FANDOM

Torfan to mały księżyc, który służył jako baza dla kryminalistów, głównie batarian, którzy wybudowali warownie głęboko pod ziemią. Jako odwet za Skylliański Blitz, Przymierze najechało Torfan w 2178 roku. Mimo ogromnych strat Przymierza, wróg został zupełnie unicestwiony. Po Torfanie batarianie zaczęli wycofywać się ze strefy Cytadeli.

Mass Effect Edytuj

Jeśli komandor Shepard ma jako cechę Bezwzględność, jego reputacja na Torfanie była ugruntowana. Shepard ścigał batarian i ich zmył z powierzchni ziemi, nawet tych którzy się poddali, mimo strat w ludziach jakie poniósł. To sprawiło, że Shepard zasłużył na miano "Rzeźnika Torfanu". Major Kyle, oficer prowadzący akcję na Torfanie, nie mógł znieść strat w Marines jakie tam ponieśli i w końcu zrezygnował z pozycji, później zostając przywódcą biotycznej społeczności.

Mass Effect 2 Edytuj

Po śmierci komandora Sheparda w 2183, płonący memoriał Sheparda został ustawiony na Torfanie jako pomnik dla niego. Były próby zgaszenia płomienia jako protestu przeciwko niehonorowym czynom komandora, a po jego powrocie w 2185, próby te jeszcze bardziej się nasiliły.