FANDOM

Каліса бінт Сінан аль-Джилані (англ. Khalisah Bint Sinan al-Jilani) — нахабна жінка-репортер на Цитаделі, яка працює на "Вестерлундські Новини".

Mass Effect Редагувати

Вперше аль-Джилані зустрічається в академії СБЦ на Цитаделі і просить командера про інтерв'ю. Якщо Шепард погодиться, репортер почне інтерв'ю досить привітно (хоча її про-людські погляди лише висловлюють думку радикалів), але поступово її питання та коментарі стають все більш гострими та провокаційними. Наприклад:

  • Чи дійсно є призначення першої людини СПЕКТРом ознакою визнання, чи лише "кісткою, що кинули людству"?
  • Чи справедливо, що кращій земний корабель був відданий на службу Цитаделі?
  • Чи доводилось Шепард(у) потрапляти в ситуації, коли Рада Цитаделі просила поставити її інтереси понад інтереси Землі?
  • Чи був інцидент на Новерії - санкціонованим Цитаделью саботажем людської дослідної станції на Вершині 15?

Аль-Джилані будує діалог таким чином, щоб "викрити" надмірну прихильність Шепарда до Ради і дратується, якщо їх не отримує.

У Шепард(а) є кілька варіантів ведення діалогу.

  • Якщо Шепард відповідає репліками Героя, Каліса дратується і виставляє його наївним ідеалістом.
  • Нейтральні відповіді вона доповнює їдкими коментарями.
  • А ось відповіді репліками Відступника, які підкреслять людські силу та незалежність, справлять враження на аль-Джилані, в цьому випадку вона закінчить інтерв'ю промовивши: "Сильні слова. Зараз саме час почути сильні слова". Та слід мати на увазі, що цей варіант не надто спосдобається як уряду Альснса, так і галактичного суспільства.
  • Зрештою Шепард може або спокійно перервати інтерв'ю, посилаючись на термінові справи, і піти - до великого незадоволення Каліси, або, якщо вона вже надто дістала СПЕКТРа, вдарити жінку по обличчю.

Після завершення підготовчих квестів на зв'язок вийде адмірал Геккетт, який прокоментує яку реакцію викликало інтерв'ю аль-Джилані на Землі. Пізніше, під час поїздки у ліфті Цитаделі в звіті новин можна почути акцент на поведінку Шепарда по відношенню до Каліси.

Mass Effect 2 Редагувати

Kalisa 02

У 2185 Аль-Джилані можна зустріти на Цитаделі на розі перед "Темною Зіркою". Звичано, репортерка не упускає можливості попросити Шепард(а) про ще одне інтерв'ю. Цього разу в центрі її уваги буде Битва за Цитадель 2183 року, насамперед - доленосне рішення командера щодо порятунку Ради. Характерно, що в будь-якому разі, Каліса задає гострі та неприємні питання, намагаючись загнати командера в глухий кут: в одному випадку вона звинувачує його у загибелі Ради, а в іншому - у тому, що він пожертвував земними флотом заради чужинців.

Традиційно є кілька варіантів розвитку розмови:

  • Шепард може перервати її ударом в обличчя, який призведе до заплилого ока та розбитого носа.
  • Може просто піти від неї, не відповідаючи на чергове запитання.

Якщо ж командер проявить витримку, то зможе спробувати перемогти скандальну журналістку в її ж грі:

  • Репліка відступника:
- Врятувати всіх можливо лише у фільмах. В дійсності завжди є жертви. Обов'язок командуючого зробити так, щоб вони не були даремними. Ця правда відома як штабному командуванню, так і солдатам на полі бою. Не думайте, що прийняти таке відношення було легко.
- Я не збиралась вас звинувачувати...
-Так-так, звичайно. Я не дозволю вам очорнити пам'ять тих, хто віддав своє життя в той день. Всі вони - справжні герої! Вони заслуговують кращого ніж те, що можете про них розповісти ви.
  • Героїчна репліка:
- Туріанці втратили 20 крейсерів, на кожному з яких було близько 300 одиниць особового складу. «Шлях Призначення» - врятованний нами дредноут - ніс команду з 10.000 одиниць.
- Але ціна людських жертв...
- Альянс втратив вісім крейсерів: "Шеньян", "Емден", "Джакарта", "Каїр", "Сеул", "Кейптаун", "Варшава", "Мадрид". Так, я пам'ятаю їх усіх. Кожний боєць П'ятого флоту - герой. Кожному з них Альянс заборгував медаль. А Рада заборгувала набагато більше. Та й ви також.

Mass Effect 2: Лігво Тіньового Ділка Редагувати

Khalisah Al-Jilani kissing an Asari vid (shadow broker dlc) Mass Effect 2

В терміналі Тіньового Ділка можна побачити кілька сцен з Калісою. В одній вона отримує фінгал від кроґана, в іншій - від волуса і лише інтерв'ю з ганаром обходиться без інцедентів.

З останнього відео стає зрозуміло, що аль-Джилані має романтичні відносини з невідомою азарі. З цього можна зробити висновок, що насправді Каліса зовсім не така вже й ксенофобка, а її про-людські заяви - не що інше, як скандальний імідж, засіб збільшення рейтингів програми.

Mass Effect 3 Редагувати

Kalisa 03

Після прибуття на Цитадель з метою просити допомогу у Ради, Шепард зустрічає аль-Джилані в офісі командора Бейлі. Репортер вимагає інтерв'ю з Бейлі, після чого переключається і на СПЕКТРа. Вдруге вони зустрічаються за межами посольства, біля ліфту.

- Командер Шепард! Каліса бінт аль-Джилані. Це правда, що під час нападу Женців ви були на Землі? Як ви можете пояснити свою втечу, коли мільйони людей зараз гинуть на Землі? Це все, чого ми можемо чекати від Альянсу?

Існують три основні лінії поведінки:

  • Базова:
- Я шукаю тих, хто допоможе Землі. Заради загального блага.
- А що з приводу тих людей, які страждають на Землі, поки ви граєтесь в політику з Радою? Що буде з ними? Як ви можете бути тут, коли наші родини гинуть на Землі? Що ви збираєтесь робити?
- Те саме, що я робив останні три роки: шукати засіб зупинити Женців. Вам потрібна допомога, Каліса. А у мене повно роботи.
  • Переривання відступника - спробувати вдарити журналістку. Каліса спритно відскоче і проведе власну контратаку.
    • Якщо не задіяти переривання відступника ще раз, Шепард відправиться у нокдаун після добрячого аперкоту, а жінка презирливо заявить, що в неї питань більше немає.
    • В разі успішного переривання, Шепард заблокує удар Каліси, та все ж відправить дівчину на підлогу. Після цього командер присяде поряд з журналісткою і м'яко промовить:
      - Ви розлютились. Розумію. Але я тут не для того, щоб відповідати на ваші запитання. Я шукаю допомоги для Землі. Заспокойтеся.
  • Героїчне переривання - лагідно обійняти, заспокоюючи дівчину, після чого спокійно поговорити з нею.
- Каліса, ми робимо все, що в наших силах.
- Так, але так багато людей вже загинуло...
- Я зупиню Женів, або загину в намаганнях зробити це. Але мені потрібна ваша допомога. Продовжуйте задавати непрості запитання. Не дозволяйте Раді забути про Землю.
- Звичайно. Дякую, командер. Ми рідко з вами в чомусь погоджувались... але я рада, що ви на нашому боці.

Mass Effect 3: Цитадель Редагувати

В квартирі можна знайти записи інтерв'ю Каліси аль-Джилані з Андерсоном. Також її ім'я присутнє в списках лідерів арени "Армакс Арсенал".

AAA highscores before shep's play

Цікаві факти Редагувати

  • Ім'я "Каліса" в перекладі з арабського означає "щіра" або "чиста", що є іронічним протиставленням її репутації росповюджувача чуток та наклепів.
  • "Бінт" - арабське слово, яке входить у склад насаба (патронимичного ім'я) і означає "дочка". Таким чином, в перекладі ім'я журналістки звучить як Каліса, дочка Сінана аль-Джилані.
  • Якщо вдарити аль-Джилані, то вона до кінця гри буде з синцем під оком.
  • ПРотягом трилогії вона може отримати до п'яти ударів у лице, три з яких - від Шепард(а).
  • Якщо Шепард жодного разу за трилогію не підніме на неї руки, а навпаки попросить допомоги, у військових ресурсах буде відзначено, що аудиторія "була зворушена щирістю скандальної журналістки".
  • Каліса - один з найбільш ненависних персонажів серед гравців.
  • У відеокаталозі Тіньового Ділка є записи о Калісі бінт аль-Джилані.
  • Каліса таємно зустрічається з азарі (що можна побачити у відеофайлах Тіньового Ділка)

Галерея Редагувати