FANDOM

Technologia zmiany klimatu Gethów pojawia się w Mass Effect 2.

OpisEdytuj

Technologia zmiany klimatu

Technologia zmiany klimatu

Technologia zmiany klimatu jest używana przez Gethy do terraformingu planet. Jest to dużych rozmiarów instalacja, która wystrzeliwuje promień energii do atmosfery planety, powodując zmianę warunków atmosferycznych. Gethy prawdopodobnie terraformują planety w taki sposób, aby stały się one obietkami niesprzyjającymi życiu, dzięki czemu nie zaglądają na nie potencjalni koloniści ani piraci, a działalność Gethów pozostaje niewykryta. 

Mass Effect 2Edytuj

Skanowanie planety Canalus ujawnia dziwne zjawiska pogodowe i znaczną aktywność getów. Lądując na planecie, Shepard i zespół mają za zadanie wyłączyć urządzenie do zmiany klimatu, dzięki czemu anomalia nie będzie już wykrywana przez skanery statków kosmicznych, które mogłyby natknąć się na gethy, próbując ustalić pochodzenie anomalii.  Po wykonaniu zadania komandor opuszcza planetę, a instalacja nie pełni już żadnej istotnej roli.

CiekawostkiEdytuj

  • Większość planet, na których przebywają gethy charakteryzuje się warunkami atmosferycznymi, które uznawane są za niesprzyjające zasiedlaniu. Jest to prawdopodobnie celowe działanie gethów, które dzięki temu mogą zajmować poszczególne światy, bez ryzyka, że ktoś wykryje ich obecność.