FANDOM

Położenie: Droga MlecznaArgos RhoFeniks /  4. planeta

(Mass Effect 3).

OpisEdytuj

Vebinok to mały, skalisty świat z rzadką atmosferą składającą się z kryptonu i ksenonu. Zamarznięta powierzchnia składa się głównie z substancji węglanych, lodu wodnego i krzemianów o niskiej gęstości. W efekcie uderzeń asteroid powstały rzadko występujące, acz skoncentrowane złoża metali lekkich.

Jedna półkula planety Vebinok jest pokryta powierzchniowymi złożami utlenionej miedzi. Mniej więcej 270 lat temu, ogromny turiański transport gazu został zaatakowany przez piratów w systemie Feniksa. Uszkodzony statek awaryjnie lądował na planecie Vebinok, jednak ciepło wygenerowane przy tym gwałtownym lądowaniu rozpuściło znaczne ilości znajdującego się na powierzchni lodu, zaś z rozerwanych kontenerów na powierzchnię wydostał się płynny tlen. Zanim się ulotnił i zniknął ze słabego pola grawitacyjnego planety Vebinok, wszedł w reakcję, co jest powodem rozpowszechnionej obecnie rdzy.

PrzydziałyEdytuj

WłaściwościEdytuj

Przy założeniu, że cienka atmosfera złożona z gazów szlachetnych tak daleko od słońca, występuje znikomy efekt cieplarniany i znikome reakcje chemiczne, to albedo planety wynosi -2,5. Atmosfera prawdopodobnie ma więcej dwutlenku węgla, metanu i ozonu niż przyznaje opis i większe wewnętrzne ciepło. jest znikoma cieplarnianych i ulega nieistotny chemię, albedo planety wyjdzie do -2,5.Atmosfera prawdopodobnie ma więcej dwutlenku węgla, metanu i ozonu niż opis przyznaje, i bardziej wewnętrzne ciepło - być może powstałe w wyniku wypadku.

CiekawostkiEdytuj

Vebinoka można zobaczyć z pokładu Stacji Szczyt, gdzie ma pierścienie.