FANDOM

Planetscanning
Skanowanie to system dostępny w Mass Effect 2, które zastępuje jeżdżenie w M35 Mako i szukanie minerałów na lądzie z pierwszej gry. Skanowanie jest dostępne po tym, jak Normandia SR-2 wejdzie na orbitę jakiejkolwiek planety niezwiązanej z fabułą. Po rozpoczęciu planeta zostanie pokryta siatką. Gracz może nacisnąć przycisk skanowania minerałów, które jest wolniejsze od głównego skanowania. Po wystrzeleniu sondy zostaje zebrana określona ilość surowców. Po prawej stronie znajdują się 4 kolumny i wykres pokazujący zawartość surowców na powierzchni planety. Wykres zmienia się wraz z przemieszczaniem skanera w inne miejsca.

Wskaźniki bogactwaEdytuj

Jest kilka poziomów bogactwa w minerały planet. Każda planeta ma określoną wartość, która zmienia się wraz ze skanowaniem. Surowce są wymagane do ukończenia projektów, ulepszenia broni, uzbrojenia oraz samej Normandii. Surowce znajdywane są poprzez skanowanie, wysyłanie sond i przekopywanie planet. Istnieją cztery rodzaje minerałów w Mass Effect 2.

Surowiec Ulepszenia
Pierwiastek zero Piezo jest używane do wzmacniaczy biotycznych i ulepszeń inżynieryjnych.
Iryd Iryd jest używany do ulepszania karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych i ciężkich broni.
Pallad Pallad jest używany przy ulepszeniach cybernetyki, tarcz, ciężkich pistoletów oraz pancerza.
Platyna Platyna jest używana do ulepszania strzelb, karabinów snajperskich i ekwipunku medycznego.