FANDOM

Położenie: Droga MlecznaPogranicze IsmaruFaia /  2. planeta

OpisEdytuj

"Błoto, pot i zarodniki" - takimi słowami najemnicy Błękitnych Słońc najczęściej opisują świat, na którym znajduje się ich główna siedziba. Ta porośnięta bujną roślinnością planeta-ogród odznacza się bogatą florą i przepięknymi dżunglami, porastającymi znaczne obszary ośmiu tutejszych kontynentów. Mimo poważnych problemów z rdzą i procesami gnilnymi, Zorya stała się celem inwestorów i korporacji z całej galaktyki. Do tej pory zużyto jedynie niewielką część jej surowców. Dominującą rolę w służbach ochrony tutejszych kolonii odgrywają Błękitne Słońca; zdaniem tubylców to coś więcej niż zwykły monopol -raczej władza zdobywców nad podbitą krainą.

Wpis z leksykonuEdytuj

Zorya L
Spytany o tę porośniętą bujną roślinnością planetę-ogród, agent biura podróży powie: "Zabierz ze sobą broń palną i leki przeciwhistaminowe". Skolonizowaną po raz pierwszy w roku 2160 Zoryę porastają w strefach umiarkowanych i zwrotnikowych liczne gatunki roślin i grzybów. Powietrze większości zdatnych do zamieszkania obszarów pełne jest pyłków i zarodników, od nieszkodliwych aż po śmiertelnie niebezpieczne. Mieszkańcy rozrzuconych po planecie kolonii musieli wypalać tereny swoich siedzib, a z powodu wysokiego stężenia zarodników obszary oddalone od ośrodków cywilizacji zamieszkują jedynie vorche. Łagodne przepisy ekologiczne umożliwiły szybki rozwój przemysłu wydobywczego i produkcyjnego; zanieczyszczenia nie stanowią problemu - planeta poradziłaby sobie z populacją znacznie większą od aktualnej.

Zorya to również dom najemników z organizacji Błękitnych Słońc, którzy stanowią dominującą siłę w służbach chroniących tutejsze kolonie. Słońca mają praktycznie nieograniczony wpływ na miejscowych polityków i sędziów, dzięki czemu skutecznie opierają się konkurencji ze strony innych prywatnych firm wojskowych. Niemal w każdej kolonii na Zoryi znajduje się punkt werbunkowy Błękitnych Słońc - lub wręcz ich obóz szkoleniowy - co nie oznacza, że planeta jest bezpieczniejsza. Na porządku dziennym są akty piractwa, przestępstwa związane z narkotykami, prostytucją i hazardem oraz zbrodnie polityczne.

MinerałyEdytuj

Na Zoryi nie ma żadnych przydatnych minerałów.

MisjeEdytuj