ME3.png
Athame Statue 2.png

Культ Атаме - релігія азарі, заснована на поклонінні богині Атаме. У стародавні часи Атаме була богинею пророцтва і долі, а також матріархом пантеону азарі. Поклоніння Атаме поступово змінилося, ставши основою для монотеїстичної релігії, в якій кожен етап життя (діва, матрона, матріарх) курував аспекти ролі в суспільстві азарі. Коли азарі кажуть: "богиня", вони мають на увазі Атаме. Поклоніння Атаме в кінцевому підсумку стало менш популярним, оскільки багато азарі звернулися до релігії Сіарі.

Міфологія[ред. | ред. код]

Разом зі своїми помічницями Янірі й Люсен, Атаме допомагає пронести просвітлення стародавнім азарі: Янірі вчила їх вести сільське господарство, Люсен дала їм знання про зірки, а Атаме вчила їх математиці та медицині. Стародавні азарі також вважали, що Атаме захищає їх батьківщину, Тесію, від нападів інших богів.

Храм Атаме на Тесії досі стоїть, як нагадування про той вплив, який дала Атаме культурі азарі. Храм містить різні реліквії, які приписують Атаме, в тому числі фрески, бюсти Янірі і Люсен, меч і щит Атаме і фрагменти Кодексу Атаме, древній текст, який пояснює, як азарі навчилися математиці та веденню сільського господарства. Як данина поваги богині, три планети в системі Парніта названі на честь богинь - Атаме, Янірі і Люсен.

Походження релігії[ред. | ред. код]

Athame mural texture.png

Насправді під міфічної богинею Атаме ховалися протеани. У самий розквіт своєї імперії протеани виявили азарі й вирішили, що у них є потенціал лідера у війні із женцями серед рас наступного циклу. Вони втрутилися в розвиток азарі, створивши міф про богиню Атаме, яка за переказами дала азарі божественні дари і знання через своїх помічниць Янірі і Люсен, які насправді були протеанами. Серед тих "божественних дарів" була вроджена біотична здатність, яка була результатом багаторічних генетичних досліджень протеан.

Ще довго після того, як протеане покинули Тесію, щоб не звертати на себе увагу з боку Женців, азарі продовжували просуватися в розвитку за допомогою протеанського маяка та архіву, які були залишені протеанами. Маяк і архів були розміщені в Храмі Атаме; храм був побудований над архівом, а маяк був прихований в статуї Атаме. Існування маяка та архіву трималися в найсуворішому секреті урядом азарі протягом всієї їхньої історії, навіть після того, як Рада Цитаделі був сформована. Інформація, якою оволоділи азарі, дозволила їм зберегти технологічну перевагу над іншими расами галактики.

Навіть тоді, коли Женці повернулися в галактику в 2186 році, уряд азарі продовжував приховувати існування маяка, побоюючись політичних наслідків. Лише коли Тесія піддалася руйнівній атаці Женців, уряд азарі вирішив розкрити існування маяка та архіву в надії, що інформація, що зберігається в них, допоможе в реалізації проекту Горн. Капітан Шепард під час перебування в Храмі Атаме розкриває не тільки справжню природу Атаме, але і те, що маяк містить протеанський ВІ Помста, який зберігає знання про Горн, і про Каталізатор - останній компонент Горна.

Примітка[ред. | ред. код]

  • Атаме є одним з видів церемоніальних ножів, які використовуються в ритуалах релігії Вікка.
  • Для більш повного вивчення Культу Атаме в місії Пріоритет: Тесія слід взяти з собою Явіка DLC: З попелу.