FANDOM

Файл:Art-пісочниця-ігри-Mass-Effect-3-120700.jpeg
Штучний інтелект (ШІ)
-це обчислювальна система, що володіє самосвідомістю , здатна самонавчатися і приймати незалежні рішення. Для створення ІІ, що володіють свідомістю, потрібно написання адаптивного програмного коду, навчання якого займає чимало часу і коштує недешево, а також спеціальний квантовий комп'ютер, званий «блю бокс».

ІІ неможливо передати по комунікаційних каналах або по комп'ютерній мережі. ІІ без «блю боксу»-не більше, ніж набір файлів. Завантаження цих файлів в інший «блю бокс» створить нову особистість, оскільки результати запуску на різних квантових компонентах передбачити неможливо.

Існують обмежені і повноцінні ШІ. Повноцінні ІІ навчаються як люди і у них немає кордонів самосвідомості, як у обмежених. Останні ж мають межі свідомості і володіють деякими правилами, які обмежують його дії (вбити людину обмежений ІІ не може).

ІІ часів ПротеанРедагувати

Приблизно 50000 років тому протеане зіткнулися з вороже налаштованої расою ШІ, (за словами Явіка вона називалася Жа'Тіл) ІІ побажали знищити протеан і поставили під загрозу збереження їх цивілізації. Для оборони від машин протеане уклали союзи з іншими органічними расами галактики. Спільними силами органіки здобули перемогу, так що ІІ більше не погрожував їх існуванню.

Перший ІІРедагувати

У всесвіті Mass Effect перший обмежений ІІ був створений кваріанцамі для виконання чорної роботи. Мобільні платформи з ІІ назвали гетами. Однак, після того як ґети об'єдналися в загальну мережу, змогли подолати накладені творцями обмеження і відкрили шлях до самопізнання, кваріанци вирішили їх знищити, що призвело до Ранкової війні. Після цього ґети стали окремою синтетичної расою, яка стала розвиватися подібно іншим розумним видам.

Подальші експерименти з ІІРедагувати

Цитадель після цього заборонила створення ШІ, боячись повстання машин. Але Альянс потай став проводити експерименти з його створення. Після першого невдалого створення ІІ, в якому машина зійшла з розуму і вбила багатьох учених, програма була згорнута.

Цербер і ШІРедагувати

"Цербер" усвідомлював цінність даної технології і вирішив створити свій власний ШІ. Перший експеримент пройшов досить гладко. Метою ІІ стало захоплення однієї з місячних баз Альянсу. Завдання було виконано, але потім програма вирвалася з-під контролю вчених і винищила все живе населення бази. Капітан командор Шепард зміг ліквідувати цей ШІ. Але "Цербер", на відміну від Альянсу, на досягнутому не зупинився і незабаром з'явилася Сузі - новий, більш досконалий бортовий ІІ нової "Нормандії".

ЄваРедагувати

Істотним мінусом Сузі була її безтілесність. Тому, коли вона вийшла з під контролю "Цербера", Привид зайнявся розробкою чергового, більш поступливого і "матеріального" ШІ.

Проект завершився успіхом: з'явиласяЄва Модуль. Швидка, спритна, смертоносна, що володіє тілом і віддана ідеям "Цербера". Однак, Єва прожила недовго і загинула від куль Шепарда. Її тіло з успіхом окупувала Сузі.

Приклади ІІРедагувати