FANDOM

Położenie: Droga MlecznaMgławica PylosaDirada /  1. planeta

Warunek wstępny:

Opis Edytuj

Mass Effect 2 Edytuj

Siano orbituje wokół Dirady, wykazując ruch wsteczny. Planeta nosi imię starożytnego filozofa asari, który znany był jako przekorny sceptyk. Panuje przekonanie, że Siano to obiekt, który miliony lat temu nadleciałz nieznanych części przestrzeni kosmicznej i stał się częścią układu Dirady. Uważa się, że jeden z wewnętrznych pasów asteroidów otaczających Diradę powstał z małej planetoidy, roztrzaskanej podczas nagłego wejścia Siano do układu.

Siano składa się ze skał o niskiej gęstości. Planeta obraca się synchronicznie, przez co w kierunku Dirady zawsze jest zwrócona ta sama półkula. Istnieją ślady świadczące o tym, że na północy oświetlonej strony planety istniał niegdyś kompleks zabudowań, które - wystawione przez tysiąclecia na działanie promieniowania słonecznego - dziś są już w ruinie. Po ciemnej stronie planety odkryto kilka bunkrów z odpadami radioaktywnymi. Prawdopodobnie są one produktem prymitywnych elektrowni jądrowych.

Mass Effect 3 Edytuj

Siano orbituje wokół Dirady, wykazując ruch wsteczny. Planeta nosi imię starożytnej filozof asari, znanej jako przekorna sceptyczka. Panuje przekonanie, że Siano to obiekt, który miliony lat temu nadleciał z nieznanych części przestrzeni kosmicznej i stał się częścią układu Dirady. Uważa się, że jeden z pasów asteroidów otaczających Diradę powstał z małej planetoidy, roztrzaskanej podcżas nagłego wejścia Siano do układu.

Siano składa się ze skał o niskiej gęstości. Planeta obraca się synchronicznie, przez co w kierunku Dirady zawsze jest zwrócona ta sama półkula. Istnieją ślady świadczące o tym, że na północy oświetlonej strony planety istniał niegdyś kompleks zabudowań, które -wystawione przez tysiąclecia na działanie promieniowania słonecznego - dziś są już w ruinie. Po ciemnej stronie planety odkryto kilka bunkrów z odpadami radioaktywnymi. Prawdopodobnie są one produktem prymitywnych elektrowni jądrowych. Żniwiarze najwyraźniej zignorowali Siano, koncentrując się na liczniej zamieszkanych układach.