FANDOM

Admirał Zaal'Koris vas Qwib-Qwib jest członkiem quariańskiej Rady Admiralicji. Jest zdeklarowanym sympatykiem gethów.

Mass Effect 2

Zaal'Koris sprzeciwia się pomysłowi odbicia Rannocha, uważając, że gethy mają takie same prawo do życia jak quarianie. Sądzi, że quarianie powinni sobie znaleźć nową ojczyznę. Nie jest dobrze wspominany przez Tali i jej ojca, Raela.

Jego statek nazywa się Qwib-Qwib. Gdy Shepard spyta się o nazwę, Zaal wytłumaczy, że Flota migracyjna posiada wiele statków z wielu kultur, a nie zawsze jest możliwość przerejestrowania statku. Nazwy jak Defrahnz czy Iktomi brzmią lepiej, ale jest dumny z Qwib-Qwiba.

Koris jest przeciwny udziałowi Sheparda w obronie Tali i obecności Legiona na pokładzie, jednak wszystkie jego próby i żądania są torpedowane przez Shalę'Raan.

Mass Effect 3

Me3 koris

Koris jest jedynym admirałem niezgadzającym się, co do ataku na gethy kontrolowane przez Żniwiarzy. Dowodzi Flotą Cywilną.

Statek Korisa rozbija się na Rannochu po zestrzeleniu przez gethy. Może zostać uratowany przez Sheparda. Koris namawia komandora do uratowania jego załogi; jeśli Shepard się zgodzi - admirał ginie w walce, jeśli jednak zabierze Korisa z powrotem do Floty Cywilnej - będzie można zawrzeć pokój między gethami i quarianami.

Koris udziela Shepardowi autoryzacji podczas odwołania Floty quarian podczas bitwy z gethami na orbicie Rannocha.

Jeśli Shepard nie uratował Korisa, podczas walki niektórzy kapitanowie quarian będą próbować uciekać z układu gwiezdnego, jednak zostaną odcięci przez gethy i zabici. Jeśli Koris został uratowany, prowadzi on wojska quarian podczas walki ze Żniwiarzami.

Ciekawostki

  • Qwib-Qwib może być aluzją do serii Berserker Freda Saberhagena. Są to statki o możliwości samoreplikacji.
  • Martin Jarvis podkłada głos również pod Avernusa z gier Dragon Age BioWare.
  • Koris wspomina o innych nazwach statków, jak Defrahnz lub Iktomi. Jednak takie imiona byłyby dla admirała kłopotliwe. Nazywałby się Zaal'Koris vas Defrahnz lub vas Iktomi, co brzmi podobnie do vas deferens znaczące po łacinie "nasieniowód" i do vasectomy, czyli po angielsku "wazektomia".