FANDOM

ME
ME2
ME3
ME Родина Логотип

Наше Паломництво доводить, що кожен з нас готовий пожертвувати собою заради добрих намірів. Що можна сказати про мене, якщо я відвернуся від цього ідеалу?
— Талі'Зора нар Райя

Талі'Зора нар Райя (Tali'Zorah nar Rayya) - кваріанка, досвідчений інженер і технік, дочка очільника Колегії Адміралів Раель'Зори. Супутниця і подруга капітана Шепард(а).

Біографія Редагувати

Я з клану Зора, з команди корабля Німа. А ти - ідіот!
— Талі'Зора

Талі народилася 2161-му році на борту флагмана «Райа» в родині амірала Раель’Зори. Наслідуючи батькові, вона з юності проявила себе як талановитий та різнобічно обдарований інженер. В 2178 році мати Талі помирає через потрапивший на корабель вірус, а батько в боротьбі з душевним болем цілковито занурюється в роботу, віддаляючись від потребуючої любові та підтримки дочки.

Досягнувши зрілості, Талі покинула Мігруючий флот для здійснення Паломництва. Теоретично адміральска дочка та видатний технік мала змогу оминути цю традицію, але насправді загальні очікування до неї були набагато вищіми, аніж до будь-якого юного кваріанця. Дічину дещо пригнічувала подібна відповідальність, проте вона будь-що хотіла виправдати батькові надії.

Mass Effect: Батьківщина №2 Редагувати

Докладніше дивись: Mass Effect: Батьківщина №2

Талі Батьківщина 01

Талі відправляється в Паломництво на борту судна свого друга Кіна'Брейжа, «Гонорати». В якості відправної точки своїх пошуків вона обирає Іліум, один з найбільших торговельних центрів відомої галактики. Але під час подорожі через Туманність Півмісяць «Гонората» фіксує присутність ґетів на невідомому крижаному світі.

Талі та Кіна вирішують провести розслідування, приземлюються на планеті та примудряються деактивувати ґета та завантажити частину інформації з його пам’яті. Зокрема запис розмови двох осіб щодо нападу на людську колонію Іден Прайм та прихід Женців. Побоючись, що решта галактики може бути у небезпеці, Талі переконує Кіна в необхідності передати запис владі Іліума.

В цей час їх атакує загін найманців на чолі з туріанським ватажком Якобусом, які за наказом Санера Артеріуса шукали на планеті протеанські технології. Попре щільний обстріл кваріанцям все ж вдається втікти до «Гонорати». Після злету Талі просить Кіна прокласти шлях до Іліуму, сподіваючись, що азарійска влада дасть раду захопленій інформації.

Нажаль, чиновники в центрі керування польотів космопорта Іліума виявляються упереджиними щодо кваріанців, і просто задля сміху протягом кількох годин відмовляють «Гонораті» в приземленні (цим вони як дали зрозуміти своє презирство до "бродяг" так і бажали змусити взагалі забратися з планети). Коли ж корабель все ж зміг приземлитися, команда одразу потрапила під обстріл головорізів Якобуса, які мали вдосталь часу виявити Гонорату та підготувати засідку. Вижити вдалося лише Талі та Кіні. Не маючи змоги дістатися до свого корабля, вони прослизають на вантажний корабель, що прямує до Цитаделі, сподіваючись передати ґетський запис Раді Цитаделі.

Екіпаж корабля виявив безбілетників, але капітан вирішує не вбивати їх, натомість здає СБЦ. Кваріанці намагаються пояснити Челліку, що мають важливу інформацію для Ради, але той ігнорує це, закликаючи їх протягом дня залишити станцію. Тільки-но вони дізналися у Авіни, що очікування прийому Ради Цитаделі може зайняти 7 місяців, як їх знаходить Якобус, який вистежував втікачів по всій Цитаделі.

Опинившись під обстрілом, обидва кваріанці отримують поранення, але все ж примудряються втекти та сховатися у сміттєспалювачі на нижніх рівнях станції. Поранення Кіна виявляється фатальним, тож він благає подругу покинути його, та мерщій шукати лікарню, адже для неї ще є шанс на порятунок.

Втім Талі чудово розуміє, що безжальний переслідувач не полишить спроб її зупинити, а збити його зі сліду на незнайомій та непривітній станції шансів в пораненої кваріанки небагато. Тож перед тим, як виконати останню волю друга відчайдушна дівчина вирішує дати бій переслідувачу. Цього разу – на своєму полі, та своєю зброєю.

За допомогою батькового відеозвернення на ноутбуці вона заманила Якобуса до тіла бідолашного Кіна, після чого дистанційно заблокувала двері та активувала сміттєспалювач (який заздалегідь зламала за допомогою свого інструметрона), спопеливши вбивцю своїх друзів живцем.

Стікаючи кров’ю, Талі прямує до верхніх рівнів Цитаделі, благаючи про допомогу, і попре байдужість та відразу перехожих, все ж дістається до лікарні. Доктор Хлоя Мішель без вагань рятує кваріанку, і та під час лікування розповідає свою історію. Присутній в палаті волус зазначає, що самотужки Талі нізащо не вдасться виплутатися з цієї халепи, і натомість пропонує звести її з Тіньовим Ділком, який зможе не тільки захистити її, але й донести цінну інформацію до потрібних людей. Отримавши згоду кваріанки, Барла Вон повідомляє екстранет-контакт таємничого торговця інформацією, а для захисту радить звернутися до горезвісного господаря бару «Лігво Кори».

Mass Effect Редагувати

Талі'Зора 1

Mass Effect Редагувати

Талі надсилає Тіньовому Ділку листа з пропозицією інформації про зраду Сарена в обмін на забезпечення її безпеки, але погоджується передати данні лише при особистій зустрічі. Ділок направляє дівчину в бар Лігво Кори власник якого, Фіст, має влаштувати зустріч та захистити її. Насправді ж Ділок доручив Фісту відвести кваріанку у відлюдне місце, після чого відібрати дані та вбити. Ситуація ще більше заплуталася тим, що Фіст виявився подвійним агентом, який працював ще й на «Цербер», а наразі вирішив отрмати грощі ще із Сарена.

Згідно з домовленістю, Талі прийшла за зустріч, сподіваючись зустрітися з Тіньовим Ділком, але натомість зустріла «посланця» з загоном вбивць. Кваріанка розпізнала пастку, та не дала себе захопити зненацька, але сили були вже надто нерівні, але на щастя саме в цей час на допомогу прибув загон командора Шепард.

В знак подяки за порятунок, Талі надає Шепард(у) дані, завдяки яким капітану Андерсону та послу Удіні вдається домогтися довести зраду Сарена, та зняти з нього статус СПЕКТРа. В даних Талі також вперше з’являється згадка про таємничих «Женців». Бажаючи допомогти в протистоянні з ґетами та Сареном, кваріанка приєднується до команди командора.

На борту «Нормандії» Редагувати

Значну частину часу Талі проводить в інженермому відсіку «Нормандії». Головний інженер дуже приязно прийняв нову підлеглу. Адамса вельми вражає її знаннями та навички, і він зізнається, що хотів би, аби його підлеглі були хочаб в половину такі розумні, як ця юна кваріанка. Так на його думку дівчина вже за тиждень вичила двигун фрегату краще за нього. Вони часто працюють разом, особливо коли команді доводиться зіткнутися з якоюсь занедбаною технікою – старими орбітальні зондами, тощо.

Адаптація Редагувати

Спочатку Талі дуже схвильована тим, що перебуває на борту найсучаснішого судна Альянсу, але згодом в неї починають виникати проблеми. Вона не може заснути, тому що не звикла до суден, які працюють так тихо – у кваріанців тихий корабель означає мертвий двигун або ще гірше – несправний повітряний фільтр. Вона також говорить, що в порівнянні з перенаселеними кораблями Мігруючого Флоту «Норманія» відчувається тривожно порожньою, «немов відсутня половина команди». Втім, з часом вона адаптується до нових умов та стає значно веселішою. Талі подобається відвідувати переповнені та галасливі Житлові Сектори Цитаделі, адже вони нагадують їй дім. Дівчина в захваті від музики в клубі «Наднова», і вона сподівається роздобити копію записів для Флотилії.

Дозвілля Редагувати

При особистому спілкуванні Талі виражає щире захоплення технологіями та унікальним дизайном «Нормандії», насамперед величезним ядром двигуна.

Вона розповідає про кочевне життя кваріанців, своє Паломництво та вутлі трьохсотрічні кораблі Мігруючого Флоту. Вона згадує, як пять років тому її мати загинула під час епідемії, яку спричинив вірус, що передається повітряно-крапельним шляхом, і хоча Талі дуже сумує з цієї втрати, такі смерті є суровими реаліями життя Флотилії. Вона також зізнається, що її батько – очільник Колегії Адміралів, фактично найвищої інстанції кваріанської влади, через що вся спільнота має великі очікування щодо її Паломництва. І ця віповідальність часом неабияк пригнічує юну кваріанку.

Талі також надає певні відомості про ґетів: причини їхнього створення, як вони повстали проти кваріанців, яким чином функіонує нейронна мережа. Вона пояснює, що для запобігання великої війни її предки нанесли превентивний удар, але вони сильно недоцінили рівень розвитку своїх творінь. Під час цієї розмови Шепард, при бажанні, може зазначивши, що фактично кваріанці намагалися вчинити геноцид проти іншого розумного виду.

Відносини з екіпажем Редагувати

Оскільки все життя Талі пройшло в Мігруючому Флоті, до Паломництва вона не зустрічалася з представниками інших видів, тож на борту Нормандії з її "інтернаціональним" екіпажем дівчина почуває себе вельми незвично. Втім завдяки своїй легкій вдачі та приязності вона швидко знаходить спільну мову з іншими.

З Грегом Адамсом в них одразу склалися чудові відносини, що нагадували взаємини наставника з улюбленою ученицею. Інші члени екіпажу (включаючи Ешлі, з її доволі ксенофобними поглядами) також швидко полюбили милу та позитивну кваріанку, яка стала для них за молодшу сестричку.

Окремо варто згадати про відносини з Шепард(ом). В кваріанському суспільстві капітан корабля грає величезне значення, являючись останньою інстанцією в багатьох питаннях. Тож Талі відчуває певне благоговіння перед Шепард(ом), що не тільки втілює в собі, але подекуди навіть і перевершує її уявлення про "справжнього капітана".

Якщо Шепард ставиться до Талі з повагою, дівчина буде дуже за це вдячна, пояснюючи, що зазвичай кваріанців сприймають як «людей друого сорту». На Вермайрі, в саларіанському лагері, Талі нервує щодо майбутнього штурму бази, але обіцяє, що заради Шепард(а) буде "битися із вогнем".

Викрадення корабля Редагувати

Докладніше дивись Зворотний відлік: «Володар»

Після заколоту, коли Шепард викрадає «Нормандію» та прямує до Ілосу, Талі насолоджується пригодою, і лише цікавиться що б зробила Рада, якби Флот Цитаделі спіймав їх. Командор впевнений, що батько «потягне за ниточки», аби витягти свою дівчинку з в’язниці, але Талі дуже в цьому сумнівається: крадіжка корабля для кваріанців є надзвичайно тяжким злочином, тож «він, мабудь, власноруч захоче нас стратити».

Ілос Редагувати

Якщо Шепард візьме Талі до штурмового загону на Ілос, вона знайде планету моторошною і відчує немов вони тут непрохані гості. Вона заявить, що колись кваріанці намагалися знайти Ілос, як потенційний новий дім, але ніколи не очікували, що вона буде такою непривітною. Після розмови з Бдінням Талі дуже засмутила доля протеан – як і її народ вони намагалися дати відсіч машинам, але зрештою все втратили.

Особисте завдання Редагувати

Якщо Шепард обере взяти участь в операції Альянсу по видворенню ґетів з Туманності Небула, в терміналі головної бази синтетиків на Солкрумі можна знайти дані щодо еволюції ґетів після їх розколу з кваріанцями.

Після повернення на борт «Нормандії», Талі попросить копію даних. Хоча інформація закодована і розшифровка може розтягнутися на роки – це досконалий дар для її Паломництва.

  • Якщо Шепард погоджується надати копію даних, Талі буде дуже вдячна, адже тепер в будья-який час зможе поврнутся до свого народу. Втім вона запевняє, що в жодному разі не збирається порушити обіцянку допомогти зупинити Сарена.
  • Якщо ж Шепард відмовить кваріанці, запропонувавши надати офиційний запит до Альянсу, дівчина буде розчарована, чудово розуміючи, що вірогідність отримати дані таким чином просто сміховинні. Вона ображаєтся через те, що Шепард ставить інтереси людства понад кваріанців, відтак вирішує одразу ж по закінченню місії залишити команду, і завершити Паломництво самотужки.

Вміння та навичкиРедагувати

Taliallytransparent

Mass Effect 2Редагувати

Талі'Зора 2

У другій частині серії Талі також присутня. Шепард, Міранда Лоусон і Джейкоб Тейлор зустрічають її з загоном кваріанців у колонії "Шлях Свободи". Там Талі шукає зниклого безвісти кваріанця Вітора. Згодом, після порятунку Талі із планети "Хестром" Шепардом, кваріанка приєднується до екіпажу другої "Нормандії". Спочатку Талі рада зустрічі із старими друзями, але коли дізнається, що Шепард працює на "Цербер", то сердиться на нього. Вона не довіряє цій ксенофобській організації, адже нещодавно вони намагалися саботувати один з кораблів Мігруючого Флоту. Талі переконана, що командер хоче зсередини знищити "Цербер" і каже, що завжди буде рада "дати гранату", якщо Шепард захоче зруйнувати цю організацію.

Місія на лояльністьРедагувати

Одного дня Келлі Чамберс повідомить командеру, що Талі хоче з ним поговорити. Коли Шепард спуститься до Талі, вона скаже йому, що має невідкладні справи. Виявляється, Колегія Адміралів підозрює Талі в найтяжчому гріху серед кваріанців - зраді. Через деталі, що кваріанка надсилала своєму батьку для дослідів, ґети захопили зсередини кваріанський корабель. Талі каже, що вона непричетна. Шепард виступає її адвокатом на суді. Зрештою, суд прийме рішення відправити Талі, Шепарда та їх побратима (супутника, котрого командер взяв/взяля з собою) для відбиття корабля. Тоді, можливо Талі виправдають.

На "Алараї" (захоплений ґетами корабель) Шепард і його загін знаходять докази того, що батько Талі, Раель'Зора, займався розробкою зброї, що допомогла б відбити у ґетів Раннох - рідну планету кваріанців. Виявляється, Раель'Зора склав із нефукціонуючих деталей повністю робочих синтетиків і вони захопили корабель. Це може виправдати Талі, але вона каже, що їй ліпше відправитися у вигнання, ніж дозволити заплямувати ім'я її батька. Загін повертається на суд. Там Шепард може або нагадати суддям, що кваріанка бороляся з Сареном, сказати, що їм просто начхати на дівчину і вони переживають лише за свою репутацію, або ж відкрити чи приховати дослідження батька Талі. В залежності від сказаного Шепардом, суд може або виправдати Талі, або вигнати її. В залежності від цього може змінитися доля кваріанки у МЕ3.

РоманРедагувати

«А на що ще я можу натякати? Молоду дівчину рятує бравий капітан, дозволяє їй стати членом його команди і потім відправляється рятувати галактику? Як вона взагалі могла викликати у нього якийсь інтерес?»

Талі - потенційний романтичний персонаж для гравця чоловічої статі. Коли Талі приєднується до команди "Нормандії", секретарь Келлі Чамберс інформує Шепарда, що Талі не проти стати більше ніж "просто друзями, судячи по її відношеню до капітана и по тому, як вона реагує кожен раз, коли появляється Шепард. Касумі Ґото також помічає ці знаки, повідомляючи Шепарда, що він ідеал чоловіка Талі, і що йому потрібно бути з нею дужи ніжним. Після завершення місії на лояльність, Талі отримує пошкодження захисного костюма і через це, як і у всіх кваріанців, через слабку імунну систему вона підхватила лихорадку. Вона ділиться своїми відчуттями, як це, все життя жити в скафандрі, без можливості зняти його і насолодитися оточуючими благами, таких, як квіти, вдихаючи аромат, через який, вона може померти.

Mass effect 2 tali zorah commander shepard 1680x1050 wallpaper www.wallpapermay.com 43

Талі розказує, що свої костюми кваріанці не знімають навіть на Флоті, а з'єднуючи свої костюми разом, вони показують свою саму глибоку довіру. Вона говорить, що єдиний, з ким би вона хотіла з'єднати свій костюм - це Шепард. Вона починає нервувати, путати слова і стидатись, списуючи це все на лихорадку. Вона підтверджує догадки секретаря Келлі Чамберс і відкриває, що відчувала ці почуття до капітана ще коли вони переслідували Сарена, но не хотіла про це говорити, боячись бути відкинутою. Вона дуже щаслива почути від Шепарда, що була неправа, і що він він відчуває по відношенню до неї теж саме, що і вона. Але пізніше, через свою скромність, вона вибачається, що поставила Шепарда в таке положення, кажучи, що вона була непрофесіональною і егоїстичною, і думає, що він заслуговує когось кращу за неї. Їй погано через свій вразливий стан, але Шепард заспокоює її тим, що йому не потрібна інша дівчина, і що він зробить все можливе, щоб бути з нею.

DLC: Лігво Тіньового Ділка Редагувати

Якщо після ліквідації загрози з боку Тіньового Ділка Шепард запросить Ліару в гості на «Нормандію», під час бесіди азарі запитає за що бореться командор? За наявності роману з Талі, азарі припустить, що їм керує бажання подарувати нову батьківщину для Талі. Шепард може підтвердити це припущення, пояснюючи тим, що кваріанка для нього багато значить.

  • У відповідь Ліара розкриває, що Талі була захоплена ним з тих пір як тільки приєдналася до екіпажу два роки тому. На докір Шепарда стосовно того, що вона мовчала про це, Т’Соні відповіла, що не хотіла псувати йому задоволення від того, щоб дізнатися самостійно.
  • Якщо в 2183 у Шепарда були стосунки з Ліарою, азарі замість цього скаже, що хоч і була наївною, але ж не на стільки, щоб "збільшувати конкуренцію".

Перед поверненням на корабель Тіньового Ділка, Ліара говорить, що сподівається, що вони знайдуть щастя одне з одним.

Самовбивча місія Редагувати

Талі повинна інсталювати бар'єри для "Нормандії", щоб уникнути своєї смерті (або смерті Легіона) при атаці Колекціонерів. Талі - одна із трьох напарників (ще Легіон і Касумі), які можуть пройти через вентиляційну шахту на базі Колекціонерів і вижити.

Спеціалізація Редагувати

Вдосконалення Редагувати

Талі пропонує Шепарду модернізувати кінетичні бар'єри "Нормандії SR-2". Якщо цього не зробити, то це буде коштувати життя одному із членів екіпажу під час фінальної місії при тарані корабля. Талі вміє користуватися важкими пістолетами та дробовиками.

Зброя Редагувати

Вміння та навички Редагувати

Tali Loyalty

Mass Effect 3 Редагувати

Бойові характеристики Редагувати

Використовувана зброя Редагувати

Таланти і вміння Редагувати

Комплекти обладунків Редагувати

Базовий
Альтернативний
DLC: З попелу
ME3 Tali Basic Outfit ME3 Tali Alt Outfit 1 ME3 Tali Alt Outfit 2
Збиток від умінь +25% Швидкість відновлення живлення +25% Збиток від зброї +25%

Війна з ґетами Редагувати

Дредноут ґетів Редагувати

Консенсус ґетів Редагувати

Битва за Раннох Редагувати

Mass Effect 3: Цитадель Редагувати

Арена «Армакс Арсенал» Редагувати

Талі можа запросити в якості напарника в матчах на Арені «Армакс Арсенал», причому, на відміну від деяких колишніх членів екіпажу «Нормандії», союзна ліцензія їй для цього не потрібна.

Вечірка Редагувати

Основна стаття: Цитадель: Вечірка

Як член екіпажу «Нормандії», Талі отримує запрошення на велику вечірку Шепард(а).

Перший етап вечірки Редагувати
Другий етап вечрки Редагувати
Третій етап вечрки Редагувати
Ранок Редагувати

Романтичні відносини Редагувати

Битва за Землю Редагувати

DLC: Extended Cut Редагувати