FANDOM

Punkty zdatności Andromedy (PZA) – mechanika wprowadzona w Mass Effect: Andromedzie, zainspirowana systemem profitów z gry Dragon Age: Inkwizycja.

Sposób działania Edytuj

W warstwie fabularnej wprowadzenie i działanie PZA uzasadnione zostało możliwościami i wydajnością placówek oraz samego Nexusa. Im więcej założonych kolonii i usuniętych zagrożeń (środowiskowych czy ze strony wrogo nastawionych frakcji), tym więcej kolonistów będzie można wybudzić z kriostazy i utrzymać.

W warstwie mechaniki, PZA sprowadzają się do punktów otrzymywanych za wykonywanie określonych zadań i czynności, w tym przede wszystkim aktywowanie krypt Porzuconych, zakładanie placówek i wykonywanie zadań pobocznych na planetach przeznaczonych do zasiedlenia. Rzadziej punkty takie można zdobyć za wykonywanie misji głównych lub towarzyszy. Zdobycie odpowiedniej ilości PZA przyczynia się do zwiększenia poziomu Nexusa, a każdy kolejny poziom pozwala wybudzić z kriostazy wybranych przez Rydera kolonistów: naukowców, kupców lub żołnierzy. To, kto zostanie wybudzony, nie ma żadnego znaczenia dla fabuły – kapsuły z wybudzanymi kolonistami pełnią w tym przypadku jedynie funkcję pasywnych premii.

Punkty zdatności Andromedy wydawać można dopiero po założeniu placówki na Eos w ramach operacji priorytetowej Bonusy odblokowane za PZA.

Lista Edytuj

Kapsuły naukowe Edytuj

Naukowcy zostali wybrani z uwagi na wieloletnie doświadczenie i zdolność znajdowania innowacyjnych rozwiązań pod presją. Dzięki tym specjalistom, Inicjatywa będzie w sanie szybko wzbogacić swoje możliwości badawcze i wydobywcze.

Nazwa Profit Wymagania
Technicy laboratoryjni Otrzymuj punkty badań w regularnych odstępach czasu.
Działania wydobywcze Otrzymuj materiały różnego rodzaju w regularnych odstępach czasu.
Szybszy rozwój Zwiększa zysk danych badawczych ze wszystkich źródeł o 10%.
Rozszerzona analiza polowa Uzyskaj dostęp do dodatkowych powszechnych węzłów wydobywczych.
Rozszerzona analiza polowa II Uzyskaj dostęp do dodatkowych rzadkich węzłów wydobywczych. Rozszerzona analiza polowa
Zdatność Elaaden: 90%[1]
Przyspieszone badania Skraca czas potrzebny do zdobycia punktów badań. Technicy laboratoryjni
Przyspieszone wydobycie Skraca czas wydobywania minerałów.
Szybszy rozwój II Zwiększa zysk danych badawczych ze wszystkich źródeł o dodatkowe 10%. Szybszy rozwój
Innowacyjność Dodaje jedno miejsce na ulepszenie do wszystkich projektów badawczych.

Kapsuły wojskowe Edytuj

Do Andromedy przybyli weterani wojskowi z całej Drogi Mlecznej, by wspomóc Inicjatywę swoim doświadczeniem oraz umiejętnościami bojowymi i terenowymi.

Nazwa Profit Wymagania
Zapasy wojskowe Otrzymuj niewielkie ilości przedmiotów jednorazowych w regularnych odstępach czasu.
Grupy łowców Otrzymuj materiały biologiczne w regularnych odstępach czasu.
Siły specjalne Otrzymuj materiały technologiczne w regularnych odstępach czasu.
Rekonesans Ujawnia ukryte składy wokół założonych stacji przesyłowych.
Zaawansowany trening Otrzymaj premię 10% do PD zdobywanych za ukończenie spotkań.
Ciągła gotowość Odblokowuje dodatkowe miejsce na przedmiot jednorazowy.
Elastyczność Odblokowuje dodatkowe miejsce na przedmiot jednorazowy. Ciągła gotowość
Taktyki APEX Zarabiaj o 15% więcej kredytów za swoje misje APEX.
Taktyki APEX II Otrzymuj dodatkową premię w wysokości 15% kredytów za każdą ukończoną misję APEX. Taktyki APEX
Zdatność Voeld: 70%
Co w trawie piszczy 20-procentowa szansa na otrzymanie broni lub pancerza po ukończeniu misji APEX.

Kapsuły handlowe Edytuj

Handel to siła napędowa cywilizacji. Ci utalentowani kupcy i przedsiębiorcy wykorzystają swoje koneksje w celu pozyskania rzadkich przedmiotów, lokowania inwestycji finansowych i usprawnienia gospodarki.

Nazwa Profit Wymagania
Infrastruktura finansowa Pozwala zarabiać kredyty na inwestycjach w regularnych odstępach czasu.
Infrastruktura finansowa II Pozwala zarabiać na inwestycjach duże ilości kredytów w regularnych odstępach czasu. Infrastruktura finansowa
Powiązania w szarej strefie Lepsze ceny przy kupowaniu i sprzedawaniu przedmiotów.
Powiązania w szarej strefie II Jeszcze lepsze ceny przy kupowaniu i sprzedawaniu przedmiotów. Powiązania w szarej strefie
Dominacja na rynku Uzyskaj dostęp do specjalnych towarów u handlarzy.
Linie zaopatrzeniowe Zwiększa ilość nieprzetworzonych materiałów i przedmiotów jednorazowych, które można kupić u handlarzy.
Potencjał handlowy Zwiększa pojemność ekwipunku.
Potencjał handlowy II Jeszcze bardziej zwiększa pojemność ekwipunku. Potencjał handlowy
Kompatybilność z modami fuzyjnymi O połowę zmniejsza kary za korzystanie z modułów fuzyjnych.

Przypisy Edytuj

  1. W grze pojawia się błąd, który sprawia, że w celu odblokowania tego ulepszenia, zdatność Elaaden do zamieszkania musi wynosić dokładnie 90%. Jeżeli wynosi ona 91% lub 100%, warunek oznaczony jest jako niespełniony. Błąd ten dotyczy wyłącznie „Rozszerzonej analizy polowej II”, inne ulepszenia o podobnych warunkach, jak np. „Taktyki APEX II”, działają poprawnie i warunek uznawany jest za spełniony, kiedy zdatność planet wynosi wymaganą ilość lub więcej.