osobliwość

Osobliwość tworzy obszar niestabilny grawitacyjnie, który unosi wrogów w powietrze, pozwalając Adeptowi na wykańczanie ich eksplozjami biotycznymi. Osobliwość działa nawet na wrogów za osłonami albo z mniejszą ochroną. Nie pozwala również Zwiastunowi na awans podczas okresu działania mocy.

Przyciągnięcie Edytuj

Główny artykuł: Przyciągnięcie

Odblokowane po 2. poziomie Osobliwości

Przyciągnięcie unosi przeciwnika (lub małe grupy wroga) w powietrze, obezwładniając go. Trwa dłużej od Osobliwości i szybciej się odnawia, ale ma mały zasięg. Później przeciwnik może zostać dobity Rzutem lub Odkształceniem. Przyciągnięcie to następca mocy Podniesienie z Mass Effect.

Fala uderzeniowa Edytuj

Główny artykuł: Fala uderzeniowa

Odblokowane po 2. poziomie Przyciągnięcia.

Fala jest mocą kontroli i obrażeń po równo. Wysyła serię wybuchów w prostej linii, odrzucając wroga na bok lub w powietrze. Ma duży zasięg i działa na przeciwników za osłonami. Moc skuteczna podczas walki z wieloma przeciwnikami.

Odkształcenie Edytuj

Główny artykuł: Odkształcenie

Odkształcenie to jedyna metoda dla Adepta, aby pozbyć się pancerza lub barier wroga. Skuteczne jest również w kombinacji z innymi mocami. Na niższych poziomach trudności może z łatwością zabić niechronionego wroga. Umiejętność jest dobra w zadawaniu zwykłych obrażeń. Po trafieniu celu przez jakiś czas uszkadza jego tarcze, pancerz, barierę lub zdrowie, co skutecznie działa na przeciwników z odnawiającym się zdrowiem, np. Kroganie lub Vorche.

Rzut Edytuj

Główny artykuł: Rzut

Odblokowane po 2. poziomie Odkształcenia.

Rzut to moc bazująca na fizyce, a jej skuteczność zależy od warunków środowiska. Jest dobra w połączeniu z osobliwością lub przyciągnięciem, ale słaba w zadawaniu obrażeń chronionym wrogom.

Mistrzostwo biotyki Edytuj

Główny artykuł: Mistrzostwo biotyki

Rozwinięte mistrzostwo przynosi duże korzyści na końcu gry m. in. szybsze odnawianie mocy, większe obrażenia oraz nowa klasa do wyboru: Nemezis lub Bastion.

Ważniejsze Moce Dodatkowe Edytuj

Bariera Edytuj

Główny artykuł: Bariera

Bariera zwiększa na krótki czas osłony użytkownika i chroni go przed obrażeniami. Pozwala przetrwać w chwilach, gdy Adept stracił już wszystkie tarcze.

Dominacja Edytuj

Główny artykuł: Dominacja

Dostępna tylko po uratowaniu Morinth, Dominacja pozwala na kontrolowanie organicznych przeciwników, a także dodaje im barierę, która może zostać zdetonowana odkształceniem.

Zastój Edytuj

Główny artykuł: Zastój

Wymaga DLC Kryjówka Handlarza Cieni.

Zastój zatrzymuje cel w jednym miejscu na jakiś czas, całkowicie wykluczając go z walki. Zatrzymany nie otrzymuje obrażeń, ale nie bierze udziału w walce. Moc skuteczna nawet przeciwko chronionym wrogom, od razu niszczy sondy.

Amunicja odkształcająca Edytuj

Główny artykuł: Amunicja odkształcająca

Amunicja ta pozwala na dodatkowe obrażenia przeciwko barierom, pancerzowi i zdrowiu oraz pozwala na łączenie się z innymi umiejętnościami biotycznymi.

Amunicja rozszarpująca Edytuj

Główny artykuł: Amunicja rozszarpująca

Pozwala niszczyć pancerze z zwiększoną skutecznością, ale daje także bonusy przeciw zdrowiu i celom, na których użyte zostały już moce biotyczne.

Wyssanie energii Edytuj

Główny artykuł: Wyssanie energii

Podobnie jak Przeciążenie, Wyssanie zabiera tarcze przeciwnikom i obezwładnia je na chwilę. Dobry wybór do walki z przeciwnikami z tarczami.

SpustoszenieEdytuj

Główny artykuł: Spustoszenie

Spustoszenie atakuje układ nerwowy przeciwnika i zapobiega odnowie zdrowia. Skuteczne przeciwko kroganom i vorchom albo Zbieraczom za osłonami. Obezwładnionych wrogów można szybko dobić.

Broń i wyposażenie Edytuj

Bronie Edytuj

Ciężkie pistolety Edytuj

Główny artykuł: Ciężkie pistolety

Domyślna broń Adepta, świetna na krótkie dystanse. Wybór pistoletów jest mały, ale najlepszą opcją dla Adepta byłaby M-5 Falanga.

Pistolety maszynowe Edytuj

Główny artykuł: Pistolety maszynowe

PM są najczęściej używaną bronią przez swą szybkostrzelność, lecz trzeba jak najszybciej je ulepszyć. Dobrą bronią jest M-12 Szarańcza.

Ciężkie bronie Edytuj

Główny artykuł: Ciężkie bronie

Granatnik M-100 Edytuj

Główny artykuł: Granatnik M-100

Broń dobra do szybkiego pozbycia się małych grup wroga, pomocna dla Adepta.

Wyrzutnia rakiet ML-77 Edytuj

Główny artykuł: Wyrzutnia rakiet ML-77

Samonaprowadzające się pociski ML-77 są świetne na pojedyncze, oddalone cele.

Miotacz cząstek Zbieraczy Edytuj

Główny artykuł: Miotacz cząstek Zbieraczy

Broń pomocna w walce z oddalonymi przeciwnikami. Skuteczna przeciw tarczom i pancerzom.

M-622 Lawina Edytuj

Główny artykuł: M-622 Lawina

Lawina nie jest najlepszą opcją Adepta; po prostu daje nową możliwość kontroli przez zamrożenie.

M-920 Kain Edytuj

Główny artykuł: M-920 Kain

Kain to uniwersalna broń niszcząca, najlepsza do walki z bossami na końcu misji. Dwoma wystrzałami można zniszczyć Ludzkiego Żniwiarza na niższym poziomie trudności.

M-490 Czarna Burza Edytuj

Główny artykuł: Miotacz osobliwości M-490 Czarna Burza

Czarna Burza tworzy większą i mocniejszą Osobliwość, co raczej nie pomoże Adeptowi w walce.

M-451 Ognista Burza Edytuj

Główny artykuł: M-451 Ognista Burza

Broń ta wymaga walki na mniejsze odległości, co jest niebezpieczne dla Adepta, dlatego też lepiej nie używać Ognistej Burzy.

Projektor Błyskawic Edytuj

Główny artykuł: Projektor błyskawic

Szybko niszczy tarcze przeciwników i hordy słabo uzbrojonych wrogów. Dobre rozwiązanie dla Adepta walczącego z syntetykami.

Zaawanoswany trening broni Edytuj

Podczas misji na statku Zbieraczy będzie można wybrać, czy chce się używać dodatkowej broni.

Karabiny szturmowe Edytuj

Główny artykuł: Karabiny szturmowe

Karabiny czynią Adepta bezpieczniejszym, a M-96 Motyka zapewnia ogromne wsparcie.

Strzelby Edytuj

Główny artykuł: Strzelby

Skuteczna broń na krótkie dystanse. Może być łączona z falą uderzeniową lub odkształceniem. Świetna do dobijania wrogów.

Karabiny snajperskie Edytuj

Główny artykuł: Karabiny snajperskie

Karabiny snajperskie przydają się Adeptowi w atakach skoncentrowanych na jednym celu wraz z odkształceniem i zastojem. Pozwalają na walkę na większe odległości, lecz w sumie strzelcem wyborowym może być również członek drużyny.

Pistolety Edytuj

Główny artykuł: Pistolety

Pistolety to jedyny rodzaj broni dostępny od początku gry. Mają niską szybkostrzelność, ale duży zasięg. Rozwijanie mocy jest opłacalne dla umiejętności Strzelca wyborowego.

Poradnik walki Edytuj

Walka Adeptem jest podobna do tej z Mass Effect. W Mass Effect 2 Adept jest jeszcze bardziej potężny i może powodować ogromne zamieszanie na polu bitwy.

Pistolety to dobre wsparcie dla Adepta, jednakże z czasem częściej używaną bronią stają się pistolety maszynowe.

Członkowie drużyny Edytuj

Walcząc z nieznanym wrogiem, należy zawsze wziąć specjalistę w pozbawianiu przeciwników tarcz (Garrus Vakarian, Miranda Lawson, Kasumi Goto). Niestety Miranda i Kasumi posiadają takie same bronie, co Adept, choć kamuflaż Kasumi i odkształcenie Mirandy nie mogą być lekceważone.

Dobrze jest mieć kogoś, kto będzie trzymał przeciwnika na dystans np. Garrus, Thane Krios, Legion lub Zaeed Massani. Grunt wymaga walki na bliższe odległości, gdzie Adept sprawdza się jako wsparcie.

Dodatkowy biotyk w drużynie zmniejsza jej efektywność, ale pozwala na szybsze wykonywanie kombinacji.

ME2logo Poradniki Mass Effect 2 ME2logo
Ukończenie PrzejścieMoralnośćUlepszeniaSkanowanie
Klasy AdeptInżynierSzpiegStrażnikŻołnierzSzturmowiec
Inne DrużynaSztuczki PCBez OfiarŁowca DanychHandelBadaniaPrzerywanie