FANDOM

ME2
PL
ME3

Напади Збирачів в 2183-2185 роках (англ. Geth War) — серія атак Збирачів на людські колоніх в системах Термінус.

Прелюдія Редагувати

Докаладіше див. Збирачі

Збирачі (також відомі як Колекціонери) відомі з давних давен, але через те, що з’являються вони лише в системах Термінус, та й те вкрай рідко, серед мешканців Простору Цитаделі, як правило, вважаються міфом. Деякі спостереження за Збирачами були зроблені на Омезі, яку вони відвідували кілька разів за століття. З’являлися «Колекціонери» лише для купівлі живих істот, проте їхні запити завжди надзвичайно незвичні та вибагливі (за що і отримали своє прізвисько) : наприклад, два десятка саларіанців, шістнадцять пар батаріанських близнюків, новонароджені кроґани від батьків з ворогуючих кланів, або два десятка "чистих" кваріанців, які ніколи не покидали флот у зв'язку з хворобою, важливістю для Флоту або інвалідністю. Один з останніх інтересів Збирачів – вивчення людських біотиків. Ніхто не знає, що відбувається з проданими індивідами після того, як обмін завершений. Натомість таємничі чужинці пропонують технології, які часто перевищують рівень розвитку рас Цитаделі.

Работоргівля Редагувати

Докаладіше див. Mass Effect: Нашестя В 2183 році, невдовзі після Битви за Цитадель Аріа Т'Лоак дізналася про таємничу угоду, яку потай від неї проводила жменька найманців «Блакитного Сонця». На думку її помічників – рядова особливого, але «Королева Піратів» відчувала, що коли на її станції відбувається щось важливе. Та й нагадати нахабам хто і чому тут головний на Омезі теж не зайве.

На подив матріарха найманці продавали групу рабів-людей… Збирачам! Не коливаючись ані секунди, Аріа наказує знищити всіх присутніх, після чого особисто кидається в гущу битви, нищачи супротивників за допомогою біотики та зброї.

Єдино, що вдалося витягти з полонених найманців – наступний список:

  • Горизонт: 634,315
  • Омега: 853,245
  • Шлях Свободи: 912,810

  • Іден Прайм: 3,962,450
  • Тера Нова: 4,125,412
  • Земля: 11,490,225,106

Аріа швидко зрозуміла, що таємничих Збирачів наразі цікавлять виключно люди. А значить незабаром вони з’являться знову, і вже не за жалюгідною жменькою рабів. В людства з’явився небезпечний ворог.

Загибель «Нормандії» СР-1 Редагувати

Докаладіше див. Пролог: Порятунок Джокера

Після Битви за Цитадель залишки флоту ґетів спішно залишили Простір Цитаделі, а згодом їм на переслідування були відряджені кораблі флоту Цитаделі, покликані зачистити та убезпечити контрольовані сектори. Серед цих була і «Нормандія СР-1».

Деякий час потому фрегат командора Шепард(а) прибуває в сектор, де за останній час вже зникло декілька кораблів. Вірогідна причина – напади піратів або ґетів. І от поряд з планетою Алкер на корабель раптово нападає велетенській корабель невідомого походження (як стало відомо згодом – крейсер Збирачів).

Передова система маскування фрегата, схоже, зовсім не заважала чужинцям виявити корабель-розвідник, натомість від їхньої дивовижної зброї не рятували ані кінетичні бар’єри, ані швидкість та маневреність «Нормандії» в купі з майстерністю Джокера – корабель просто роздерло на шматки. І хоча частині екіпажу вдалося евакуюватися у рятувальних капсулах, разом з кораблем загинуло 20 рядових членів екіпажу, штурман і старший помічник Чарльз Преслі, а також командор Шепард.

Чи вистежували Збирачі Шепард(а) за наказом Провісника, або ж напад – лише трагічний збіг обставин так і залишилося загадкою. Втім, подальший перебіг подій наводить на певні припущення.

Боротьба за залишки Шепард(а) Редагувати

Докаладіше див. Mass Effect: Спокута

Всього за кілька тижнів після миті свого тріумфу (порятунку Ради Цитаделі під час Битви за Цитадель) людство спіткала тяжка втрата – командор Шепард, перша людина-СПЕКТР і, мабуть, найбільший герой Землі нового часу, зник(ла) після загадкового нападу на «Нормандію».

Доктор Ліара Т'Соні не бажає миритися з невизначеністю долі командора, до якого/якої вже певний час нерівно дихає. Відчайдушні пошуки будь-яких зачіпок приводять юну азарі на космічну станцію «Омега», до інформатора-дрелла на ім’я Ферон. Останній стверджує, що Шепард(а) вже напевно немає серед живих, але знає де знаходиться стазис камера з тілом. От тільки Т'Соні не єдина, хто цікавиться командором, тож краще б їй відмовитися доки не пізно.

І дійсно, по дорозі до цілі Ліара з Фероном зазнають нападу найманців «Блакитного сонця», які за наказом Тіньового Ділка бажають дізнатися нащо азарі шукає небіжчика. Справа могла б закінчитися трагічно, але раптовий порятунок прийшов з боку бійців про-людського радикального угрупування «Цербер».

Привид, лідер організації, пояснює, що мета в них спільна – пошук командора. Звичайно, азарі може ставити під сумнів мотиви «Цербера», але для них Шепард – герой та втілення всього, що є найкращого в людстві, а от Тіньовий Ділок бажає перепродати його тіло Збирачам. Ось чому Приведу потрібна допомога Т'Соні, адже він як ніхто розуміє, що ніщо не в змозі завадити тому, ким рухають особисті мотиви!

Склавши до купи факти, Ліара зрозуміла, що Ферон працює на Тіньового Ділка, але не маючи особливого вибору, все ж змушена довіритися йому. Дрелл приводить дівчину до Арії Т’Лоак, і та, дізнавшись про причетність Збирачів, розкрила місце проведення угоди з продажу тіла Шепард(а).

Втім, хоча вони встигли вчасно через удавану незграбність Ферона агенту Ділка на ім’я Тазик вдається залишити «Омегу» з дорогоцінною капсуло на борту. Міранда Лоусон була готова перехопити втікача, але Привид дав відбій – октім власне Шепард(а) його цікавлять мотиви Збирачів.

Бажаючи спокутувати провину, Ферон допомогає Ліарі проникнути на базу Тіньового Ділка на оточеній надпотужним електромагнітним полем планеті Алінгон, куди смертоносний Тазик діставив тіло командора, для продажу Збирачам. Дреллу вдається добути інформацію про справи Тіньового Ділка, а Ліарі — знищити його командний центр та перебити всю охорону бази. Тепер вони повинні завадити Збирачам роздобути тіло Шепард(а). Наостанок дрелл передає компаньйонці дорогоцінні дані та зізнається, що на справді працює на «Цербер» – надто вже йому не сподобалася співпраця Ділка зі Збирачами.

Завдяки знищеним Ліарою комунікаціям кмітливий Ферон зміг змусити призупинити вже майже вкладену угоду, і повернути стазис камеру з командором до зорельоту Тазика. І хоча Збирачі швидко викрили обман, самопожертва дрелла дозволила Т'Соні викрасти корабель.

Деякий час потому Міранда дякує Ліарі за неоціненну допомогу. Вона зізнається, що залишки командора виявилися в гіршому стані, аніж вони очікували, тож невідомо, чи вдасться їм щось зробити. Втім, Привид покладає великі надії на Шепард(а), і ладен витратити на відновлення блюзнірські кошти, тож надія є… хоча навіть в найкращому разі процес займе багато часу.

Події 2183-2184 років Редагувати

Напади на людські колонії Редагувати

Незабаром після знищення «Нормандії» розпочалася низка зникнень населення цілих людських поселень. Збирачі висаджувалися на колонізовані Альянсом планети і, за допомогою своїх роїв шукачів (невеликих літаючих істот, які вприскують у жертв стазіс-отруту) нейтралізували населення, після чого вантажили на свій корабель.

Після нападів не залишалося жодних слідів їхньої ДНК, або інших доказів, що довгий час не дозволяло виявити причину зникнень.

Альянс не проводив повноцінного розслідування (або ж про це просто не було відомо загальним масам) з тієї причини, що колонії в системах Термінус формально знаходились поза його юрисдикцією. Тож довгий час ці викрадення списували на масштабні піратські рейди.

Чума Збирачів Редагувати

Втім, діяльність Збирачів не обмежувалася самими викраденнями. Десь під кінець 2184 вони розробили та випустили на «Омезі» вірус штучної чуми, який вбиває представників всіх розумних рас, окрім людей (а також ворча, які також виявилися імунними завдяки своїй потужній системі регенерації та пристосовності).

Імовірною метою Збирачів було знищення представників всіх нелюдських видів на станції, що дозволило б потім легко викрасти людей, а саму «Омегу» використати в якості допоміжної бази.

Події 2183-2184 років Редагувати

Напади на людські колонії Редагувати

Чума Збирачів Редагувати

Проект «Лазар» Редагувати

Вірячи, що лише Шепард(у) до снаги зупинити Женців та врятувати людство, в той час як Рада Цитаделі вперто не бажає бачити невідворотну загрозу, Привид бажав за будь-яку ціну повернути командора до строю. Він бачив у командорі не тільки чудового солдата, але й справжній символ людства, адже саме Шепард здолав/здолала Сарена і, як наслідок, «Володаря».

Тож тільки-но отримавши тіло Шепард(а), очільник «Цербера» запустив проект «Лазар», спрямований на воскресіння командора. Для цього було створено однойменний осередок, який очолила Міранда Лоусон та її помічник з науки – Вілсон.

Для втілення такої амбітної задачі Привид намагався по можливості залучити найкращих фахівців та забезпечити найліпші умови для праці: проект отримував практично необмежене фінансування, а задля забезпечення найвищого рівня безпеки та таємності була навіть збудована спеціальна космічна станція «Лазар», та перебудована колишня станція Альянсу – «Ополченець».

В хід йшли найпередовіші досягнення науки та техніки. За допомогою генної інженерії та кібернетичних імплантатів вчені буквально збирали Шепард(а) по клаптикам: відновлювали скелет, вирощували внутрішні органи, м’язи, шкіру, нервову систему, тощо. Єдине на що Привид не наважився піти – вживити імплантат управління в головний мозок, побоюючись негативного вливу на особистість та творчі здібності командора.

В якості альтернативного варіанту було створено генетичну копію командора, але Привид все ж волів повернути саме оригінал, тож клона було поміщено в стазис камеру на станції «Ополченець» – на випадок якщо основний напрям проекту «Лазар» зайде в глухий кут, або ж Шепард(у) знадобляться донорські органи.

Події 2185 року Редагувати

Низка нападів на колонії Редагувати

За останні 2 роки були викрадені мешканці 6 людських колоній, і от на початку 2185 року ту ж долю спіткала колонію на Сайрін. Ця місячна колонія на орбіті газового гіганта Ідмон була транзитною станцією. За підрахунками Альянсу без вісті зникло близько 5 тисяч людей.

Відродження Шепард(а) Редагувати

Проект «Лазар» зайняв 2 роки і коштував понад 4 млрд. кредитів. І хоча командор переніс/перенесла відновлення зовнішності та часткову втрату здібностей і талантів, це був тріумф – в 2185 році в Шепард(а) повністю відновилася нервова діяльність, включаючи особистість та пам’ять.

Однак в завершальній стадії Вілсон, науковий куратор проекту, влаштовує масштабну диверсію. За величезну нагороду від Тіньового Ділка, він перепрограмував систему охорони та реактор, в наслідок чого роботи-охоронці знищують практично весь персонал станції. Вціліти вдається лише Міранді Лоусон, Джейкобу Тейлору та командору. Втрьох їм вдалося пробитися крізь роботів, та залишити станцію до знищення станції.

Хрестовий похід Шепард(а) Редагувати

Міранда і Джейкоб достають Шепард(а) на станцію «Ополченець», де вже очікує Привид. В командора достобіса запитань, починаючи зі свого повстання з мертвих та закінчуючи метою «Цербера» та подіями в галактиці.

Привид розповідає про низку таємничих викрадень людей з колоній. Цьому потрібно покласти край, але Альянс за 2 роки так і не дав цьому раду. «Цербер» радо простягнув би руку допомоги, але не має змоги, адже більша частина галактика бачить в них лише екстремістів. Ось для чого їм потрібен Шепард – адже хто краще підійде для боротьби з невідомим ворогом, аніж людина, чиї здібності та героїзм визнані всією галактичною громадою?!

Зрештою, попре старі упередження щодо «Цербера», командор погоджується приєднатися до організації на час поточної кризи. Натомість Привид надає новому оперативнику «Нормандію» СР-2, забезпечує фінансування та доступ до ресурсів «Цербера».

Для полегшення інтеграції в лави організації Привид призначає помічниками Шепард(а) Міранду та Джейкоба.

Шлях Свободи Редагувати

Докладіше див. Шлях Свободи

Першим завданням новоутворенного осередку стає візит на «Шлях Свободи» – людської колонії, зв’язок з якою нещодавно перервався. Потрібно було або переконатися, що з колоністами все в порядку, або ж спробувати по гарячих слідах знайти хоч якісь зачепки. Сканування показало, що населення колонії щезло, а група висадки під час розслідування зустрічає загін кваріанців на чолі з Талі'Зорою, якиі прибули на планету за паломником Вітором, який прибув на планету перед інцидентом.

До смерті переляканий юнак добряче забарикадувався в командному центрі та активував охоронні системи, тож зведеному загону людей та кваріанців довелося попотіти перш ніж вдалося до нього дістатися. Перебуваючи в стані нервового розладу, Вітор мало що здатен зв’язно розповісти, але із записів камер спостереження стає зрозумілим, що людей викрали Збирачі. Кваріанця ж у скафандрі їхні пошукові дрони просто не виявили.

"Команда мрії" Редагувати

Тепер, коли маски були зірвані, належало вжити заходи в боротьбі з таємничим ворогом людства. От тільки ані Рада Цитаделі, ані верхівка Альянсу не надто поспішають вірити фантастичній історії людини, яку вже 2 роки вважали мертвою.

Оскільки розраховувати у боротьбі зі Збирачами доведеться лише на себе. Привид обіцяє задіяти всі ресурси розвідки та аналітиків «Цербера» для вирахування наступної цілі Збирачів, командору ж належить зібрати команду з найкращих спеціалістів галактики, та сформувати різнобічну та потужну команду, якій буде до снаги впоратися з будь-якою задачею та на рівних протистояти чужинцям.

Окрім цього варто було попіклуватися і про технічну сторону питання. Звичайно, «Нормандія» СР-2 не поступалася своїй попередниці, а в багатьох аспектах і перевершувала її, але безпосереднє зіткнення з крейсером Збирачів продемонструвало значну перевагу останніх як в технологічному рівні, так і в вогневій потужності. Потрібні новітні, можливо, навіть експериментальні засоби нападу та захисту, здатні підняти боєздатність фрегата на якісно вищий ріень.

Фел Прайм Редагувати

Докаладіше див. Mass Effect: Paragon Lost

Альянс Систем постачає на Фел Прайм сучасні системи ПВО та кінетичні бар’єри. Місцевий військовий контингент не розуміє з якого дива військові шишки так розщедрилися, адже за останні 2 роки видалися напрочуд спокійними. Офіційних пояснень не було, єдиним поясненням були чутки про безслідні зникнення цілих колоній.

Одного дня система спостереження Фел Прайма виявляє на орбіті планети з’являється величезний непізнаний корабель, що прямує прямо до людської колонії. Нападники паралізують всіх колоністів за допомогою рою шукачів, після чого методично вантажать їх на борт свого зорельота.

Загін Дельта на чолі з лейтенантом Вегою в цей час знаходився на території археологічних розкопок, які проводила Трії Нувані. Почувши тривожний сигнал, спецпризначенці разом з вченою азарі спішно повертаються до колонії.

Попре супротив чужинців, Везі з Трією вдалося пробитися до центру керування ПВО і вистрілити по крейсеру Збирачів. Але, боючись зашкодити вже викраденим колоністам, Джеймс завдав постріл лише в половину потужності, що не принесло жодного ефекту.

Під тиском ворога, загін втрачає кількох бійців і відступає в таємні підземні лабораторії, де, як виявляється, саме велися дослідження зі створення протиотрути до паралічу шукачів. Тестування на паралізованому бійцеві підтвердило готовність антидота.

За допомогою військовополоненого кроґана солдатам вдається дістати човник, на якому вони проникли всередину корабля Збирачів. В запеклих боях вони привели до тями колоністів та пошкодили двигуни зорельота, але це коштувало життів майже всім бійцям загону, а Трію з надважливими розвідданими про Збирачів викинули в коконі в космос.

До згоряння в атмосфері залишається зовсім обмаль часу, тож Джеймсу доводиться обирати між порятунком життів колоністів Фел Прайм та інформацією, завдяки якій Альянс зможе врятувати мільйони людей. З огляду на це лейтенант прямує на порятунок Трії, чим прирікає на загибель все населення колонії.

Горизонт Редагувати

Докладіше див. Колонія «Горизонт»

Тим часом в межах підвищення обороноздатності Альянс забезпечив свої колонії стаціонарними системами протиповітряного захисту та спеціалістами для їх обслуговування. На одну з таких колоній, сільськогосподарський світ Горизот, було відряджено Ешлі Вільямс/Кайдена Аленко (в залежності від того, хто вцілів на Вермайрі в 2183 році). На думку Привида ця кандидатура було висунута Альянсом спеціально в якості «наживки» для Збирачів, які цікавилися Шепард(ом) та його найближчим оточенням.

Висновки аналітиків «Цербера» та Альянсу виправдалися, і «Нормандія» прибула на Горизонт саме в момент нападу. Завдяки зусиллям доктора Мордіна Солуса в команда вже мала в розпорядженні технологію захисту від рою шукачів.

Ударному загону довелося зустрітися як із самими Збирачами, так і з кількома видами хасків, що підтверджувало зв’язок перших із Женцями.

В підсумку, командору вдалося запустити систему ПВО, яку специ Альянсу тільки-но встановили, але не встигли активувати перед нападом. Корабель Збирачів отримав пошкодження і залишив планету, завдяки чому вдалося врятувати більше 2/3 населення колонії.

Пастки Редагувати

Командор Шепард продовжує формування команди для боротьби зі Збирачами та вдосконалення корабля для майбутнього протистояння з крейсером Збирачів.

Деякий час потому голова «Цербера» повідомляє про те, що корабель Збирачів було пошкоджено в сутичці з туріанським судном. Відтак варто проникнути на корабель і здобути всі можливі дані про ворога.

Десантний загін, майже не зустрічаючи опору проникє до центрального комп’ютера та скачує звідти інформацію. Разом з тим з’ясовується, що корабель зовсім не пошкоджений, і бій з туріанським патрулем – лише вигадка, призначена заманити Шепард(а) на борт. Завдяки цьому команді вдається завчасно висковзнути з пастки і втекти на «Нормандії».

Здобута інформація виявилася вкрай важливою, і загалом зводилася до наступного:

  1. . Збирачі – це протеани, яких підкорили та змінили Женці. Щось на кшталт Зберігачів або просунутих хасків.
  2. . Збирачі і надалі планують масовані викрадення людей на території Альянсу.
  3. . «Штаб» Збирачів (чим би він не був: планетою, чи космічною станцією) знаходиться в практично в самісінькому центрі галактики.

Якщо перша новина була шокуючою, а друга доволі очікуваною, то третя викликала активну дискусію під час зібрання команди. Справа в тому, що за всіма науковими даними через постійну зоряну активність життя в центрі галактики не має бути можливим. На це доктор Мордін Солус висуває гіпотезу, що Збирачі можуть використовувати штучні споруди, на кшталт космічним станціям, які прикриті потужними щитами. Звичайно, расам Цитаделі зазіхнути на таке зась, але якщо в розпорядженні Збирачів технології Женців, то чому б ні?

Втім, в будь-якому разі шукати ворожу базу на осліп – марно. А оскільки Збирачі раніше часто з’являлися з реле «Омега-4» в системі Сарабарик, команда висуває припущення, що парне до нього реле може знаходитися саме в центрі галактики. В цьому разі стрибок через нього смертельно небезпечний – через постійну зоряну активність в районі галактичного ядра, великої кількості чорних дір і, певно, уламків кораблів, які намагалися дізнатися куди веде це небезпечне реле. Тож якщо «Нормандія» не бажала розділити таку ж долю, потрібно було відшукати засіб для безпечного проходу. Якісь лоції або ж систему типу «свій-чужий», яку можуть мати Збирачі та Женці.

Привид повідомляє Шепард(а) про наукову групу «Церберу», що працювала над дослідженням покинутого Женця в скупченні Ета Гокінга. Треба з’ясувати причину зникнення зв’язку з вченими, тим більше що на Женці міг знайтися пристрій або дані для успішного проходу через реле «Омега-4».

По прибутті загін Шепард(а) виявляє, що вся наукова група перетворилася на хасків, тож доводиться добряче постріляти на шляху до ядра Женця. Підсумком операції стє здобуток системи «свій-чужий», остаточна загибель цього Женця і зустріч з незвичайним ґетом на ім’я Легіон.

Процесі інтегрування пристрою в системи «Нормандції» мав бути доволі тривалим, тож вся бойова команда відбуває у звільнення. І саме в цей момент на фрегат нападають Збирачі. Завдяки тому, що пілот Джеф «Джокер» Моро зняв обмеження з корабельного ШІ, корабель вдається врятувати, але весь інший екіпаж було викрадено.

Атака на базу Збирачів Редагувати

Докладіше див. Зупинити Збирачів

На нараді з Привидом, останній зазнає, що наразі в командора є все найнеобхідніше для атаки бази Збирачів, але радить підійти до справи зважено. Звичайно, зволікання може коштувати життів викраденому екіпажу «Норманії», проте не варто і дарма ризикувати успіхом всієї місії, якщо корабель або бойова група не цілком готові.

Пройшовши крізь реле «Омега-4», «Нормандія» потрапляє в рясне поле уламків стародавніх кораблів, що свого часу намагалися пройти тим самим шляхом. База Збирачів знаходиться в центрі своєрідного поля уламків.

Наближаючись до мети, «Нормандія» стикається з кількома винищувачами Женців. Після нетривалого космічного боя, фрегату вдається сховатися від більшості ворогів серед уламків. Один винищувач (так зване «Око») все ж зумів наздогнати «Нормандію» та, пробивши корпус, проникнути всередину, але був знищено бійцями Шепард(а).

Біля самісінької бази на фрегату доводиться витримати прямий бій з крейсером Збирачів. Завдяки вдосконаленому озброєнню та чудовому тандему Джокера та СУЗІ цього разу переможцем виходить «Нормандія». Доки пілот з ШІ займаються усуненням наслідків бойових зіткнень, бойовий загон розпочинає проникнення.

В ході штурму Шепард(у) вдається відшукати та звільнити членів свого екіпажу, та з’ясувати, що викрадених людей використовували для створення Протоженця на основі людської ДНК. Завдяки тому, що цей конструкт був ще тільки в зародковому стані, командору з товаришами вдається його знеструмити.

Тепер згідно з планом слід перевантажити реактор бази, що викличе її знищення в наслідок ланцюгової реакції, але цей час на зв’язок вийшов Привид. Голова «Цербера» пропонує зберігти базу (яка може неабияк допомогти у війні з Женцями), а натомість знищити всіх Збирачів на ній за допомогою імпульсу.

Прийнявши рішення, командор з товаришами добивають Людино-Женця та евакуюються з бази.

Підсумки Редагувати

  • Збирачі отримали нищівного удару, і перестали являти собою загрозу для людських колоній.
  • В разі знищення бази Збирачів[2], Привид вкаже Шепард(у) на необдуманість такого рішення, адже технології ворога могли б неабияк допомогти у війні з Женцями, що от-от розпочнеться.
  • В разі збереження бази, Привид поздоровляє Шепард(а) з вдало завершеною операцією та правильним рішенням.
  • Якщо Шепард в фіналі гине, з Привидом буде розмовляти Джокер (при цьому варіанти з базою аналогічні).

Цікавинки Редагувати

  • Збирачі згадуються в романі «Сходження», як таємнича раса, навіть існування якої багатьма ставиться під сумнів. Іноді вони з’являються в околицях Омеги для укладення сумнівних торгових угод.
  • Всього достеменно відомо про 12 атакованих Збирачами колоній. Перші 6 нападів (назви світів невідомі) припадають на період смерті Шепард(а) – 2183-2185 роки. Інша шістка: Сайрін, Фел Прайм, Ферріс Філдс, Шлях Свободи, Новий Кантон та Горизонт були атаковані вже після відродження командора.
  • В самій грі Mass Effect 2 фігурують лише 4 колонії, що постраждали від нападів Збирачів: Шлях Свободи, Ферріс-Філдс, Нью-Кантон і Горизонт. Відомості про Сайрін можна дізнатися з Новин мережі «Цербер», а подробиці трагедії на Фел Прайм стають відомими з Effect: Paragon Lost або Mass Effect 3.
  • Шепард-землянин може отримати лист від колишнього соратника по банді «Червоних», Фінча. Той підбадьорює командора і, зізнаючись, що на Шляху Свободи в нього була родина, просить відшукати викрадачів і «надерти їм лускаті дупи».
  • Корабель Збирачів в оригіналі фігурує як «крейсер», виходячи з розмірів та потужності скоріше відповідає дредноуту.
  • З фіналу Mass Effect 2 може скластися враження, що в наслідок дій Шепард(а) всі Збирачі були остаточно знищені. Проте в Mass Effect 3 виявляється, Женців мають ще принаймні один контингент, який, зокрема приймав участь в боях за Палавен. Крім того, Збирачі – один з можливих супротивників та ігрових класів в колективному режимі Mass Effect 3.
  • Оскільки при атаці Шепард(а) на базу Збирачів, їхній ватажок загинув, можливо Женці в Mass Effect 3 використовують інших подібних істот, або ж здійснюють безпосередній самостійно.

Примітки Редагувати

  1. Завдяки діям команди Шепард(а) напад удалось відбити, але Збирачі все ж встигли викрати близько 1/3 населення колонії.
  2. Втім, судячи з коміксу Mass Effect: Вторгнення та подій Mass Effect 3 Цербер все одно зміг дістатися до бази Збирачів та їхніх технологій.